۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین رونق مساجد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ساعت: ۸:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین:

رونق مساجد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: بدون شک هر چه غنا و رونق فعالیت مساجد افزایش پیدا کند با آسیب‌های اجتماعی کمتری در سطح جامعه مواجه خواهیم شد.

رونق مساجد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس کاظمی در مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با حضور مسئولان استانی شامگاه «شنبه» 19 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: من به کانون فرهنگی هنری مساجد تعلق دارم و ثمرات و برکات این مراکز را از نزدیک تجربه کرده‌ام.
 
نقش‌آفرینی کانون‌ها در غنای هر چه بیشتر فعالیت مساجد
 
وی عنوان کرد: کانون‌ها نقش قابل توجهی در غنای هر چه بیشتر فعالیت مساجد ایفا می‌کنند البته مقداری تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: جایگاه و شأنی که برای مسجد در اندیشه امامین انقلاب دیده شده، بسیار بالاست و ما تا رسیدن به آن نقطه فاصله زیادی داریم و پُر کردن این فاصله به همت شما کانونی‌ها و اصحاب مسجد وابسته است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در سطح استان و شهر قزوین کانون‌های تراز داریم و در دهه اخیر تعدادی از کانون‌ها در رده‌ها و جایگاه‌های ملی از حیث کمیت و کیفیت قرار گرفتند و زمینه‌های بروز و ظهور  اقدامات بزرگی را در کانون‌ها توانستند فراهم کنند.
 
کاظمی اضافه کرد: یکی از کانون‌های موفق شهر قزوین، کانون مسجد ولایت بود و قطعاً امروز هم در جایگاه خوبی قرار دارد و انصافاً ظرفیت بسیار بالایی در این کانون‌ها وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام مسئولان کانون‌ها و مسئولان مرتبط در حوزه مسجد، جا دارد یک هم‌افزایی و انسجام در این عرصه شکل بگیرد تا بتوانیم بیش از گذشته نقش آفرینی کنیم.
 
رونق فعالیت مساجد عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی است
 
این مسئول عنوان کرد: بدون شک هر چه غنا و رونق فعالیت مساجد افزایش پیدا کند با آسیب‌های اجتماعی کمتری در سطح جامعه مواجه خواهیم شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: اینکه در سطح جامعه مسائلی از از جنس آسیب‌های اجتماعی احساس یا دیده می‌شود، نگران‌کننده است و ما در این زمینه دغدغه‌های جدی داریم.
 
وی عنوان کرد: با اطمینان می‌گویم که هر چه فضای فعالیت در مسجد رونق پیدا کند در نقطه مقابل آن آسیب‌های اجتماعی کمتری را تجربه خواهیم کرد.
 
کاظمی بیان کرد: مجموعه مساجدی که توانستند به ترازی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی برسند تاثیر آسیب‌های اجتماعی در متن و بطن محله فعالیت آن مسجد کاهش یافته و عکس آن هم صادق بوده و در جاهایی که مساجد آن پای کار، فعال و پرنشاط برای جوانان نبوده، فضای آسیب‌های اجتماعی و گرفتاری‌ها را هم در آن محله یا منطقه بیش از جاهای دیگر مشاهده می‌شود.
 
وی در پایان گفت: امیدواریم با همت متولیان و مسئولان امور فرهنگ و اجتماعی استان قزوین، این فاصله به وجود آمده را با گام‌های بلندتر پر کنیم و شاهد اتفاقات خوب در سطح جامعه باشیم.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان