۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین رقابت ۲۰۰ نامزد انتخابات مجلس در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۷۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد انتخابات قزوین خبر داد:

رقابت ۲۰۰ نامزد انتخابات مجلس در استان قزوین

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با انصراف ۳۱ نامزد انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی در استان قزوین فردا ۲۰۰ نامزد به رقابت می‌پردازند.

رقابت ۲۰۰ نامزد انتخابات مجلس در استان قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حامد فتوحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که پیش از ظهر امروز در میز رسانه ستاد انتخابات استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فردا ساعت هشت صبح ۱۱ اسفند ماه، ۲۰۰ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی افزود: تعداد نامزدهای انتخابات سال ۱۳۹۸ در استان قزوین ۸۳ نفر بود که در این دوره ۲۳۱ نفر بوده که افزایش سه برابری دارد که ۳۱ نفر انصراف دادند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: عدم تایید صلاحیت‌ها در این دوره کاهش ۳۰ درصدی داشته است و استان قزوین با تایید صلاحیت ۷۸ درصدی نامزدها رتبه اول تایید صلاحیت‌ها در کشور را به خود اختصاص داده است.
 
 
فتوحی بیان کرد: از ۲۰۰ نامزد در استان نیز ۱۲۹ نفر در حوزه قزوین، البرز و آبیک، ۴۹ نفر در حوزه بوئین زهرا و آوج و ۲۲ نفر در حوزه تاکستان هستند.
 
وی با بیان اینکه ۶۸ درصد نامزدها در بازه سنی ۳۰ تا ۵۰ سال هستند، عنوان کرد: در استان قزوین ۱۷۱ نامزد آقا و ۲۹ نامزد هم خانم هستند؛ هفت نفر تحصیلات حوزوی، ۳۱ نفر دکتری و ۱۵۵ نفر هم کارشناس ارشد هستند.
 
این مسئول بیان کرد: هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای در استان قزوین تعبیه شده که دارای هزار و ۷۱۱ نقطه اخذ رای دارند و به تفکیک حوزه قزوین، البرز و آبیک دارای ۷۴۳ شعبه، تاکستان ۱۸۲ و آوج و بوئین زهرا هم دارای ۱۷۱ شعبه وجود دارد.
 
دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: همچنین ۸۳۹ شعبه ثابت و ۲۵۷ شعبه سیار است که ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه روستایی است‌
 
فتوحی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۹ درصد ارتباطات ما در روز اخذ رای به صورت الکترونیکی و برخط خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: از هزار و ۹۶ شعبه استان نیز ۵۱۰ شعبه در شهرستان قزوین، ۷۷ شعبه در آبیک، ۱۵۶ شعبه در شهرستان البرز، ۱۸۲ شعبه در تاکستان، ۱۱۸ شعبه در بوئین زهرا و ۵۳ شعبه هم در شهرستان آوج است‌.
 
این مسئول ادامه داد: ۲۵ هزار نیرو در بحث امنیتی، زیرساختی و ... انتخابات در استان قزوین فعالیت دارند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: برابر دستور وزارت کشور کمیته سیاسی در ستادهای انتخاباتی تشکیل شد که در استان قزوین هم از ابتدای فرایند ۱۷ جلسه با احزاب سیاسی استان داشتیم و ۸۰ جلسه هم استاندار با اقشار و گروه‌های مختلف داشته است.
 
فتوحی خاطرنشان کرد: برابر قانون از هشت صبح فردا ۱۱ اسفند ماه همه شعب اخذ رای در استان شروع به کار خواهند کرد که تا ساعت ۱۸ فعالیت خواهن داشت و طبق دستور کشور تا سه ساعت بعد هم امکان تمدید وجود دارد که البته در صورت نیاز طبق نظر تا ساعت ۲۴ هم طبق نظر کمیته نظارت و وزارت کشور ممکن است تمدید شود.
 
وی تاکید کرد: طبق قانون جدید انتخابات در این دوره در شناسنامه‌ها مُهر نخواهد خورد و واجدین شرایط می‌توانند با پنج مدرک هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت رای دهند و افرادی که شناسنامه آنها قدیمی است باید شماره ملی خود را به همراه داشته باشند.
 
این مسئول افزود: میز احزاب در ستاد انتخابات استان در نظر گرفته شده است و نمایندگان نامزدها هم می‌توانند در شعب حضور داشته باشند.
 
فتوحی یادآور شد: بیش از واجدین شرایط رای دادن، تعرفه پیش‌بینی شده و چیزی تحت عنوان کمبود تعرفه در شعب نخواهیم داشت.
 
دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: باتوجه به شرایط آب و هوا، تیم‌های مدیریت بحران به مناطق صعب‌العبور و مناطقی که بارش برف داشتیم اعزام شدند و درخواست دو فروند هلی‌کوپتر هم دادیم و تمام دستگاه‌های پشتیبانی و لجستیکی دیده شده است تا فردا فرایند اخذ رای بدون مشکل در سطح استان صورت گیرد.
 
انتهای خبر/ ۱۳۰۰


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان