۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین پلمب بیش از ۱۰۰ مشاور املاک در قزوین
کد خبر: ۳۶۷۹۶۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت: ۱۱:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره بازرسی راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

پلمب بیش از ۱۰۰ مشاور املاک در قزوین

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمب شده و اخطار دریافت کردند.

پلمب بیش از ۱۰۰ مشاور املاک در قزوین
به گزارش حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سیامک پزشکی‌فر گفت: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود؛ لذا به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون 2 هزار و 646 بازدید در سطح استان انجام شده که در از این تعداد 743 مورد تخلف ثبت شده است.

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران ‌فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان‌ عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا 691 مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد 124 مورد پلمب شده و اخطار دریافت کردند.

رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر 3 میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان آن وصول شده است.

پزشکی‌فر در پایان گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت ، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان