۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۳۰۲ معلم جدید به آموزش و پرورش قزوین اضافه می‌شوند
کد خبر: ۳۶۷۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۸ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۳۰۲ معلم جدید به آموزش و پرورش قزوین اضافه می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی ۶۲۳ نفر قبول شده‌اند که از این تعداد ۲۹۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۱۲ نفر در مدارس استثنایی استان مشغول فعالیت خواهند شد.

۳۰۲ معلم جدید به آموزش و پرورش قزوین اضافه می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد؛ در خصوص پیگیری مصوبات جلسه نهم سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته امسال در کل استان ۹۰ حوزه امتحانی نهایی خواهیم داشت که حوزه‌ها مشخص و برای عوامل صدور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به توسعه هنرستان‌ها در جوار شهر صنعتی افزود: تاکنون برای این منظور دو جلسه با مسئولان مربوطه تشکیل شده است و به نظر می‌رسد اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد؛ چراکه با استقبال متولیان امر مواجه شدیم و مقرر شد تا تعدادی از شهرک‌های توانمند برای این منظور معرفی شوند.

جذب ۳۰۲ نفر در آموزش و پرورش استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: در بحث برگزاری آزمون‌های استخدامی هم پس از اعلام نتایج ۶۲۳ نفر قبول شده‌اند که از این تعداد ۲۹۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۱۲ نفر در مدارس استثنایی استان مشغول فعالیت خواهند شد و در مجموع ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد که هم اکنون فرآیند مصاحبه و گزینش آنان به زودی آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تا در مصاحبه افراد پذیرفته شده به لحاظ روانشناختی و روانشناسی دقت لازم صورت بگیرد لذا توصیه‌های لازم به همکاران این بخش شده تا در کنار معاینات جسمانی، مباحث سلامت روان این افراد هم به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به اقدامات تربیتی و پرورشی انجام شده خاطرنشان کرد: جشن روزه اولی‌ها با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به صورت استانی در سالن ورزشی شهید بابایی قزوین با همکاری و مشارکت شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سپاه و سایر دستگاه‌ها برگزار شد.

برگزاری برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلمان در قزوین

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام شامخ معلمان یادآور شد: در این راستا شیوه نامه هفته معلم به کلیه واحدهای آموزشی ارسال شده و جلساتی برای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های این هفته برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در سطح استان ۹۵۱ نفر از همکاران به عنوان معلمان نمونه مدرسه‌ای، ۵۶۵ نفر معلم نمونه در سطح منطقه، ۴۰ نفر در سطح استان معرفی شدند و از این تعداد ۳ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: کادر اجرایی مدارس شامل مدیر، معاونین، مشاور و مراقبین بهداشت نیز در فرآیند جداگانه‌ای مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و ۴۷ نفر در سطح نواحی و مناطق انتخاب و به مرحله استانی راه یافته‌اند که از این افراد ۵ نفر برتر به مرحله کشوری اعزام شده‌اند.

وی عنوان کرد: شعار هفته معلم برای سال جاری با عنوان "همه ما مدیون توییم ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی" انتخاب شده است و روز شمار این هفته هم با عناوین مختلف تعیین و متناسب با آن برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مراسم استانی بزرگداشت روز معلم در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می‌شود.

اعزام ۴۰ معلم قزوینی برای دیدار با مقام معظم رهبری

وی خاطرنشان کرد: طی هماهنگی به عمل آمده مقرر شده است تا ۴۰ نفر از معلمان نمونه و خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جهادگر و بسیجی در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای دیدار با مقام معظم رهبری به تهران اعزام شوند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم گفت: تجلیل از معلمان منتخب استانی و منطقه‌ای در ۱۴ منطقه استان طی آیین‌های باشکوه، اعزام معلمین منتخب و فرهنگیان بسیجی، جهادی و خانواده محترم شهدا و ایثارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری مراسم میثاق با شهدا، تجلیل از فرزندان شاهد، جانباز و ایثارگر معلم و معلمان مدارس غیرانتفاعی استان از جمله این برنامه‌هاست.

وی افزود: دیدار استاندار محترم و مسئولین استان با معلمین منتخب استانی، دیدار مسئولین استانی با معلمان دارای بیماری خاص، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح استان و همایش پیاده‌روی به مناسبت هفته معلم در استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته گرامیداشت مقام معلم است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ۳۷ نفر از معلمان نمونه منطقه‌ای، برای هر نفر ۱۰ میلیون تومان هدیه در نظر گرفته شده است همچنین برای ۳ نفر از معلمان نمونه استانی و برای هر نفر ۴۰ میلیون تومان هدیه داده می‌شود و از بین سه نفر معلم نمونه استانی یک شخص به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب خواهد شد و برای ایشان نیز ۱۰۰ میلیون تومان هدیه در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: آمارها نشان از روند رو به رشد قابل توجه آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه نوجوانان دارد و چنانچه برنامه‌ریزی لازم برای کنترل و کاهش این آسیب‌ها و آگاهی بخشی لازم به دانش‌آموزان و خانواده‌ها صورت نگیرد در آینده با مشکلات عدیده اجتماعی مواجه خواهیم شد.

نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، جامع‌ترین برنامه‌ برای کاهش آسیب‌های اجرایی

سیاهکالی مرادی ادامه داد: مسئولین و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران برنامه‌های متعددی را برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یکی از جامع‌ترین این برنامه‌هاست و "نماد" مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل آموزش، غربالگری، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: این نظام با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری، شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش‌آموزان در معرض خطر، پرخطر و دارای فوریت روانی و اجتماعی طراحی و اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: فرایند نظام مراقبت بر دو محور اصلی آموزش‌های ارتقایی و پیشگیرانه و محور حمایتی و مراقبتی است که از سال ۱۳۹۴ با حضور ۱۱ دستگاه اجرایی در حال اجراست.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان