۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دانش‌آموزان قزوینی مشق تعزیه می‌کنند+فیلم
کد خبر: ۳۶۷۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول انجمن تعزیه استان قزوین:

دانش‌آموزان قزوینی مشق تعزیه می‌کنند+فیلم

مسئول انجمن تعزیه استان قزوین گفت: توانستيم با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین طی پنج ماه از ابتدای سال تحصیلی، دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به مجالس مذهبی و شبیه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) هستند را آموزش دهیم و برای ماه محرم و هيات‌های مذهبی آماده کنیم.

دانش‌آموزان قزوینی مشق تعزیه می‌کنند+فیلم
حشمت الله اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص آموزش تعزیه در مدارس اظهار کرد: قزوین قطب تعزیه کشور و مهد تعزیه ایران است و با تلاش و همت مسئولان در این جایگاه باقی خواهد ماند.

وی افزود: توانستيم با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین طی پنج ماه از ابتدای سال تحصیلی، دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به مجالس مذهبی و شبیه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) هستند را آموزش دهیم و برای ماه محرم و هيات‌های مذهبی آماده کنیم.



مسئول انجمن تعزیه استان قزوین تشریح کرد: گروه‌های دانش‌آموزی در مدارس استان توسط اساتید شبیه‌خوانی پرورش یافته و قادر هستند که در مجامع عمومی اجرای زیبا و خالصانه‌ای داشته باشند.

اسلامی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی پسرانه شهید نواب صفوی پس از پنج ماه متوالی تمرین توانستند مجلس شبیه‌خوانی حضرت علی اکبر (ع) را به اجرا دربیاورند.

وی در پایان اضافه کرد: ما از مسئولان خواهشمندیم که ما را در این عرصه یاری کنند تا بتوانیم این هنر فاخر را همچنان زنده نگه داریم.



انتهای خبر/ 4003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان