۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۷۰ پنل خورشیدی در استان متصل به شبکه برق شده است
کد خبر: ۳۶۷۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:

۱۷۰ پنل خورشیدی در استان متصل به شبکه برق شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: در حوزه دانش‌بنیان‌ها هم بحث ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این راستا از ابتدای سال ۹۵ تا به امروز به همت همکاران ۱۷۰ واحد نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه برقی شده و در حال تولید برق است.

۱۷۰ پنل خورشیدی در استان متصل به شبکه برق شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمد صیادی در نشست خبری که امروز «دوشنبه» به مناسبت چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن جلسات این نهاد در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در 11 ماهه امسال تقریبا در مجموع بیش از 90 هزار نفر از 135 میلیارد تومان کمک‌های موردی کمیته امداد برخوردار شدند.

وی افزود: سقف پرداختی ما در بحث کمک‌های موردی 8 میلیون تومان سالانه برای هر فرد است که در موارد خاص می‌توان با ارائه مجوز این سقف پرداختی را افزایش داد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین تصریح کرد: بیشترین موضوعات پرداختی در حوزه پرداخت‌های موردی مربوط به هزینه ایاب و ذهاب، هزینه کفن و دفن و پوشاک و اطعام است.

این مسئول در پایان گفت: در حال حاضر کسانیکه زیر دهک 5 قرار دارند از همه خدمات کمیته امداد به جز کمک معیشت برخوردار هستند و جامعه هدف دیگر ما هم که زیر دهک 3 قرار دارند از تمام خدمات امداد می‌توانند بهره‌مند شوند.

در ادامه علی اصغر کشاورز حسین‌آبادی عنوان کرد: یکی از مباحث مهمی که کمیته امداد استان در بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان پیگیری می‌کند موضوع دانش بنیان‌ها است.

۱۷۰ پنل خورشیدی در استان متصل به شبکه برق شده است

وی افزود: در حوزه دانش‌بنیان‌ها هم بحث ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و در این راستا از ابتدای سال 95 تا به امروز به همت همکاران 170 واحد نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه برقی شده و در حال تولید برق است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این اقدام در حقیقت یک کار چند جانبه است که هم کمک به تولید برق کشور می‌شود و هم اینکه محلی برای درآمدزایی خانواده‌های نیازمند روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک هزار خانواده در سطح استان برای حوزه انرژی خورشیدی شناسایی شدند که از این تعداد 625 خانواده در سامانه مهرسان اداره برق ثبت‌نام شده و برای ۶۶ خانواده هم پنل خورشیدی نصب شده و آماده انجام اقدامات اداره برق جهت اتصال به شبکه برق است.

بیشترین مشکل در بحث راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، موضوع تظامین بانکی است

کشاورز حسین‌آبادی عنوان کرد: در بحث انرژی خورشیدی تقریبا 3 هزار مورد سهمیه کل استان قزوین است که تقریبا از سال گذشته سهمیه‌بندی به استانداری ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون با همت کمیته امداد ۱۷۰ واحد نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه برق شده است و سهمیه استانی ما 800 مورد است که در حال انجام بوده و کارسازی 120 مورد هم انجام شده است و برای 70 مورد دیگر هم قراردادهای لازم با مراجع ذی‌ربط منعقد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، بیشترین مشکل در بحث بانک‌ها است زیرا مددجویان مشکل تضمین دارند و نمی‌توانند تظامین بانکی را تهیه کنند لذا اجرای طرح تا اندازه‌ای به همین دلیل با مشکل مواجه شده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ها برای تحقق این امر در حال انجام است و با رایزنی‌هایی که صورت گرفته با دو بانک رسالت و کشاورزی تفاهمی صورت گرفته که امیدواریم با رفع موانع، سرعت راه‌اندازی طرح پنل خورشیدی برای سال آتی بیشتر شود.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان