۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین کارکرد کانون‌های مساجد باید ارتقاء یابد
کد خبر: ۳۶۷۵۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ساعت: ۸:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

کارکرد کانون‌های مساجد باید ارتقاء یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: کانون‌های مساجد خاستگاه مهمی است که باید در کارگروه‌ها و ساختارها جای اصلی خود را پیدا کرده و کارکرد آن ارتقا پیدا کند.

کارکرد کانون‌های مساجد باید ارتقاء یابد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حسین براتی در مراسم سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که با حضور مسئولان استانی شامگاه «شنبه» 19 اسفندماه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 18 اسفند ماه در حقیقت تعیین یک میعاد زمانی چندین ساله در تقویم رسمی کشور برای فعالیت بچه‌های مسجد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
 
وی افزود: بسیار برای ما مایه مباهات و تفاخر است که در مجموعه‌ای فعالیت می‌کنیم که از طرف حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار دارد و این توجه و دقت نظر قطع به یقین وظیفه افرادی امثال ما را سنگین‌تر خواهد کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: باید با افتخار در این حوزه فعالیت کنیم و اهتمام ویژه‌ای نسبت به آینده کاری داشته باشیم که حاکمیت برای ما در نظام تربیتی و معنوی در سطح مساجد تعریف کرده است.
 
کانون‌های مساجد باید همانند سایر ظرفیت‌ها مورد توجه و حمایت قرار بگیرند

وی عنوان کرد: یکی از مباحثی که روسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها باید سرلوحه کار خود قرار دهند و این موضوع در اداره‌کل هم مورد تاکید قرار دارد، این است که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم باید همانند سایر ظرفیت‌ها مورد توجه و حمایت باشند.
 
براتی تاکید کرد: باید در ساختار برنامه‌نویسی و برنامه‌ریزی که در حوزه فرهنگ، مسائل اجتماعی، دینی و آئینی طراحی می‌شود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم با دقت و حساسیت بیشتری مدنظر قرار بگیرند.
 
وی خاطرنشان کرد: بدون شک یکی از خاستگاه‌هایی که در سبد فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان باید با جدیت تقویت شود کانون‌های مساجد است و معتقدم کانون مساجد متناسب با بضاعت‌ها باید در نظام فکری و برنامه‌ای ادارات ارشاد شهرستان‌ها و اداره‌کل استان در کارگروه‌ها و ساختارها جای اصلی خود را پیدا کرده و کارکرد آن ارتقاء پیدا کند نه اینکه خدای ناکرده یک نهاد تفننی و تشریفاتی باشد.

لزوم داشتن یک حرکت هدفمند و هماهنگ در سطح کانون‌ها
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر اداره‌کل ارشاد استان قزوین با ۹ انجمن فرهنگی و هنری در ارتباط است و باید کار و فعالیت آنها را تمشیت و تقویت کرده و بر امور آنان نظارت داشته و در حرکت و پویایی انجمن‌ها نقش‌آفرین و حامی باشد که باید برای کانون‌های فرهنگی هنری هم همین اتفاق شکل بگیرد.
 
وی عنوان کرد: طی سال آتی به همان میزانی که در هر حوزه‌ای حمایت‌ها را بیشتر می‌کنیم نیز باید باید به همان اندازه هم در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این اتفاق رقم بخورد و یک حرکت هدفمند و هماهنگ در سطح کانون‌ها داشته باشیم.
 
براتی تصریح کرد: در موضوعاتی از قبیل اوقات فراغت که جوانان و نوجوانان از وقت بیشتری برای حضور در مساجد برخودار هستند، طبیعتاً کانون مساجد باید نقش‌آفرینی حداکثری در این حوزه داشته باشد.
 
ما خود را وام‌دار و مدیون نظام تربیتی و آموزشی مساجد می‌دانیم
 
وی عنوان کرد: امیدواریم برنامه‌های اوقات فراغت سال آینده در استان متفاوت از سال‌های گذشته باشد چراکه ما خود را وام‌دار نظام مقدس مسجد و مدیون نظام تربیتی و آموزشی مساجد می‌دانیم بنابراین باید به وظایف و دینِ خود به مساجد عمل کنیم.
 
گفتنی است در این مراسم با حضور مسئولان از پدر شهید مدافع حرم رسول پورمراد تقدیر به عمل آمد.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان