۰۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۱ جمعه

صبح قزوین تشکل‌های مردمی به آسیب‌های اجتماعی در مدارس ورود کنند
کد خبر: ۳۶۷۹۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۸ ساعت: ۲۳:۴۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تشکل‌های مردمی به آسیب‌های اجتماعی در مدارس ورود کنند

استاندار قزوین گفت: جریان‌ها و تشکل‌های مردمی را باید به سمت و سوی صیانت از دانش‌آموزان، اعتلای مدارس و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی سوق داد.

تشکل‌های مردمی به آسیب‌های اجتماعی در مدارس ورود کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین امروز «شنبه» در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال جاری با اشاره به اهمیت گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: باید مقام شامخ همه فرهنگیان متعهد و کوشا ارج نهاده شود و امیدواریم معلمان با توفیقات الهی بتوانند مسئولیت مهم و موثری که در تربیت نسل آینده بر عهده دارند، به خوبی محقق سازند.

وی افزود: همه مدیران استان باید در هفته معلم برای قدردانی از زحمات جامعه فرهیخته فرهنگیان در مدارس حضور پیدا کنند و در این زمینه یک تقسیم‌بندی از سوی آموزش و پرورش استان قزوین انجام شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: معاونان استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در هفته معلم و ترجیحا در روز معلم به همراه فرمانداران شهرستان‌ها در مدارس حضور پیدا کنند تا بدین شکل معلمان همه مناطق استان مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته گذشته سفری به استان قزوین داشتند و در جریان اقدامات مجموعه مدیریت فرهنگی قرار گرفتند و با توجه به توضیحاتی که همکاران ارائه دادند مواردی را از همان جلسات با وزرای علوم و آموزش و پرورش مطرح و پیگیری کردند و قدردانی ویژه‌ای از دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ در سطح استان و از همدلی و همراهی و جدیت موجود داشتند.

اعلایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد: طرح نماد جزو اقدامات اثربخش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است اما به نظر می‌رسد باید از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: کمبود مشاور در مدارس با توجه به اقتضائات موجود در استان از مباحثی است که حل آن زمان بیشتری را می‌طلبد لذا با توجه به این نیاز در مدارس ضرورت دارد از ظرفیت‌های مردمی بهره گرفت به طور مثال از ظرفیت دانشجویان علاقمند و متعهد و دارای توانایی لازم استفاده کرد.

این مسئول بیان کرد: جریان‌های مردمی را باید به سمت و سوی صیانت از دانش‌آموزان، اعتلای مدارس و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی سوق داد، هرچند آموزش و پرورش و سایر مجموعه‌های عضو شورای نماد در حال انجام فعالیت هستند اما حرکت‌های مردمی هم می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمنان به ویژه اینکه قشر دانش‌آموزی مورد هدف قرار گرفته و آسیب پذیری‌هایی که از فضای مجازی داریم باید سایر دستگاه‌ها و نهادها و همچنین ظرفیت‌های مردمی به کمک نظام تعلیم و تربیت آیند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان