۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تکیه بر توان داخلی با مشارکت مردمی معنا پیدا می‌کند
کد خبر: ۳۶۷۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۸ ساعت: ۱۴:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین:

تکیه بر توان داخلی با مشارکت مردمی معنا پیدا می‌کند

رئیس دانشگاه پیام نوراستان قزوین گفت: مهم‌ترین نکته در شعار سال ۱۴۰۳، کمک گرفتن از مردم و با حمایت از مردم است؛ تکیه بر تولید داخلی بدون مشارکت عمومی ناقص خواهد بود و مشارکت مردمی بدون هدف و موضوع مشخص بی‌ثمر خواهد ماند.

تکیه بر توان داخلی با مشارکت مردمی معنا پیدا می‌کند
میثم اکبر زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه «خبری تحلیلی»، با اشاره به اهمیت شعار سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ بسیار مهم توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است و حائز اهمیت است که جهش تولید با مشارکت مردمی تحقق پذیرتر خواهد بود.
 
 
وی افزود: تکرار شعارهای اقتصادی در چندین سال گذشته توسط مقام معظم رهبری، نشان‌دهنده عمق توجه و نظر وی به مسئله معیشت و رفاه مردم است که این ابلاغ و توصیه جدید مقام معظم رهبری باید سرلوحه فعالیت مسئولین اقتصادی دولت و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سال جدید قرار بگیرد.
 
 
رئیس دانشگاه پیام نوراستان قزوین ابراز کرد: مسئولین اقتصادی و نمایندگان مجلس و ... باید در سطح ملی و استانی با تشکیل کارگروه‌های ویژه اقتصادی، نسبت به تحقق شعار سال اقدام‌های قابل تحقق و اثرگذاری را انجام دهند.
 
 
اکبر زاده مطرح کرد: دانشگاه‌ها نیز به‌عنوان یک نهاد علمی، نظریه‌پرداز و به شدت تاثیرگذار؛ باید در جهت تبیین، ارائه نظرات کاربردی و عملیاتی نمودن این فرمان تاریخی گامه‌‌های علمی محکمی بردارند و قطعا این عمل می‌تواند تاثیر بزرگی در این مشارکت داشته باشد.
 
 
وی ادامه داد: بسیج امکانات با ایجاد انگیزه و نیز تسهیل‌گری در امر مردمی کردن اقتصاد می‌تواند ضمن بی‌اثر کردن تحریم‌ها، زمینه پایداری اقتصادی و بالا بردن ضریب معیشت مردم را درپی داشته باشد. 
 
 
رئیس دانشگاه پیام نوراستان قزوین در خصوص حمایت از تولیدها، خاطرنشان کرد: باید به مؤسسات و نهادهای بخش خصوصی بسیار اهمیت دهیم و آن‌ها را چابک‌تر و صاحب تولید و تجارت بدانیم و اقتصاد را به سرعت؛ نه به کندی ۲۰ سال اخیر، به جلو ببریم و کارها را انجام دهیم تا شاهد اتفاقات خوب در کشور باشیم.
 
 
اکبر زاده عنوان کرد: مهم‌ترین نکته در شعار سال ۱۴۰۳، کمک گرفتن از مردم و با حمایت از مردم است؛ یعنی اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی را معتبر بدانیم و نسبت به انجام اصلاحات آن اقدام کنیم، تکیه بر تولید داخلی بدون مشارکت عمومی ناقص خواهد بود و مشارکت مردمی بدون هدف و موضوع مشخص بی‌ثمر خواهد ماند.
 
 
وی تصریح کرد: انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر فرزانه انقلاب گویا این نکته است که وی هوشمندانه و دقیق به تمامی ارکان و مولفه‌های توسعه واقعی توجه داشته اند، با تحقق این شعار و جلب حداکثری مشارکت مردمی، اقتصاد ایران قطعاً به جهش بزرگی دست خواهد یافت.


مردم، محور شکل‌گیری، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی


اکبر زاده تشریح کرد: رهبر معظم با بینش دقیق و آینده‌نگر خویش، ضرورت مشارکت عمومی را در کنار اهمیت تولید ملی قرار داده است این رویکرد کم نظیر حاکی از آن است که وی تمامی ابعاد لازم برای توسعه را در نظر گرفته اند. 
 
 
رئیس دانشگاه پیام نور استان تاکید کرد: مردم، محور شکل‌گیری، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی هستند و جهش تولید نیز وابسته به همین رکن اساسی است، مردم در همه‌ این دوران‌ها قهرمان اصلی ماجرا و سرگذشت انقلاب بوده‌‌اند.
 
 
اکبر زاده بیان کرد: با توجه به شعار سال که تاکید بر مشارکت مردم است حائز اهمیت است که حضور مردم در همه‌ مسائل، حل‌کننده‌ مشکلات است، آن چیزی که حضور مردم را تأمین و تشویق به حضور در عرصه و در میدان عمل کند همین عمل‌ها مسئولین و ... است، هنر اصلی انقلاب هم همین بود.
 
 
وی در پایان اظهار کرد: در راستای شعار پرقدرت سال ۱۴۰۳، همه ظرفیت‌های کشور به‌ویژه متخصصان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و.. می‌بایست در جهت تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم بکار گرفته شوند و امید داریم آینده‌ای درخشان را برای کشور ببینیم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان