۲۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۱۰ پنجشنبه

صبح قزوین حالِ خوب دلمان را مدیون با مردم بودن هستیم
کد خبر: ۳۶۷۹۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

امدادگر نمونه استان قزوین:

حالِ خوب دلمان را مدیون با مردم بودن هستیم

امدادگر جوان و نمونه استان قزوین گفت: اگر به شیرینی‌هایی این شغل اشاره کنم باید بگویم که همین که کنار همکارانمان حال دلمان با خدمت‌رسانی به مردم خوب است بسیار مهم و در روحیه افراد تاثیرگذار است و قابل توجه است که این خالصانه کار کردن و هدف پاکی که داریم، خودش این اتفاقات خوب را رقم می‌زند.

حالِ خوب دلمان را مدیون با مردم بودن هستیم
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، 19 اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است؛ فلسفه نامگذاری این روز به تاسیس صلیب سرخ و هلال احمر توسط هنری دورانت، فعال اجتماعی و بومی سوئیس در سال ۱۸۶۳ برمی‌گردد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را در ژنو سوئیس تأسیس کرد. وی به‌ عنوان پدر صلیب سرخ در نظر گرفته می‌شود و نخستین جایزه صلح نوبل را برای نقش مهم خود در جنبش صلیب سرخ و کنوانسیون ژنو در سال ۱۹۰۱ دریافت کرد. دورانت در سال ۱۹۱۰ درگذشت و سالگرد تولد وی به‌عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر نام‌گذاری شد.

جمعیت هلال احمر کشورمان هم به تبع هدفی که دارد همواره در هر شرایطی در کنار مردم بوده و سعی داشته در بحرانی‌ترین شرایط التیام‌بخش دردهای مردم خود و حتی مردم سایر کشورها باشد. 

صادق ملکی یکی از جوانان قزوینی عضو جمعیت هلال احمر استان است، این جوان 27 ساله  با مدرک کارشناسی حقوق و عضو کانون وکلای دادگستری استان قزوین است و از سال ۱۳۸۸ در جمعیت هلال احمر استان قزوین فعالیت می‌کند. 

وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با بیان اینکه حدود پنج سال از فعالیتم در جمعیت هلال احمر می‌گذرد، اظهار کرد:در این مدتی که در عرصه امداد و نجات مشغول به فعالیت هستم هدفی جز کمک به هم‌نوعان خود و خدمت‌رسانی به خلق نداشته‌ام و معتقدم رسالت ارگان‌های خدومی همچون هلال احمر و آتش‌نشانی جز این نیست و بهترین انگیزه برای ادامه فعالیت در این عرصه هم دعای خیر مردم شریف است.
 
امدادگر جوان و نمونه استان قزوین ادامه داد: از همان ابتدا که تصمیم به فعالیت گرفتم، قوی‌ترین حامی بنده خانواده‌ام بودند و در این مسیر هر آنچه در توانشان بود را برایم فراهم کردند تا رو به جلو حرکت کنم و به این هدف نزدیک‌تر شوم و این حمایت‌های درون خانواده بسیار نقش مهمی در موفقیت دارد.
 
ملکی مطرح کرد: انسان‌ها برای هر فعالیت و بقا نیاز به یک انگیزه دارند که انگیزه بنده و الباقی داوطلبین جمعیت هلال احمر دعای خیر مردمی است که همیشه محافظ جانمان بوده است، بسیار خرسندم از این که به نوبه خودم می‌توانم در شرایط سخت یاور مردم باشم و حداقل کاری را برایشان انجام دهم.
 
روایتی از خاطره شیرین خدمت‌رسانی 

وی با اشاره به اولین خاطره کاری در مجموعه خود بیان کرد: روزهایی که برای خدمت‌رسانی به مردمی که در محور قزوین به شمال گرفتار برف و کولاک شده بودند اعزام شدیم به قدری درگیر این موضوع شده بودیم که حتی یادمان رفته بود غذایی را که برای ناهار آماده کرده بودیم و روی شعله روشن گاز بود را برداریم و گاز را خاموش کنیم، در همان شرایط با دوستان راه افتادیم و وقتی که به پایگاه برگشتیم تمام آن محیط پر از دود غذای سوخته شده بود.
 
امدادگر جوان جمعیت هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: خاطره‌ای که تعریف کردم شاید ساده به نظر برسد ولی هم خاطره‌های ماندگاری را رقم می‌زند و هم عمق این ماجرا را می‌رساند که در این امر هنگامی که مشکلی ایجاد می‌شود همه دوستان فقط به فکر عملیات هستند و اینکه این عملیات با موفقیت به پایان برسد بسیار مهم است.
 
ملکی در خصوص شیرینی‌های این خدمت‌رسانی‌ها عنوان کرد: اگر به شیرینی‌هایی این شغل اشاره کنم باید بگویم که همین که کنار همکارانمان حال دلمان با خدمت‌رسانی به مردم خوب است بسیار مهم و در روحیه افراد تاثیرگذار است و قابل توجه است که این خالصانه کار کردن و هدف پاکی که داریم، خودش این اتفاقات خوب را رقم می‌زند.
 
وی اذعان کرد: دوران تحصیل مدرسه در یکی از فصول کتاب علوم اجتماعی درباره ماهیت و هدف ارگان‌هایی از قبیل هلال احمر، آتش‌نشانی و... همچنین نقش تاثیرگذارشان در حوادث توضیحاتی داده شده بود که توجه بنده را جلب کرد و راغب شدم وارد جمعیت هلال احمر شوم.
 
این امدادگر نمونه استان در پایان گفت: از همان دوران مدرسه شروع به فعالیت کردم و تاکنون مستمر بوده و خواهد بود و بسیار مشتاق هستم که در آینده بتوانم این مباحث و مطالبی که طی سالیان خدمت به عنوان تجربه و علم کسب کردم در خدمت نیرو‌های جدیدالورود قرار بدهم و به عنوان مربی کمک‌های اولیه در مدارس فعالیت داشته باشم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان