۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین ۱۸ هزار روزه‌اولی در قزوین به استقبال ماه رمضان می‌روند
کد خبر: ۳۶۷۵۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۱۸ هزار روزه‌اولی در قزوین به استقبال ماه رمضان می‌روند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال ۱۸ هزار روزه اولی در استان قزوین به استقبال ماه مبارک رمضان خواهند رفت که از این تعداد ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر و ۸ هزار دانش‌آموز پسر هستند.

۱۸ هزار روزه‌اولی در قزوین به استقبال ماه رمضان می‌روند
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، چند روزی تا شروع ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و مهمانی خدا باقی نمانده است و همه مومنان آماده حضور سرِ سفره خدا می‌شوند.
 
در میان روزه‌داران اما روزه اولی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند چراکه به هر حال روزه‌داری به دلیل ساعت‌ها تشنگی و گرسنگی دشواری‌هایی را برای نوجوانان به همراه دارد که در چنین شرایطی والدین و معلمان ایفاگر نقش مهمی برای نهادینه سازی اجرای احکام الهی و تعهد فرزندان به روزه‌داری از همین سنین هستند.
 
ضرورت دارد تا والدین با رفتار و منش دلسوزانه و مهربانانه، رعایت سبک تغذیه صحیح برای فرزندان و توجه به سلامت جسم و روح روزه اولی‌ها، مشوقی برای روزه‌داری آنان باشند.

ضرورت اجرای برنامه‌های جذاب با هدف ایجاد نشاط معنوی در مدارس

آموزش و پرورش هم می‌تواند با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب زمینه ترویج ارزش‌های دینی، ایجاد نشاط معنوی، ترغیب روزه اولی‌ها به انجام فضائل اخلاقی و همچنین انس بیشتر با کلام الهی را در بین دانش‌آموزان ساری و جاری سازند.
 
برای آگاهی در خصوص برنامه‌های آموزش و پرورش برای روزه‌اولی های استان قزوین مصاحبه‌ای با مدیرکل آموزش و پرورش استان انجام شده که در ذیل می‌خوانید.
 
نقی سیاهکالی مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به آمار دانش‌آموزان روزه اولی در سطح استان قزوین اظهار کرد: امسال 18 هزار روزه اولی به استقبال ماه رمضان، ماه ضیافت الهی خواهند رفت که از این تعداد 10 هزار  دانش‌آموز دختر و 8 هزار دانش‌آموز پسر هستند.
 
برگزاری جلسات آموزشی در خصوص اهمیت روزه‌داری در مدارس
 
وی در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده برای دانش‌آموزان روزه‌اولی در مدارس برای ترغیب روزه‌داری و آشنایی و نزدیکی بیشتر با ارزش‌های دینی عنوان کرد: با کمک مربیانِ طرح امین، طلاب رسمی و پیمانی، طلاب وظیفه و ائمه جماعت در خصوص اهمیت روزه‌داری جلسات آموزشی در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان روزه‌دار توسط مدیران مدارس در مراسم آغازین تشویق خواهند شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: همچنین با همکاری سیمای قزوین ویژه برنامه‌ای در سحرهای ماه مبارک رمضان با حضور دانش‌آموزان روزه اولی‌ها پخش خواهد شد.
 
وی در پایان با اشاره به برگزاری سنت حسنه افطاری ساده بیان کرد: برگزاری مراسم افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد، لذا برای این منظور در مدارس ذی نفع با همکاری انجمن اولیا، افطاری ساده پیش بینی شده و مراسم نیمه متمرکز در برخی مناطق دیگر هم اجرا خواهد شد.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان