۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین امامزادگان قزوین میزبان بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی بودند
کد خبر: ۳۶۷۹۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۶ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

امامزادگان قزوین میزبان بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی بودند

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از بازدید بیش از یک میلیون زائر و گردشگر در ایام نوروز از امامزادگان استان قزوین خبر داد.

امامزادگان قزوین میزبان بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی بودند
حجت الاسلام میثم عباسپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، درخصوص اقدامات صورت گرفته در قالب اجرای طرح آرامش بهاری اظهار کرد: 55 بقعه در سطح استان قزوین میزبان اجرای طرح آرامش بهاری بوده و نزدیک به ۳۰ مبلغ اعزامی و بومی در حال فعالیت در این بقاع متبرکه بودند.
 
وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، خیمه‌های معرفت، محافل قرآنی، برنامه ضیافت الهی و ماه مبارک رمضان و برپایی افطاری‌های ساده از جمله برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: امامزاده حسین (ع) قزوین از جمله بقاع متبرکه برتر کشوری به لحاظ حضور جمعیت، کیفیت برنامه و محتوا در لحظه تحویل سال نو بود.
 
حضور بیش از 50 هزار نفر در بقاع متبرکه استان در لحظه تحویل سال نو
 
وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰ هزار نفر در بقاع متبرکه سطح استان قزوین به هنگام لحظه تحویل سال نو حضور داشتند و از برنامه‌های فرهنگی و معنوی اجرا شده بهره‌مند شدند.
 
عباسپور با اشاره به آمار زائران بقاع متبرکه در ایام نوروز عنوان کرد: در ایام نوروز بیش از یک میلیون نفر از بقاع متبرکه استان قزوین بازدید داشتند.
 
وی خاطرنشان کرد: 28 بقعه استان قزوین مجری برنامه جزو خوانی، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان بودند و روزانه بیش از سه هزار نفر در این برنامه‌ها حضور داشتند.
 
این مسئول تصریح کرد: امامزاده آمنه خاتون (س) قزوین میزبان برنامه جزو خوانی ویژه نوجوانان بود که این اقدام در سطح کشور و استان منحصر به فرد بوده و از برنامه‌های شاخص کشوری به شمار می‌آمد.
 
مشارکت روزانه ۲ هزار نفر در طرح مسطورا

وی درخصوص سایر برنامه‌های اجرا شده در ماه ضیافت الهی گفت: برگزاری بیش از ۱۱ محفل قرآنی در بقاع متبرکه و اجرای برنامه تفسیر قرآن کریم در قالب طرح مسطورا به صورت مستمر و روزانه در ۲۲ بقعه از جمله این برنامه‌ها بود که به صورت میانگین، روزانه بیش از ۲ هزار نفر در ۵۵ بقعه سطح استان قزوین در طرح مسطورا و تفسیر آیات قرآن کریم مشارکت داشتند.
 
عباسپور با اشاره به اجرای برنامه «خدیجه مادر امت» در سالروز وفات این بانوی بزرگوار در ۲۴ بقعه سطح استان قزوین گفت: برگزاری برنامه زیارت امام حسن مجتبی(ع) در ۴۳ بقعه از برنامه‌هایی اجرا شده در ماه مبارک رمضان بود که برنامه شاخص استانی آن در امامزاده آقا سیدعلی شارینی تاکستان برگزار شد.
 
شرکت 507 هزار نفر در مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه استان
 
وی با اشاره به اینکه 44 بقعه استان قزوین میزبان برنامه مراسم شب‌های قدر بود، عنوان کرد: برنامه شاخص مراسم شب قدر در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد که پخش زنده از شبکه قزوین داشت؛ ضمن اینکه جمعیت خیره کننده‌ای هم در امامزاده خاتون (س) قزوین حضور داشتند و میانگین تقریبی حاضران در مراسم شب‌های قدر در ۵۵ بقعه سطح استان، ۵۰۷ هزار نفر بود.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: اجرای برنامه مناجات خوانی در ۱۸ بقعه از دیگر برنامه‌هاست که به صورت میانگین ۲۰۰ هزار نفر در این برنامه مشارکت داشتند.
 
وی در ادامه گفت: برپایی خیمه‌های معرفت در ۲۴ بقعه یکی دیگر از برنامه‌هایی است که میانگین بازدید و حضور روزانه مردم از این برنامه ۴۰۰ هزار نفر بود.

بهره‌مندی یک هزار نفر از خدمات اسکان امامزادگان سطح استان در ایام نوروز

عباسپور یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان همچنین شاهد برپایی نمایشگاه «قاب زندگی» در ۲۶ بقعه، اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه، برگزاری نماز عید سعید فطر در ۲۷ بقعه سطح استان، برپایی موکب پذیرایی و خدمات رسانی در حاشیه برگزاری نماز عید فطر در شهر قزوین بودیم.
 
وی در خصوص اسکان زائران در بقاع متبرکه استان قزوین بیان کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بحث اسکان مسافران در بقاع متبرکه دارای شرایط و امکانات لازم صورت گرفت که غالبا به شکل رایگان خدمات ارائه شد و در مجموع یک هزار نفر از خدمات اسکان امامزادگان سطح استان بهره‌مند شدند.
 
این مسئول در ادامه افزود: 10 بقعه استان دارای ظرفیت اسکان به شکل برپایی چادر و غیره را داشتند که نزدیک به سه هزار نفر هم از فضای باز امامزادگان برای اسکان استفاده کردند.

توزیع 500 بسته معیشتی در قالب اجرای طرح قرار دوازدهم
 
وی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی در ایام ماه رمضان در ۲۰ بقعه استان گفت: قریب ۲۰ هزار نفر از بحث اطعام و افطاری‌های ساده برگزار شده در بقاع متبرکه استفاده کردند.
 
عباسپور در پایان عنوان کرد: طرح قرار دوازدهم در تاریخ دوازدهم هر ماه در بقاع متبرکه اجرا می‌شود که در این راستا ۱۲ فروردین سال جاری بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی در بین مردم نیازمند سطح استان توزیع شد.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان