۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین اثرگذاری مردم در سرنوشت کشور با حضور پای صندوق رای
کد خبر: ۳۶۷۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۵ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نویسنده و فعال فرهنگی قزوین عنوان کرد:

اثرگذاری مردم در سرنوشت کشور با حضور پای صندوق رای

نویسنده و فعال فرهنگی قزوین گفت: اثرگذاری مردم در. سرنوشت کشور پای صندوق‌های رای و مشارکت حداکثری در انتخابات مشخص می‌شود.

اثرگذاری مردم در سرنوشت کشور با حضور پای صندوق رای
محسن نجفی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص جایگاه مجلس و اهمیت نقش آن در قانون‌گذاری اظهار کرد: جایگاه نمایندگی مجلس بسیار بالا بوده و حدود و ثغورش در قانون اساسی مشخص شده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس با نوع قوانینی که وضع می‌کنند؛ می‌توانند با جهت‌گیری اداره کشور را به هر سمتی که دلشان می‌خواهد ببرند و در واقع سرنوشت مردم را حتی تا چندین سال آینده مشخص کنند؛ لذا انتخاب مردم و کسانی که قرار است منتخب آراء مردم باشند، بسیار مهم است.

شرکت در انتخابات مانع تحقق اندیشه شیطانی دشمن می‌شود

این نویسنده قزوینی با اشاره به تلاش رسانه دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات گفت: دشمن تمام همّ و غم خود را برای براندازی انقلاب و به نابودی کشاندن کشور گذاشته تا در نهایت مردم ایران را به فلاکت بکشاند، همان‌طور که تاریخ نشان داده در جریان حمله متفقین در سال 1320 که منجر به برکناری شاه وقت ایران نیز شد، انگلستان خبیث عامل قحطی و به تبع آن باعث مرگ 9 میلیون نفر ایرانی، یعنی نصف جمعیت ایران در آن زمان شد.


وی در ادامه تاکید کرد: شرکت در انتخابات جلوی اندیشه شیطانی دشمن را می‌گیرد و باعث تقویت قدرت امنیتی و دفاعی کشور و تضمین آن می‌شود‌.

نجفی در ادامه به نقش خواص در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: خواص به دلیل تأثیر و نفوذ کلامی که در میان مردم دارند می‌توانند برای آحاد جامعه خط‌دهی کرده و بر افکارشان تأثیر بگذارند و این مسئله فقط منحصر برای امروز نیست، بلکه سابقه تاریخی دارد.

نقش خواص در جهت‌دهی آراء و افکار مردمی بسیار تعیین کننده است

وی ادامه داد: اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که نقش خواص در جهت‌دهی آراء و افکار مردمی بسیار تعیین کننده بوده است به طور مثال در قضیه مهمی مثل واقعه عاشورا اگر خواص به ایفای نقش تاریخی و به هنگام خود پرداخته بودند، شاید تاریخ شاهد به قتلگاه رفتن حجت و ولی خدا نبود و ما حتی امروز با شرایط دیگری مواجه بودیم.

نویسنده حوزه انقلاب اسلامی و ادبیات پایداری عنوان کرد: تاثیرات خواص بر نظرات مردم آنقدر جای مداقه و بررسی دارد که پرداختن بدان مثنوی هفتاد من است و جای حرف بسیار دارد.

وی به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در خنثی‌سازی نقشه‌‌های دشمن علیه کشور اشاره کرد و افزود: مردم تنها در پای صندوق‌های رأی هست که می‌توانند نقش و دخالت خود را در اداره امور کشور ایفا کنند و مشخص سازند که چه کسی و با چه طرز تفکری بر آنها حکمرانی کند.

مشارکت بالا در انتخابات عامل تاثیرگذاری در افزایش اقتدار ملی است

نجفی اظهار کرد: مشارکت در انتخابات و رفتن پای صندوق‌های رای بسیار مهم بوده و فرصتی است که اگر به درستی استفاده شود شاهد نتایج بسیار مثبتی در کشور خواهیم بود و در همه حوزه‌های اداره جامعه اثرات خود را به خوبی نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: قدرتی که نماینده مجلس دارد شاید در دو قوه دیگر نباشد؛ لذا هرچقدر مشارکت بالا برود و حضور پررنگ‌تر باشد، بر کارایی و پاسخگو دانستن مسئولین در مقابل مردم نیز اثرگذار خواهد بود.

این فعال فرهنگی در پایان تاکید کرد: اقتدار ملی وابستگی مستقیم با افزایش مشارکت ملی دارد، یعنی هرچه مشارکت و حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد در نتیجه اقتدار ملی هم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان