۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حس و حال رای اولی‌های قزوین در انتخابات
کد خبر: ۳۶۷۳۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ساعت: ۱۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

حس و حال رای اولی‌های قزوین در انتخابات

در میان همه کسانی که خود را برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌کنند، رای اولی‌ها حس و حال متفاوتی دارند و رای اول، جشن تکلیف سیاسی است و باید قدر دانست و می‌توان با حضور آن‌ها شگفتی ایجاد کرد.

حس و حال رای اولی‌های قزوین در انتخابات
همیشه تجربه اولین‌ها حسی ماندگار برای انسان به همراه خواهد داشت و احوال درونی تجربه نخستین رای دادن حسی عجیبی برای هر رای اولی به دنبال دارد؛ حس بزرگتر شدن و درک درست از مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و موثر بودن در آینده به فرد می‌دهد، به همین خاطر پای صحبت تعدادی از رای اولی‌ها نشستیم تا در اولین حس تجربه آن‌ها باخبر شویم.
 
 
محور دیده شدن عظمت ملت ایران در چشم دشمن با انتخابات پرشور 
 
 
مهدیه مطهری‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص انتخابات بیان کرد: خدا را شاکر هستم که امسال به عنوان یک رای اولی می‌توانم در انتخابات این دوره شرکت کنم و سهمی در کشورم داشته باشم.
 
 
وی افزود: حس درونی بسیار خوبی دارم و بسیار خوشحال هستم که امسال می‌توانم در سرنوشت کشورم تأثیرگذار باشم و در رقم زدن تاریخ سرنوشت نقش کوچکی داشته باشم و امیدوارم نتیجه رای دادن خودم و مردم عزیز کشورم باعث آبادانی وطن عزیزم شود.
 
 
رای اولی استان اظهار کرد: رای اولی بودن مانند رسیدن به سن تکلیف است که باعث می‌شود یک سری وظایف بر عهده فرد واجب شود و در رقم زدن امری موثر واقع شود، این وظایف می‌تواند شامل پیش‌‌زمینه‌هایی برای رای دادن شود.
 
 
مطهری‌نیا ادامه داد: وظایفی در‌ دوران انتخابات بر دوش انسان است که افراد باید راجب نماینده‌ها تحقیق کنند و سعی کنند اصلح‌ترین نماینده را انتخاب کنند و در سخنرانی‌ نامزدهای انتخاباتی شرکت کنند. افراد در تحقیقات باید به سابقه مدیریت و سواد سیاسی و ... نامزدها توجه کنند.
 
 
وی تاکید کرد: رای دادن حتی یک نفر قطعا در سرنوشت کشور تاثیرگذار است، همین جمع تک رای‌ها است که باعث می‌شود یک نامزد به مجلس راه پیدا کند و همان‌طور که مشخص است سرنوشت کشور به دست نمایندگان مجلس قابل تغییر است؛ پس نتیجه رای مردم عزیزم می‌تواند مستقیما در سرنوشت کشور دیده شود.
 
 
دانش‌آموز رای اولی استان عنوان کرد: همان‌طور که گفتم این حس بسیار خوبی است که یک فرد بتواند در سرنوشت کشورش تصمیم‌گیرنده باشد و این امر با رای دادن اتفاق می‌افتد.
 
 
مطهری‌نیا در خصوص دلیل رای خود، خاطرنشان کرد: سرنوشت کشور باید برای هر ایرانی قابل توجه و حائز اهمیت باشد و تمام تلاش وی در راستای آبادانی وطن باشد، رای دادن به کسی که این توانایی را دارد که بتواند سازندگی ایجاد کند، یک تکلیف الهی است.
 
وی تشریح کرد: وظیفه‌ آحاد عظیم ملت هم این است که در این حادثه‌ بسیار مهمی که به سرنوشت کشور مربوط می‌شود، دلسوزانه و مسؤلانه شرکت کنند و از عزیزان خواهشمندم این مسئولیت را کوچک نشمارند.

 
این دانش‌آموز ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری هر رأیی که شما در صندوق میاندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را تأمین می‌کنید پس یک رأی هم اهمیت دارد. افراد باید این نکته را بدانند که هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد.
 
 
مطهری‌نیا تصریح کرد: در این صورت، دشمن برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت و دوستانمان در سراسر دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد و انتخابات این است.
 
 
وی در پایان گفت: از به تمام دوستان و هم‌سن‌های خودم توصیه‌ می‌کنم در انتخابات شرکت کنند و حتما درباره نمایندگان تحقیقات کنند و به فردی که می‌دانند قادر به سازندگی و رفع مشکلات است رای بدهند تا برای کشور جمهوری عزیزمان مفید واقع شود.
 
 
 
شکل گیری هویت ساختار سیاسی رای اولی‌ها در انتخابات
 
 
راضیه کرمی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص حس و حال خود به عنوان یک رای اولی عنوان کرد: در طول زمان تجربه‌ها بسیار تأثیرگذار و ماندگار هستند خصوصا یک تجربه برای اولین بار صورت بگیرد و هر تجربه حس خاص و عجیبی را برای انسان به دنبال دارد.
 
 
وی ادامه داد: برای بنده این رای اولی بودن حسی را به همراه دارد که ارزشمندی را در خودم حس میکنم و حس بزرگتر شدن دارم، اینکه می‌توانم در آینده کشورم موثر باشم و مسائل سیاسی و اجتماعی را درک کنم و تصمیم بگیرم.
 
 
رای اولی استان افزود: هر رای مردم و جوانان عزیز وطنم در آینده این کشور قطعا تاثیر خواهد داشت و شرکت در انتخابات یعنی رقم زدن آینده ای موفق برای کشور که این تکلیف برعهده جوامع است.
 
 
کرمی اذعان کرد: حس زیبا و عجیبی است، هنگامی که به این باور می‌رسیم که می‌توانیم در آینده کشورمان تاثیرگذارباشیم و این مسئله باعث می‌شود که افکارمان را پرورش دهیم و به دنبال تحقیق و مشورت باشیم و برای یک انتخاب درست، هوشمندانه عمل کنیم.  
 
 
وی گفت: رای اولی‌ها، رای پرقدرت هستند و اگر موتورشان روشن شود قدرت اثرگذاری و موج‌آفرینی بیشتری دارند، انسان جوان همیشه محرک است و در رقم زدن بخشی از تاریخ خود را سهیم می‌داند.
 
 
رای اولی استان ابراز کرد: دادن رای و شرکت در انتخابات آن‌ هم برای اولین بار حس بزرگتر شدن و عاقل‌تر شدن در مسائل سیاسی کشور را به من القا کرده است و به هیچ عنوان دوست ندارم که این حس را از دست بدهم.
 
 
کرمی در پایان تشریح کرد: میزان مشارکت رأی اولی‌ها در انتخابات، نشان دهنده میزان مسئولیت‌پذیری آن‌ها در امور عمومی، مشارکت اجتماعی و همگانی است و بنده در این امر تاثیرگذار به خانواده خودم هم توصیه می‌کنم تا پای صندوق‌های رای بیایند و انتخابی اصلح داشته باشند.


شرکت نکردن در این حماسه چیزی را عوض نمی‌کند
 
 
کیانا کلهر در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص شرکت در انتخابات گفت: انسان‌ها در زندگی شخصیشان با حق انتخاب‌های زیادی مواجه می‌شوند، آن‌ها باید بین فرصت‌های پیش‌رو انتخاب کنندو تصمیم بگیرندو زندگیشان را بسازند.
 
 
وی افزود: اگر من بنای ساختمان زندگیم را نکشم چه کسی دست به قلم خواهد شد؟ قطعا همان‌هایی که هدفشان کج رفتن دیواره این ساختمان است، حالا فرصت داریم تصمیم بگیریم بلکه آیندمان ساخته شود.
 
 
رای اولی قزوینی ادامه داد: اما این‌بار من تصمیم نمیگیرم بلکه ما تصمیم میگیریم، من به عنوان یک رای اولی که منتظر این فرصت بودم پای صندوق رای میروم و کشورم را غریب نمی‌گذارم.
 
 
کلهر در پایان ابراز کرد: مشکلات زیادی گریبان‌گیر کشور است که انکارش هم نمی‌کنیم اما شرکت نکردن در این حماسه چیزی را عوض نمی‌کند ، اما شرکت کردنمان می‌تواند تاثیرگذار باشد‌، پس رای می‌دهیم و رای و حاکمانمان را نمی‌فروشیم.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان