۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین تکمیل ۴۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۸۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۳ ساعت: ۱۳:۱۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبرداد:

تکمیل ۴۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در طول حدود ۳۰ ماه گذشته ۴۶ پروژه تکمیل و تحویل همکاران داده شده و در مجموع برای احداث این پروژه‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

تکمیل ۴۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، دکتر عبدالله دیدبان در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت امروز در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد انجام اقدامات خوبی در زمینه احداث زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان بودیم تا به نوعی جبران عقب‌ماندگی مزمن در حوزه سلامت استان باشد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات عمرانی در حوزه سلامت استان پرداخت و افزود: در طول حدود 30 ماه گذشته 4۶ پروژه تکمیل و تحویل همکاران داده شده که در حوزه بهداشت، درمان، زیرساخت‌های آموزشی و دانشجویی بودند و در مجموع برای احداث این پروژه‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

60 پروژه در حوزه سلامت استان در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: همچنین چهار واحد دیگر تحویل موقت داده شده است و در مجموع 46 پروژه تقریبا کامل شده ضمن اینکه 60 پروژه دیگر در حوزه سلامت استان در حال اجراست که عمده آن از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند به طوریکه تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی هم در بین پروژه‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استانی که خدمات دهی آن نه تنها منوط به سطح استان بلکه در سطح ملی است، بیمارستان شهید رجایی قزوین است که این پروژه در شروع دولت سیزدهم دارای 33 درصد پیشرفت فیزیکی بود و هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدبان عنوان کرد: پروژه مهم دیگر استان که در حال اجراست مربوط به احداث بیمارستان 700 تختخوابی است که در شروع دولت سیزدهم، پیشرفت فیزیکی حدود 9 درصدی داشت و هم اکنون کل پروژه از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

جان تازه پروژه‌های عمرانی استان با سفر ریاست جمهوری به قزوین

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌های عمرانی عمدتا پس از سفر ریاست جمهوری به استان قزوین با تخصیص اعتبارات، جان تازه‌ای گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: اسکلت بیمارستان 700 تختخوابی در حال تکمیل است و تلاش‌ها بر این مبناست که فاز اول پروژه که شامل 350 تخت است در دولت کنونی به بهره‌برداری برسد و با تامین به موقع منابع قطعا این مهم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: بیمارستان اعصاب و روان قزوین دیگر بیمارستان استان است که با چینش استاندارد تخت‌ها حداقل 150 تخت خواهد داشت که در ساختمانی به متراژ 6 هزار و 500 مترمربع در حال احداث است که متعلق به یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی بوده که با کمک خیرین خریداری شده و در حال آماده‌سازی است و طی چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و با تحقق این امر یکی از مهم‌ترین مشکلات استان و حتی شهرهای مجاور استان قزوین حل خواهد شد.

دیدبان به اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان استان اشاره کرد و گفت: در حوزه درمان یک سری تجهیزات سرمایه‌ای بسیار ارزشمند و مهم طی 30 ماه گذشته به کوشش همکاران حوزه درمان و توسعه در مراکز درمانی استان مستقر شده و در حال خدمت رسانی به مردم عزیز قزوین است.

وی خاطرنشان کرد: در شروع دولت سیزدهم کل استان در بخش دولتی فقط دارای یک دستگاه ام آر ای بود اما هم اکنون بخش دولتی از 5 دستگاه ام آر ای برخوردار بوده و دیگر ‌لیست انتظار چندانی در این حوزه نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های حوزه تشخیص و درمان، دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی است و قزوین جزو معدود استان‌های دارای این دستگاه است.

صعود خیره‌کننده دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه تحقیقات و فناوری

وی به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه تحقیقات فناوری اشاره کرد و گفت: قزوین در بین دانشگاه‌های تیپ دو که شامل 26 دانشگاه در سراسر کشور است براساس آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته در رتبه چهارم قرار دارد و در بین کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم رتبه هجدهم را داریم که شاهد یک صعود خیره‌کننده در این حوزه هستیم زیرا پیش از این در بین دانشگاه‌های تیپ دو جایگاه سیزدهم را داشتیم و در بین کل دانشگاه‌های کشور هم در رتبه بیست و دوم قرار داشتیم.

دیدبان اضافه کرد: وزارتخانه حدود 22 شاخص را در این رتبه بندی لحاظ کرده است و جایگاه کنونی استان نشان می‌دهد که همکاران ما در حوزه تحقیقات و فناوری عملکرد مناسبی داشتند.

وی عنوان کرد: استان قزوین در حوزه غذا و دارو براساس آخرین رتبه‌بندی انجام شده، رتبه سوم را در بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور کسب کرد.

ارائه بیش از 450 خدمات رایگان در مراکز بهداشتی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حوزه بهداشت که اولویت همه دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده، خدمات گسترده‌ای شامل بیش از 450 نوع خدمت در مراکز بهداشتی به صورت رایگان به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ داروخانه در استان قزوین گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه آموزشی هم انجام شده که از جمله آن راه‌اندازی هشت رشته جدید در مقاطع مختلف است که شاخص آن راه‌اندازی دانشکده داروسازی بود.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان