۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین صدور ۱۲۰۰ گواهینامه فنی‌و‌حرفه‌ای برای زندانیان قزوینی
کد خبر: ۳۶۷۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹ ساعت: ۷:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین خبر داد:

صدور ۱۲۰۰ گواهینامه فنی‌و‌حرفه‌ای برای زندانیان قزوینی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به رشد ۱۰ درصدی آموزش‌های مهارتی برای زندانیان در قیاس با سال گذشته گفت: امسال یک هزار و ۱۹۷ نفر از زندانیان، موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شدند.

صدور ۱۲۰۰ گواهینامه فنی‌و‌حرفه‌ای برای زندانیان قزوینی
علی طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به زندانیان اظهار کرد: یکی دیگر از گروه‌های هدف سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین، زندانیان زندان مرکزی قزوین، زندان آراسنج بوئین‌ زهرا و کانون اصلاح و تربیت قزوین است.

برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای ۱۲۱۱ زندانی سطح استان

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۰ هزار و ۵۴۵ نفرساعت که شامل یک هزار و ۲۱۱ نفر دوره می‌شود برای زندانیان سطح استان قزوین دوره‌های مهارتی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهم برای پیشگیری از وقوع جرم و عدم بازگشت مجدد زندانیان به زندان، داشتن شغل و مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار و اشتغال و کسب درآمد برای تامین امرار معاش خانواده است.

وی عنوان کرد: مهارت‌آموزی متناسب با نیاز بازار کار زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را فراهم می‌سازد بنابراین اگر زندانیان در دوران محکومیت خود در زندان‌ها از دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند و موفق به اخذ دریافت گواهینامه مهارتی شوند تسهیلات خوداشتغالی به آنان پرداخت می‌شود که می‌توانند برای خود کسب و کاری راه بیندازند.

طاهرخانی در ادامه اذعان کرد: زندانیان با آموزش دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای پس از آزادی از زندان می‌توانند در مراکزی که کارفرمایان به کارگر ماهر نیاز دارند مشغول فعالیت شوند.

وی با اشاره به تعداد گواهینامه مهارتی صادرشده برای زندانیان در استان قزوین عنوان کرد: از یک هزار و ۲۱۱ نفر زندانی که در زندان‌های سطح استان در دوره‌های آموزش رشته‌های مختلف مهارتی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند یک هزار و ۱۹۷ نفر پس از کسب نمره حدنصاب قبولی در دو مرحله کتبی و عملی موفق به دریافت گواهینامه مهارتی شدند.

برگزاری مسابقات آزاد مهارتی در بین زندانیان مهارت آموخته در قزوین

این مسئول با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته برای زندانیان خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار مسابقات آزاد مهارتی در بین زندانیان مهارت آموخته در دو سطح شهرستانی و استانی برگزار کردیم که ماهرترین افراد در رشته‌های مختلف به رقابت با هم پرداختند و این کار در راستای شناسایی استعدادهای برتر انجام شد.

وی بیان کرد: پس از برگزاری این دوره از مسابقات در ادامه ۱۴۰ نفر به مرحله استانی مسابقات مهارتی زندانیان راه پیدا کردند که متأسفانه دارای مرحله ملی نیست و ما درصدد هستیم تا زمینه برگزاری این مسابقات در سطح کشوری هم فراهم شود.

طاهرخانی گفت: برگزاری این دوره از مسابقات ضمن فراهم ساختن یک فضای رقابتی و ایجاد انگیزه برای ارتقای سطح مهارت آموزی موجب شناسایی استعدادهای برتر رشته‌های مختلف در بین زندانیان می‌شود.

رشد ۱۰ درصدی آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای برای زندانیان در استان قزوین

وی در ادامه با اشاره به رشد ۱۰ درصدی آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای برای زندانیان در قیاس با سال گذشته عنوان کرد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده تلاش داشتیم تا در ارائه آموزش‌ها، تنوع حرفه‌ها را برای زندانیان با هدف اشتغال‌زایی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در پایان تصریح کرد: متوسط عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین در سال جاری خوشبختانه ۱۲۰ درصد رشد داشته و ما همواره به دنبال ارتقای سطح کیفی آموزش‌ها، متناسب با استانداردهای بین‌المللی برای جامعه هدف خود هستیم.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان