۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین سپاه مکتبی انسا‌ن‌ساز است
کد خبر: ۳۶۷۸۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲ ساعت: ۱۲:۲۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

سپاه مکتبی انسا‌ن‌ساز است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی به سیره ائمه اطهار(ع) علاوه‌بر انسا‌ن‌سازی، افرادی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان الگو معرفی می‌کند، کسی که ابتدا خودش به میدان پا می‌گذاشت و بعد دیگران را دعوت می‌کرد.

سپاه مکتبی انسا‌ن‌ساز است
آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره سالروز تاسیس سپاه پاسداران اظهار کرد: نهال با برکت سپاه پاسداران در روزهای اول پا گرفتن انقلاب اسلامی در سال 1358 و در اولین فرصت توسط امام خمینی (ره) پا گرفت و امروز بعد 40 و اندی سال به شجره طیبه تبدیل شده است.
 
وی با بیان اینکه خداوند را به دلیل وجود نعمتی چون سپاه پاسداران شکرگزاریم، افزود: سپاهی که روزی نهال بود امروز به درخت پرثمری تبدیل شده که شاخه‌هایش نه تنها در ایران بلکه در جهان تنیده شده و آثار پرخیر و برکتش در محور مقاومت قابل مشاهده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اوایل انقلاب در قائله کردستان، اختلافات قومی و قبیله‌ای در شهرهای مرزی، هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه‌های پا گرفته توسط آمریکا و اسرائیل در داخل نظام، در عرصه‌های خدمت‌رسانی و جهادگونه و... همواره نقشی بی‌بدیل داشته و در خط مقدم حاضر بوده است.
 
وی ادامه داد: مهمترین بار معنای اقتدار این شجره طیبه در عملیات «وعده صادق» آشکار شد که نه تنها دل مردم ایران و منطقه، بلکه دل تمام مستضعفان جهان را شاد کرد، چراکه چهره شوم رژیم غاصب صهیونیستی در چند ماه اخیر برای جهانیان پدیدار شده و در دنیا نسبت به این رژیم کودک‌کش انزجار ایجاد شده است.
 
عابدینی تصریح کرد: انزجار جهانی نسبت به رژیم غاصب مانند شعار و یا رعد و برق است، اما به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) ما رعد و برقی نیستیم که پشت سرش باران نباشد، در عملیات وعده صادق این باران خشم الهی توسط پرنده‌های سپاه پاسداران بر سر اسرائیل فرو ریخت.
 
وی با اشاره به نقش پررنگ سپاه درعرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: در همین استان قزوین شاهد هستیم سپاه استان در عرصه خدمت‌رسانی نه تنها در زمینه محرومیت‌زدایی و اقدامات جهادی در روستاها و مناطق محروم فعالیت‌ می‌کند؛ بلکه در هر کجای کشورمان نیاز باشد حضور پیدا کرده و موثر واقع می‌شود.
 
امام جمعه قزوین تاکید کرد: علاوه بر نقش پررنگ سپاه پاسداران در تامین امنیت و اقتدار کشور؛ میدان‌داری سپاه در حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، در کمک‌های مومنانه و اقدامات جهادی انکارناپذیر است.
 
وی با بیان اینکه سپاه مکتبی انسا‌ن‌ساز است، یادآور شد: شیوه قرآن و اهل بیت(ع) این بوده است که علاوه بر اینکه به آموزش انسان‎‌سازی تاکید می‌شده است، الگوی مناسب انسانیت را نیز به مردم معرفی می‌کردند، همانگونه که قرآن پیامبر اکرم(ص) را الگو و اسوه حسنه معرفی می‎کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی به سیره ائمه اطهار(ع) علاوه‌بر انسا‌ن‌سازی افرادی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان الگو معرفی می‌کند، کسی که ابتدا خودش به میدان پا می‌گذاشت و بعد دیگران را دعوت می‌کرد.
 
انتهای خبر/ 2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان