۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین آتش حاشیه‌سازان در استان خاموش شد
کد خبر: ۳۶۷۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۲۱ ساعت: ۱۷:۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

آتش حاشیه‌سازان در استان خاموش شد

استاندار قزوین گفت: غلبه حواشی بر متن باعث بازدارندگی در استان است لذا باید مراقب باشیم که گرفتار حواشی نشویم؛ سیاست کلی ما در استان بی‌توجهی و عدم پاسخ به حواشی است به طوری که حاشیه‌سازان فهمیدند به هر ابزاری هم متوسل شوند دیگر با حواشی نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

آتش حاشیه‌سازان در استان خاموش شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدمهدی اعلایی در اولین شورای اداری شهرستان قزوین که امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جدید باید با همت  اراده و تلاش مردم و خدمتگزاران در بدنه حاکمیت برای رفع مسائل و مشکلات کشور و ارتقاء سطح رضایتمندی مردم تلاش کرد.

وی افزود: براساس تحقیقات انجام شده در حوزه اجتماعی ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات ما در زمینه اقتصاد است از این رو سال‌هاست سیاست کلان کشور توسط مقام معظم رهبری بر مبنای اقتصاد بیان می‌شود.

استاندار قزوین گفت: کشور ما هم به دلیل مشکلات ریشه‌ای در درون و کارشکنی‌های دشمنان خارجی با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند.

این مسئول بیان کرد: مزیت نسبی استان قزوین در همه حوزه‌ها براساس اقتصاد است لذا به عنوان استان اقتصادی در کشور شناخته شده‌ایم و می‌توانیم تاثیرگذاری استانی و ملی در حوزه اقتصاد داشته باشیم.

وی ابراز کرد: استان قزوین در برخی حوزه‌های تولید جزو اولین‌های کشور است از این رو برنامه‌ریزی‌های درست در این زمینه می‌تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

توفیقات استان در زمینه تولید و اقتصاد 

اعلایی بیان کرد: در سال 1402 هم در حوزه‌های اقتصادی و تولیدی توفیقات خوبی در استان داشتیم و کاهش نرخ بیکاری هم گویای این مسئله است.

استاندار قزوین تصریح کرد: اولویتی که در سال جاری توسط مقام معظم رهبری بیان شده بحث مشارکت مردم در تولید است که از اولویت‌های دولت هم بوده و مسئله مردمی‌سازی جزو اولویت‌های دولت است.

وی عنوان کرد: برای ارتقاء مشارکت مردم در حوزه تولید باید زمینه مشارکت کسانی که تمایل دارند در حوزه تولید وارد شوند نیز افزایش یابد و حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: صاحب‌نظران در حوزه دولتی و غیردولتی باید طرح‌هایی را اجرا کنند تا کسانی که شامه اقتصادی ندارند اما توان و ظرفیت سرمایه‌گذاری را دارند وارد حوزه تولید شوند.

اعلایی ادامه داد: مقوله دیگر مربوط به سرمایه اجتماعی است که در دهه 90 که به عنوان دهه عبرت یاد می‌شود به علت سوءمدیریت‌ها و از طرفی نقشه‌های دشمنان آسیب‌پذیر شد.

تکریم مردم وظیفه همه دستگاه‌هاست

وی تصریح کرد: همه متولیان در دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا با تکریم و دقت با مردم رفتار کنند و اگر از این مسیر منحرف شوند باید با ابزارهای قانونی این دقت را در آنها ایجاد و اصلاح کرد.

استاندار قزوین بیان کرد: بالا بردن توقعات مردم یکی از دلایل آسیب دیدن سرمایه اجتماعی است به طوری که با علم به نبود اعتبارات یکسری وعده‌ها برای ایجاد زیرساخت و امکانات به مردم داده می‌شود در حالی که واقعا در حال حاضر شرایط مالی تحقق این وعده‌ها وجود ندارد که باعث آسیب به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی می‌شود.

این مسئول گفت: برخی هم در نظام انتخابات یکسری وعده‌ها به مردم می‌دهند که به دلیل عدم تحقق آن سبب آسیب به سرمایه‌ اجتماعی می‌شود.

وی تاکید کرد: غلبه حواشی بر متن باعث بازدارندگی در استان است لذا باید مراقب باشیم که گرفتار حواشی نشویم؛ حواشی برای این ایجاد می‌شود که منافع برخی افراد را ایجاد کند یعنی کسانی که نمی‌توانند از مسیر قانونی به اهداف خود برسند به سراغ ایجاد حاشیه می‌روند.

اعلایی ابراز کرد: بی‌توجهی به حاشیه‌ها به جای عکس العمل به آن سبب خشک شدن زمینه ادامه حواشی می‌شود لذا نیازی نیست که به حواشی پاسخ داده شود و سیاست کلی ما هم در استان بر این اساس است به طوری که نتیجه این سیاست را در استان مشاهده کردیم و حاشیه‌سازان فهمیدند که به هر ابزاری هم متوسل شوند دیگر با حواشی نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

انتهای خبر/ 1300

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان