۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین جمهوری اسلامی بزرگترین الگوی حکومت مردم‌سالاری دینی در جهان است
کد خبر: ۳۶۷۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۱۲ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

جمهوری اسلامی بزرگترین الگوی حکومت مردم‌سالاری دینی در جهان است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شریف ایران بزرگ‌ترین ملت دارای تجربه دموکراسی و حکومت مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه با برگزاری بیش از ۴۰ دوره انتخابات در جهان هستند.

جمهوری اسلامی بزرگترین الگوی حکومت مردم‌سالاری دینی در جهان است
فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، با تبریک فرارسیدن ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران در چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم شریف ایران همیشه در صحنه بوده و بزرگ‌ترین ملت دارای تجربه دموکراسی و حکومت مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه با برگزاری بیش از ۴۰ دوره انتخابات در جهان هستند.

وی افزود: ما ملت ایران باید به این موضوع ببالیم که همواره با مشارکت مردم و با در نظر گرفتن معیارهای اسلامی و انسانی و به رسمیت شناختن ادیان الهی به شکلی در کشور ایران حکمرانی صورت می‌گیرد که مردم نقش مستقیمی در امور مختلف دارند، حتی رهبر کشور هم با انتخاب مجلس خبرگان رهبری که منتخب مستقیم مردم هستند انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه این موارد نشان می‌دهند که رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، اعضای شوراها و ساختارهای مختلف قوا در جمهوری اسلامی ایران همگی با حضور و دخالت مردم انتخاب می شوند‌.

مردم‌سالاری دینی جزو اصول اساسی کشور ایران است

وی خاطرنشان کرد: طراحی انقلاب اسلامی به دست امام راحل، معمار کبیر انقلاب اسلامی و یاران باوفای ایشان همچون شهید بهشتی و شهید باهنر یک طراحی بسیار عمیق و مبتنی بر مبانی قرآن است که کتاب دین و زندگی ما مسلمانان بوده و به تاسی از این کتاب آسمانی مبانی حکومت مردم سالاری دینی در ایران اسلامی برقرار است.

محمدبیگی با تاکید براینکه حکمرانی مردمی جزو اصول اساسی ما بوده و مقام معظم رهبری هم همواره بر آن تاکید دارند، گفت: آنچه که ما به عنوان نیروهای مردمی بر آنها تکیه داریم همان جمله حضرت امام(ره) است که فرمودند انقلاب ما، انقلاب کوخ‌نشینان است و مردم مظلوم و مستضعف پای کار این انقلاب بوده و هستند.


وی خاطرنشان کرد: در انتخابات هم شاهد بودیم که ملت شهید پرور و ایثارگر ایران اسلامی با حضور در انتخابات مهر تایید دوباره به آرمان‌‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران زدند.

این مسئول یادآور شد: آحاد مختلف مردم، جوانان، سالمندان، زنان، کودکان و نوجوانان همگی در جمهوری اسلامی نقش‌آفرین بوده و اقشار مختلف مردم به تناسب، در شئون مختلف انقلاب حضور داشته و تصمیم گیرنده هستند.

نامگذاری امسال نشان از دغدغه رهبر انقلاب برای مشارکت بیشتر مردم در حکمرانی کشور دارد

وی اظهار کرد: با مشارکت مردم پای صندوق‌های رای رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب می‌شوند واضح و مبرهن است که همه امور مملکت توسط خود مردم انجام می‌شود.

محمدبیگی تصریح کرد: نامگذاری شعار سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" همین اصل را نشان می‌دهد و حاکی از آن است که رهبر عزیز انقلاب همواره دغدغه حضور بیشتر آحاد مردم را در حکمرانی این کشور دارند.

تقویت اقتصادی کشور از اولویت‌های اساسی مجلس در سال جدید است

وی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری رسیدگی به معیشت مردم، تقویت اقتصادی کشور و تقویت اقتصادی خانواده‌ها جزو اولویت‌های ما در مجلس شورای اسلامی طی سال جدید خواهد بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از ساختارهای نظام‌‌های مشابه دنیا تناقض‌های بی‌شماری را می‌بینیم به طور مثال حرف از دموکراسی می‌زنند اما حضور ادیان مختلف را در کشور خود عملا به رسمیت نمی‌شناسند، حرف از آزادی بیان می‌زنند اما مانع رعایت حجاب در دانشگاه‌ها و مدارس و حتی مراکز عمومی شده و برای آن جریمه قائل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این کشورها حرف از رعایت حقوق حیوانات و دمکراسی و آزادی بیان به میان می‌آورند اما حتی اساسی‌ترین حقوق بشری را در غزه و قدس زیر پا می‌گذارند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی رسما محاصره دارویی و غذایی غزه را به عنوان شگرد نسل کشی خود قرار داده اما صدایی از همین حکومت‌های به اصطلاح آزادی‌خواه در دنیا بلند نمی‌شود.

وی عنوان کرد: امروز همین حکومت‌های به اصطلاح آزادی‌خواه، حرف از کمک به مردم و حقوق شهروندی می‌زنند اما خود آنان قطعنامه‌های سازمان ملل در رسیدگی به اوضاع مردم مظلوم فلسطین را یا وتو کرده و یا در نهایت تحت فشار افکار عمومی رای ممتنه می‌دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حکومت‌ها به نام مردم سالاری حرف از محیط زیست می‌زنند اما خروارها خروار بمب فسفری و حتی ساخت زرادخانه‌های هسته‌ای و اتمی توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند و هم اینکه از آنان حمایت می‌کنند و این تفاوت بین جمهوری اسلامی ایران با سایر نظا‌مها و حکومت‌هاست.

تناقض‌گویی‌ آشکار کشورهای غربی در قبال مسئله فلسطین

وی افزود: مردم ایران همواره در طول تاریخ مردمانی نجیب، پاک دامن و خداپرست و انسان دوست بوده و هستند و در طول تواریخ مختلف این امر را ثابت کرده و با تقدیم هزاران شهید چه در عرصه دفاع مقدس و چه در عرصه مدافعان حرم و محور مقاومت نشان دادیم که نه فقط آرمان ملت ایران بلکه آرمان سایر ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان و انسان‌های آزاده برای ما جایگاه ویژه‌ای داشته است.

این مسئول در پایان گفت: ما ایرانیان حتی حاضریم در راه اعتلای بشریت جان خود را کف دستمان بگذاریم که نمونه بارز آن شهید سلیمانی و مکتب این شهید عالی‌مقام و محور مقاومت است که موجب فخر و مباهات ملت ایران در میان جهانیان به شمار می‌آید. انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان