۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین دشمن‌شناسی یکی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری بود
کد خبر: ۳۶۷۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۳ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معلم پیشکسوت قزوینی:

دشمن‌شناسی یکی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری بود

معلم پیشکسوت قزوینی گفت: فروتنی، ارتباط با خدا، عبادت، مردمی بودن و داشتن قناعت و دشمن‌شناس بودن از ویژگی‌های برجسته استاد شهید مرتضی مطهری بود.

دشمن‌شناسی یکی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری بود
ناهید همافر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید مطهری با عنوان روز گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مهمترین اهداف پیامبران دعوت مردم به توحید و برقراری عدالت اجتماعی بود و در شغل معلمی هم که ادامه رسالت انبیاء است باید این دو رسالت مهم در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: معلمان باید تلاش کنند دانش‌آموزان براساس تعالیم الهی و رسالت انبیاء پرورش پیدا کنند و جو جامعه، پیشرفت علم و تکنولوژی و هر آنچه که حواس انسان را از این اهداف عالی دور می‌کند، مانع تحقق آرمان بزرگ بشریت نشود.

معلم پیشکسوت قزوینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری تصریح کرد: این شهید بزرگوار اسلام را به درستی از منابع اصلی آن یعنی قرآن، نهج‌البلاغه و روایات ائمه اطهار(ع) شناخته بود چراکه تحت تعلیم و تربیت شخصیت بزرگی همچون علامه طباطبایی مفسر المیزان و سایر علمای روشن ضمیر بودند.

شهید مطهری به مقتضیات زمانه خویش واقف بود

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از اشخاص از علوم الهی بهره‌مند هستند اما تا زمانی که علم به مرحله عمل و عرفان نرسد نمی‌تواند راهگشا و در جامعه اثربخش باشد.

همافر عنوان کرد: برخی ظواهر دین را به خوبی رعایت می‌کنند اما به باطن دین که دربرگیرنده رشد و محبت است دست نیافته‌اند.

وی یادآور شد: شهید مطهری با عنایت اهل بیت(ع) در مرحله نخست به ظاهر و باطن و اصل دین مبین اسلام دست یافته بود و دوم اینکه به مقتضیات زمانه خویش واقف بود و به همین دلیل جذابیت زیادی در بین جوانان داشتند همچنانکه امیرالمومنین(ع) فرمودند «فرزند زمان خویشتن باش» زیرا بشر همواره در حال رشد و پیشرفت است.

ترغیب نسل جوان امروزی به سمت مطالعه آثار شهید مطهری

این معلم پیشکسوت قزوینی خاطرنشان کرد: شهید مطهری هرچند در دوره کنونی ما حاضر نیستند اما همچنان آثار این شخصیت برجسته راهگشا است و اگر نسل جوان امروزی را به سمت و سوی مطالعه این آثار هدایت و ترغیب کنیم که طالب این مسائل باشند می‌تواند برای جامعه امروز ما بسیار تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند که راه پیشرفت علم، بزرگداشت و قدرشناس بودن نسبت به جامعه معلمان و اساتید است، درحالیکه شاهد هستیم بخشی از مشکلات معلمان امروز ما، مباحث مادی است و همین امر موجب خدشه‌دار شدن کرامت و عزت معلمان می‌شود.

معلمان مشعلدار هدایت جامعه هستند

همافر تصریح کرد: در روزگار کنونی با وجود همه دغدغه‌ها و مسائلی که فرهنگیان با آن مواجه هستند آن شعله درونی که برخی از افراد را سزاوار آن کرده که معلم و مشعلدار هدایت باشند، داشتن ارتباط با خداست که باعث شده این قشر فرهیخته همچنان انرژی و پتانسیل لازم را داشته باشند که بتوانند رسالت هدایت را که همانا رساندن بشریت به اوج بندگی خداست به انجام برسانند که در غیر این صورت دچار دلسردی شده و نمی‌توانند به رسالت خود به درستی عمل کنند.

دشمن شناسی یکی از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری بود

وی عنوان کرد: فروتنی، ارتباط با خدا، عبادت، مردمی بودن و داشتن قناعت و دشمن شناس بودن از ویژگی‌های برجسته استاد شهید مرتضی مطهری بود.

این معلم پیشکسوت در پایان خاطرنشان کرد: در دوه‌ای که هنوز این شدت از تهاجمات اسرائیل و امریکا وجود نداشت شهید مطهری دشمن شناس بوده و از مسئله فلسطین و اسرائیل سخن گفتند.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان