۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین فرهنگ پهلوانی با جامعه ورزشی ایران عجین است
کد خبر: ۳۶۷۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۴ ساعت: ۲۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین:

فرهنگ پهلوانی با جامعه ورزشی ایران عجین است

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: جامعه ورزش استان ما جامعه‌ای فرهنگی است و شهدای ورزشکار، پهلوانان واقعی بودند.

فرهنگ پهلوانی با جامعه ورزشی ایران عجین است
به گزارش خبرنگار حوزه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس علایی مقدم در یادواره شهدای ورزشکار قزوین که شب گذشته در سالن اجتماعات مجموعه لاله برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای ورزشکار استان اظهار کرد: ورزش به خود می‌بالد که بالاترین شهید را استان ما در رشته زورخانه تقدیم انقلاب کرده است.

وی اضافه کرد: ۱۷شوال آغاز روز پهلوانی است و پهلوانان واقعی در حقیقت شهدایی هستند که با نثار خون خود کشور را از تجاوز و حمله دشمن نگه دارند و برای ما امنیت آوردند همانند کسانی که امروز با عملیات وعده صادق افتخار و غرور‌آفرینی برای کشور خلق کردند‌.

علایی مقدم ادامه داد: در دیدار چند روز پیش با سردار اتانی گفتم که ما وقتی قهرمانانمان در سکوهای بین المللی به روی سکو می‌روند و پرچم سه رنگ را به اهتزاز در می‌آورند شما تبریک می‌گویید و حال با این افتخار آفرینی امنیتی شما نوبت ماست که تبریک بگوییم.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: جامعه ورزش در استان ما جامعه‌ای است فرهنگی و بیشتر پیشکسوتان ورزشی در دفاع از کشور دستی بر آتش داشتند.
 
این مسئول ادامه داد: در طول این ایام هر وقت به دیدار با خانواده شهدا برای عرض ادب می‌رویم بیشترین هدفمان این است که خودمان را پیدا کنیم که در محضر چه کسانی هستیم.
 
وی ضمن تشکر از ورزشکارانی که مدال‌های خود را به خانواده شهدا اهدا می‌کنند؛ بیان کرد: میرمصطفی جوادی که امروز ورودی المپیک را گرفت و در بزرگترین آوردگاه ورزشی شرکت خواهد کرد، مدال جهانی خود را تقدیم خانواده شهید کرد و وقتی پدر شهید این هدیه را گرفتند، آن را دوباره به این ورزشکار تقدیم کردند و گفتند این مدال بر گردن شما برازنده است.
 
وی در پایان ضمن تشکر از بسیج ورزشکاران و تمامی عوامل خاطرنشان کرد: کتاب «مدالی از جنس پلاک» کتابی متفاوت در باب شهدا و شهدای ورزشکار است که با زحمات آقای کبیری تدوین و تالیف شده است و زندگی شهدای ورزشکار را به جزییات معرفی می‌کند.
 
گفتنی است در این مراسم تعدادی از فرماندهان و رزمندگان خاطراتی از دوران جنگ بیان کردند و در پایان از کتاب مدالی از جنس پلاک خاطرات شهدای ورزشکار رونمایی شد. 
 
گفتنی است استان قزوین ۱۳۶ شهید ورزشکار تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است. 
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان