۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین «طوفان‌الاقصی» مسئله فلسطین را جهانی کرد
کد خبر: ۳۶۷۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۷ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

«طوفان‌الاقصی» مسئله فلسطین را جهانی کرد

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین گفت: بزرگ‎ترین دستاورد نبرد طوفان‌الاقصی این بود که جوانان حماس موضوع فلسطین را از دل مخروبه‌ها و دنیای جهل بیرون کشیدند تا فلسطین به عنوان مسئله اول جهان باشد.

«طوفان‌الاقصی» مسئله فلسطین را جهانی کرد
سردار رستمعلی رفیعی آتانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به نقش رسانه در رساندن کلام حق‌خواهی مردم فلسطین اظهار کرد: واژه‌هایی که یک رسانه و خبرنگار خلق می‌کند گاهی بُرَدش از سلاح‌های جنگی پیشرفته نیز بیشتر است.
 
وی افزود: اکنون دوران جنگ رسانه است، رسانه قدرت بی‌بدیلی دارد و می‌تواند فاصله جغرافیایی را با نزدیک کردن فاصله معنایی کم کند.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: در میدان جنگ رسانه‌ای جغرافیا و مرز معنا ندارد، بر ذهن‌ها که وارد شوید از مرزها عبور کردید به طوری که می‌بینیم در جنگ غزه مرگ فاصله‌ها به وقوع پیوسته است.
 
رفیعی آتانی ادامه داد: پیروز میدان نبرد حماس در این باریکه غزه قطعاً رسانه‌ها بودند، چرا که مقام معظم رهبری این مهم را در دیدار با اسماعیل هنیه بیان کردند.
 
وی تصریح کرد: اگر در 75 سال گذشته رسانه‌ها همین رویه را پیش می‌گرفتند، اعراب از خواب غفلت بیرون می‌آمدند، آن زمان کسی به آنها نگفت در آن سوی مرزها چه می‌گذرد و به ذهن طراحان و فرماندهان فلسطینی کمک نشد، 75 سال در بی‌خبری ماندند و از این قدرت انتقال پیام و رسانه برخوردار نبودند.
 
این مقام نظامی استان بیان کرد: بنده به عنوان سربازی که جنگ را در محیط‌های متعددی تجربه کردم؛ چه در دوران دفاع مقدس و چه جبهه مقاومت، با تمام وجود می‌دانم که یک رسانه در جنگ‌ها چقدر می‌تواند اثرگذار و تمام‌کننده باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: این میدان مجاهدت را قدر بدانید و از قدرت قلم خود در تسخیر واژه‌ها و رساندن کلمه حق به جهانیان استفاده کنید.

هیمنه اسرائیل شکسته شده است

رفیعی آتانی با اشاره به دستاوردهای نبرد حماس و طوفان‌الاقصی بیان کرد: شکستن هیمنه اسرائیل، عبور از همه موانع رژیم صهیونیستی، اشراف اطلاعاتی جبهه مقاومت بر پایگاه‌های نظامی اسرائیل که این عملیات را تا عمق سرزمین اشغالی اجرا کردند، بخشی از دستاوردهای عملکردی جبهه مقاومت در چند ماه اخیر است.
 
وی تصریح کرد: دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیلیان در 75 سال گذشته تمام تلاش خود را کردند تا فلسطین مسئله نخست دنیای اسلام نشود.
 
فرمانده سپاه استان قزوین یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در رژیم شاه که از سرسپردگان اسرائیل بود، ساواک از روحانیونی که برای تبلیغ می‌رفتند تعهد می‌گرفت که سه نکته را به مردم متذکر نشوند؛ اولاً از شاه بدگویی نکنید، ثانیاً نگویید اسلام در خطر است و ثالثا نگویید فلسطین مسئله اول دنیای اسلام است.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ظرافتی که به خرج داد جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» نامگذاری کرد تا در آن خفگان اسرائیلی؛ حداقل یک روز در سال تمام توجهات دنیا به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین شود.
 
رفیعی آتانی بیان کرد: امروز بیش از 200 روز است مظلومیت فلسطین نه تنها مسئله اول دنیای اسلام بلکه مسئله نخست جهان شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در بطن جامعه اروپایی؛ کشورهایی که تا چندسال پیش گمان نمی‌کردیم روزی به حمایت از فلسطین به پا خیزند، امروز می‌بینیم که جوان‌هایش به حمایت از فلسطین در خیابان‌ها به میدان آمده و از رژیم کودک‌کش اسرائیل اعلام انزجار می‌کنند.
 
رسانه باید بلندگوی حرف حق مردم فلسطین باشد

فرمانده سپاه استان قزوین اظهار کرد: بزرگ‎ترین دستاورد نبرد طوفان‌الاقصی این بود که اسرائیل و آمریکا 75 سال خاک بر خاک ریخت و خرابه ساخت تا فلسطین دیده نشود، اما جوانان حماس موضوع فلسطین را از دل مخروبه‌ها و دنیای جهل بیرون کشیدند تا فلسطین نه تنها مسئله اول اسلام بلکه به عنوان مسئله اول جهان باشد.
 
وی با بیان اینکه در این میدان نبرد رسانه‌ باید صدای مردم فلسطین باشد، گفت: مردم فلسطین تنها همان مردم غزه در باریکه 360 کیلومتر مربعی نیستند، مردم فلسطین متعلق به مسلمانان غرب آسیا نیستند، مردم فلسطین حرف حق دنیا کنونی بوده و در این شرایط رسانه باید بلندگوی حرف حق دنیا باشد.
 
رفیعی آتانی بیان کرد: اکنون که نیروهای حماس و فلسطینیان به قله نزدیک شده باید کمکشان کنیم، آنها بار کلمه حق و پرچم حق‌خواهی را امروز بر دوش می‌کشند، امروز غزه همان کربلا است.
 
فرمانده سپاه استان قزوین در پایان شرکت در راهپیمایی روز قدس را وظیفه هر انسان آزاده‌ای خواند و گفت: امروز که پرچم حق خواهی و مبارزه با ظلم، پرچم انسانیت و شرافت بر دوش فلسطینیان است، رسانه به عنوان کانون اصلی این نبرد باید نقش اثرگذار خود را در پیشبرد اهداف حق‌طلبی و شرافت انسانی به خوبی ایفا کند.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان