۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین وقتی مسجد خانه بچه‌ها می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۵ ساعت: ۱۳:۲۸ ↗ لینک کوتاه

اجرای طرح «شبی در مسجد» در قزوین؛

وقتی مسجد خانه بچه‌ها می‌شود

مسئول کانون فرهنگی بنات الحیدر در قزوین گفت: برنامه «شبی با مسجد» با هدف ایجاد دورهمی دخترانه و فضایی متفاوت معنوی و در عین حال آموزشی و شاد در ماه مبارک رمضان برای دختران کودک و نوجوان در قزوین برنامه‌ریزی شده است.

وقتی مسجد خانه بچه‌ها می‌شود
عارفه جان‌محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص اجرای برنامه «شبی با مسجد» برای دختران کودک و نوجوان در قزوین اظهار کرد: این برنامه با هدف ایجاد دورهمی دخترانه و فضایی متفاوت معنوی و در عین حال آموزشی و شاد در ماه مبارک رمضان برای دختران برنامه‌ریزی شده است.
 
وی افزود: برنامه‌های جذاب و متنوعی از جمله مناجات، روایتگری از شهدا، مسابقه، کتاب‌خوانی، سینما و... را در برنامه شبی با مسجد خواهیم داشت.
 
مسئول کانون فرهنگی بنات‌الحیدر در قزوین ادامه داد: از رده سنی چهار تا ۱۴ سال در این برنامه حضور خواهند داشت و برای رده‌های سنی مختلف برنامه‌های متفاوتی اجرا می‌شود.
 
جان‌محمدی با بیان اینکه یکی از اهداف این برنامه یادگیری کار جمعی و مهارت کار گروهی است؛ اضافه کرد: اکثر کارهای داخل برنامه با کمک خود دختران انجام خواهد شد از جمله در پهن کردن سفره افطاری و جمع کردن و شستن ظروف و... همکاری خواهند داشت.

این مسئول افزود: برنامه شبی با مسجد امروز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه از ساعت ۲۰ الی ۵ بامداد در مسجد امیرالمومنین (ع) شهر قزوین برگزار می‌شود.

این فعال فرهنگی تشریح کرد: کانون فرهنگی بنات‌الحیدر در طول ایام سال برنامه‌های مختلفی را برای اوقات فراغت تدارک می‌بیند و در تلاش است با تنوع بخشیدن به هر کدام از این فعالیت‌ها، زمینه را برای حضور و جذب کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم کند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای تزریق احکام دینی و معنوی به روح و روان جوانان و نوجوانان بخصوص دختران در این فضای حاکم و هجوم رسانه‌‌های غربی و معاند است و مسئولان امر و متولیان فرهنگی کشور می‌توانند بهترین بهره را از این زمان برده و برنامه‌های متنوعی در راستای فرمایشات رهبری و جهاد تبیین برای قشر جوان و نوجوان داشته باشند.
 
انتهای خبر/۱۴۰۴

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان