۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین از هوشمندسازی مدیریت پسماند تا خواهرخواندگی با ینجوان چین
کد خبر: ۳۶۷۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۳ ساعت: ۷:۵۵ ↗ لینک کوتاه

در پنجمین جلسه شورای شهر قزوین چه گذشت؟

از هوشمندسازی مدیریت پسماند تا خواهرخواندگی با ینجوان چین

لایحه شهرداری قزوین مبنی بر خواهرخواندگی شهر قزوین با شهر ینجوان چین واقع در استان نینگ شیا؛ با توجه به همخوانی و اشتراکات شهری از نظر مسلمان بودن، قدمت تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری با موافقت اعضای شورا شهر قزوین مورد موافقت قرار گرفت.

از هوشمندسازی مدیریت پسماند تا خواهرخواندگی با ینجوان چین
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه علنی شورای شهر قزوین به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضای شورای شهر و چندتن از روسا و مشاورین شهرداری قزوین عصر یکشنبه در تالار مردم شهرداری قزوین به منظور بحث و بررسی پیرامون لوایح و نامه‌های واصله برگزار شد.
 
در این جلسه ابتدا لایحه تکمیل و مرمت ساختمان مهدقرآن قزوین با برآورد هزینه سه میلیاردی با حضوری رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مورد بررسی قرار گرفت.
 
فاطمه اشدری عضو شورای شهر قزوین در خصوص این لایحه با اشاره به لزوم برقراری مساوات در انعقاد قرارداد با شهرداری از سوی موسسات مردمی اظهار کرد: تجهیز و تکمیل ساختمان مهد قرآن قزوین هرچند امری پسندیده است اما اگر قرار است با مشارکت شهرداری برای موسسه قرآنی تصمیمی گرفته شود باید برای دیگر مجموعه‌های قرآنی نیز برقرار شود.
 
وی افزود: لازم است هر قراردادی با مشارکت شهرداری وارد هر نوع فعالیت فرهنگی و اقتصادی شده است باید اسناد و قراردادهای مربوطه را ارائه داده و در بخش مشارکت مردمی تعیین تکلیف شود.

 
علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین نیز با اشاره به اینکه زمین این ساختمان متعلق به شهرداری و جزو اموال آن محسوب می‌شود، تاکید کرد: هر تعداد ابنیه در این پروژه رد و بدل شده باید کاملا مشخص شده و فضا به درستی مدیریت شود.
 
این لایحه به منظور تکمیل اسناد و قراردادهای مربوطه به جلسات آتی عودت داده شد.

فرانید جمع‌آوری پسماند ساختمانی شهر قزوین هوشمندسازی می‌شود

در ادامه جلسه لایحه هوشمندسازی جمع‌آوری پسماند ساختمانی در شهر قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشاورین سازمان مدیریت پسماند به تشریح نحوه عملکرد نرم افزار ساماندهی خاک و نخاله ساختمانی در شهر قزوین پرداختند.
 
مهدی امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در خصوص موضوع این لایحه اظهارکرد: حدود 400 دستگاه برای حمل و نقل پسماندهای ساختمانی در شهر قزوین مورد استفاده قرار می‌گیرند که نظارت بر عملکرد آنها با روش سنتی کار آسانی نیست.
 
وی افزود: روند هوشمندسازی و مکانیزه‌سازی فرآیند داخلی موجود در شهرداری برای نخاله‌های سازمانی به منظور ساماندهی، شفاف‌سازی، ثبت اطلاعات، کاهش هزینه‌ها و خطرات زیست محیطی، بهبود منظر شهر و... از ضروریات شهرداری قزوین است.



سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه این نرم‌افزار هم اکنون در کلان شهرهایی همچون اصفهان، مشهد، قم و یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این نرم‌افزار ارتباط بین چند واحد شهرداری، رانندگان خودروهای حمل پسماند و شهروندان را به صورت برخط برقرار کرده و مانع ایجاد تخلف می‌شود.
 
وی ادامه داد: تمام فرآیند مدیریت نخاله‌های ساختمانی از ثبت درخواست تا صدور مجوز و همچنین بررسی و نظارت بر روند تخلیه در این سامانه ثبت و قابل پیگیری است.
 
امینی در پایان گفت: هدف ما از خرید این نرم‌افزار مدیریت پسماند ساختمانی و کاهش خطرات زیست محیطی و جلوگیری از هزینه‌های جانبی و تخلف است.
 
علی فرمانی در خصوص هوشمندسازی مدیریت پسماند ساختمانی بیان کرد: این طرح جزو طرح‌های خوبی است که می تواند نقش موثری در بهبود فرآیند جمع‌آوری و تخلیه نخاله‌های ساختمانی داشته باشد به شرط اینکه با اقبال مواجه شود.
 
وی افزود: تاکنون چندین نرم‌افزار به منظور مدیریت پسماند مانند «به روب» در شهرداری قزوین در حال ارائه خدمات هستند، اما به واقع با اقبال عمومی از سوی شهروندان مواجه نیستند و هنوز فرهنگ‌سازی مناسبی برای تشویق شهروندان به موضوع تفکیک زباله و مدیریت طلای کثیف صورت نگرفته است.
 
رئیس شورای شهر قزوین تاکید کرد: خرید نرم‌افزار ساماندهی خاک و نخاله ساختمانی با ماژول‌های طرح هوشمندسازی به عنوان یک ضرورت زیست محیطی و در اصل نوعی تکلیف برای مدیریت شهری است، به شرط اینکه به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و کاربردی باشد.

قزوین با ینجوان چین خواهرخوانده می‌شوند
 
در ادامه جلسه لایحه مزایده واگذاری امتیاز جمع‌آوری و تملک پسماندهای خشک از معابر و مخازن سطح شهر و جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از کلیه مبادی تولید به مبلغ 12 میلیارد ریال نیز تشریح و با رای اکثریت مورد موافقت قرار گرفت.
 
در پایان پنجمین جلسه شورای شهر قزوین در سال جاری؛ لایحه شهرداری مبنی بر خواهرخواندگی شهر قزوین با شهر ینجوان چین واقع در استان نینگ شیا؛ با توجه به همخوانی و اشتراکات شهری از نظر مسلمان بودن، قدمت تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری با موافقت اعضای شورا شهر قزوین مورد موافقت قرار گرفت.
 
 
انتهای خبر/ 2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان