۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین احتمال وقوع سیلاب در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۶۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۱/۶ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اعلام کرد:

احتمال وقوع سیلاب در استان قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به بارش‌های بهاری و امکان وقوع سیل در برخی نقاط استان قزوین، تمهیدات لازم از قبل با کمک و همکاری دستگاه‌های مختلف اندیشیده شده است.

احتمال وقوع سیلاب در استان قزوین
محمدرضا علیمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به بارندگی‌های اخیر و احتمال وقوع سیل اظهار کرد: با توجه به بارش‌های بهاری و امکان وقوع سیل در برخی نقاط استان قزوین، تمهیدات لازم از قبل با کمک و همکاری دستگاه‌های مختلف اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری یا کاهش خسارات احتمالی در صورت وقوع سیل در استان افزود: سال گذشته حجم وسیعی از رودخانه‌ها و مسیل‌های سطح استان قزوین لایروبی شده و تقریبا می‌توان گفت قزوین جزو استان‌های خوب در بحث لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی است.

لایروبی حجم وسیعی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها طی سال گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تصریح کرد: به دلیل اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته که از اوایل تابستان شروع شد و تا اواخر پاییز ادامه داشت، حجم وسیعی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها با کمک همه دستگاه‌ها و شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، آب منطقه‌ای و سایر ارگان‌های مربوطه لایروبی شدند تا طبیعتا در صورت بارندگی‌های شدید و وقوع سیل خسارات یا تلفاتی را در استان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در روزهای ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و اول فروردین امسال با وجود بارندگی‌های شدید در استان با مشکلی مواجه نشدیم در صورتیکه در سنوات گذشته با این حجم از بارش‌ها، مسائل و مشکلاتی را شاهد بودیم.

ضرورت تداوم لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی پل‌ها توسط دهیاری‌ها و شهرداری‌ها

علیمی عنوان کرد: همچنان توصیه می‌کنیم که دهیاری‌ها و شهرداری‌ها روند لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی زیر پل‌ها را ادامه دهند تا شاهد خسارات و تلفات در صورت وقوع سیل در استان نباشیم.

این مسئول در پایان با اشاره به اهمیت پیشگیری و کنترل سیلاب خاطرنشان کرد: لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پاکسازی زیر پل‌ها حتما باید تداوم داشته باشد که در برنامه کاری امسال ما هم گنجانده شده و همواره نسبت به انجام آن تاکید داریم.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان