۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین شهید علی میوه‌چین، یک تحلیلگر و تصمیم‌ساز بدون خطا بود
کد خبر: ۳۶۷۵۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین:

شهید علی میوه‌چین، یک تحلیلگر و تصمیم‌ساز بدون خطا بود

فرمانده سپاه حضرت صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: استحکام ذهنی علی میوه چین باعث شده بود که تصمیمات درست و بدون خطا بگیرد و در آموزش و نبرد اقدامات ماندگاری انجام داد.

شهید علی میوه‌چین، یک تحلیلگر و تصمیم‌ساز بدون خطا بود
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در آئین بزرگداشت شهید علی میوه‌چین که صبح امروز در سالن حضرت الزهرا (س) سپاه استان برگزار شد گفت: در ابتدا در مجمع فرماندهان رهبری به سپاه اعلام شد که حوزه آموزش و شهدای شاخص را برجسته کنید و پس از بازگشت از تهران تصمیم گرفتیم شهید علی میوه چین را به عنوان شهید شاخص معرفی کنیم.

رفیعی آتانی بیان کرد: برنامه های مختلفی از سوی سپاه استان برگزار شد که دوره آموزشی قدس و امامت از آن جمله است و در همین راستا ۱۳ مسابقه و دوره ورزشی در قالب نام شهید میوه چین معرفی کردیم. تولیدات چند رسانه ای فرهنگی و اجتماعی، گروه سرود، سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، آزاد سازی خرمشهر، درختکاری توسط بسیج دانش آموزی و دانشجویی، گروه های جهادی که در نقاط مختلف اعزام شدند، ۱۴ هزار نفر آموزش در سپاه استان و ۳۸ هزار آموزش دفاعی بسیج تمرینات تاکتیکی گردان امام علی(ع) را با نام شهید علی میوه چین آغاز کردیم تا در میان مردم و جوانان بهتر شناخته شود.

وی گفت: شهدا ستارگان برجسته هدایت هستند،علی میوه چین سن و سالی ندارد. سخن از یک جوان بیست ساله است که با انقلاب و حوادث انقلاب و تربیت امام رشد کرد. هرچه قاسم سلیمانی و شهدا دارند از تربیت امامین انقلاب است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار داشت: زمانی که شهید میوه چین پا به الموت گذاشت راه وجود نداشت، در قزوین میوه چین اطلاعات سازمانی بالا دستی نداشت، یک جوان در دوره ای که انبوهی از فتنه ها وجود داشت، با بصیرت کامل فراتر از سن خود مسیر حق را شناخت. ایشان فرزند مسجد است و در بستر خانه خدا رشد کرد هرکدام از این جوانان یک کتاب برای مجاهدت است تا الگوی موفق شود.

آتانی عنوان کرد: اولین اعزام به قصر شیرین، فرماندهی گردان در عملیات بیت المقدس و فتح المبین از شاهکارهای توانمندی این شهید بزرگوار است. میوه چین هوش سرشار و استعداد الهی درخشان داشت.شهید میوه چین اهل تصمیم سازی و اجرا بود. خیلی ها این استعداد را داشتند اما در عمل و اجرا ضعیف هستند.

وی یادآور شد: علی میوه چین بین نیاز انقلاب و تحصیل درخارج یک تصمیم بزرگ می گیرد. انقلاب را انتخاب می کند جان و مال و هستی خویش را به میدان می آورد و مسیر حق و انقلاب را انتخاب می کند. علی میوه وین در حزب جمهوری جزو یاران وفادار امام است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: مادر شهید در خاطره ای از زلزله ۱۳۴۱ که علی میوه چین نجات یافت می گوید؛ علی در زلزله نجات یافت تا با شهادتش بزرگ شود. قدرت فرماندهی او در فتح المبین و حرفش شنیدنی است همان گونه که حرف مالک اشتر شنیدنی می شود. آموزش را کاربردی کرد و متناسب با مناطق عملیاتی نیرو پرورش می داد، اهل مشورت بود و در جلسه افراد را قانع می کرد، پیشگام در عرصه نبرد و روشنگری بود.

رفیعی آتانی افزود: شهید میوه چین قبل از اینکه عمل کند حرفی نمی زد یعنی عملگرا بود و در شجاعت بی بدیل بود. فکر تشکیلاتی داشت که شهید بهشتی جزو شاخص ترین ها بود که حزب جمهوری و قوه قضاییه حاصل این نگاه است.

وی گفت: شهید چمران یک انسان تشکیلاتی است که از لبنان و مصر به ایران آمد و کار ماندگار کرد، شهید صدر یک انسان تشکیلاتی بوده یعنی خروجی کار انها ماندگار شد و هسته های مفید برای اسلام و ایران بجا گذاشتند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: علی میوه چین انسان ساز بود همچنان که با تربیت نیروی انسانی جنگ را به پیروزی رساندیم. ایشان فرمانده ای با تسلط کامل بود که نیروها به توانمندی شهید اعتماد داشتند. دارای آرامش روانی بود، بسیار چابک و مقتدر بود که این تضاد را در درون خودش حل کرده بود و به دل نبرد می زد و شجاعتش بی مثال بود.

وی تشریح کرد: استحکام ذهنی علی میوه چین باعث شده بود که تصمیمات درست و بدون خطا بگیرد و همه انسانها و نیروها به توانمندی ایشان اعتماد داشتند و با قدرت کامل همه عناصر شخصیتی خویش را به زیر مجموعه های خودش منتقل کرده بود.

رفیعی آتانی در پایان گفت: شهید علی میوه چین، قدرت خبرگی داشت و با توانمندی آن را به میدان می برد و با تحلیل عالی و ماهرانه توانست کار بزرگ و ماندگار انجام دهد.

انتهای خبر/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان