۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تشکیل ۳۲ پرونده تخلف انتخاباتی در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۴۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۲:۵۱ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد:

تشکیل ۳۲ پرونده تخلف انتخاباتی در استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تاکنون تا قبل از آغاز روند رای‌گیری تعداد ۳۲ پرونده در دستگاه قضائی برای تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است که ۱۱ فقره آن مربوط به کاندیداها است.

تشکیل ۳۲ پرونده تخلف انتخاباتی در استان قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حسین رجبی ظهر امروز در ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: امروز از ساعات اولیه انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بودیم.

وی افزود: تاکنون تا قبل از آغاز روند رای‌گیری تعداد 32 پرونده در دستگاه قضائی برای تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است که 11 فقره آن مربوط به کاندیداها است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: از صبح امروز رصد روند انتخابات به طور کامل در حال انجام است، به خصوص خرید و فروش رای‌ها را کاملاً رصد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برخی اطلاعات از سوی کاندیداها و افراد مرتبط با ستاد آنها مبنی بر خرید و فروش رای به ما رسیده است که هنوز به یقین نرسیدیم.

رجبی بیان کرد: تاکنون چندین نفر را در این زمینه بازداشت کردیم و به همه کاندیدا و هواداران آنها هشدار می‌دهیم که تمام رفتار و اعمال آنان را به طور کامل رصد کرده و با مصدایق مجرمانه و تخلف به جد برخورد خواهیم کرد.

کشف بسته‌های غذا از یک کاندیدا 

دادستان استان قزوین یادآور شد: در یکی از شهرستان‌های استان چندین بسته غذایی با نام یکی از کاندیداها در سوله‌ای را شناسایی کردیم که با فرد متخلف برخورد شد.

وی تاکید کرد: کسانی که با پول‌پاشی و خرید و فروش رای به دنبال رای مردمی هستند تصور نکنند که با این کار زرنگی می‌کنند و بدانند مورد رصد دستگاه قضائی خواهند بود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: کاندیداها و طرفدارانشان باید در فضای مجازی نیز قانون را رعایت کرده و سکوت تبلیغاتی خود را رعایت کنند.

وی افزود: اولین چیزی که از کاندیداها به عنوان وکیل مردم انتظار داریم این است که خود ابتدا قانون را به طور کامل رعایت کنند و به قانون احترام بگذارند.

رجبی در پایان گفت: کلیه پرونده تخلفاتی کاندیداها به دادسرای عمومی ارجاع داده خواهد شد و اگر تخطی از قانون صورت بگیرد که به طور قطعی با آن برخورد خواهیم کرد و با توجه به وزن تخلفات تا محرومیت از دوره انتخابات نامزدان پیش خواهیم رفت.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان