۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین تبلیغات کاندیداها زیر ذره‌بین هیات نظارت استان
کد خبر: ۳۶۷۲۸۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۲ ساعت: ۲۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد:

تبلیغات کاندیداها زیر ذره‌بین هیات نظارت استان

دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: تمام فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی توسط هیات استانی رصد خواهد شد.

تبلیغات کاندیداها زیر ذره‌بین هیات نظارت استان
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حامد فتوحی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که چهارشنبه شب در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: براساس ماده ۱۱ انتخابات روند اخذ رأی از افراد رای دهنده توسط مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت قابل انجام است.
 
وی افزود: افرادی که شناسنامه آنان فاقد شماره ملی است کارت ملی نیز به همراه داشته باشند.
 
دبیر ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: ساعت اخذ رأی از هشت صبح تا ۱۶ روز جمعه خواهد بود که بعد از آن در صورت نیاز با دستور وزیر کشور تا سه ساعت و بعداز آن با هماهنگی وزیر کشور و هیات نظارت حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه قابل تمدید است.
 
وی ادامه داد: طبق ماده ۷۴ و ۸۱ قانون انتخابات در دوره‌های قبل استفاده از اموال عمومی توسط کاندیداها ممنوع بود اما در این دوره براساس بند سه سیاست‌های کلی رهبری و ماده قانون جدید انتخابات کلیه اموال دولتی دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه هستند باید اطلاعات خود را از طریق هیات استانی تبلیغات در اختیار کاندیداها قرار بدهند.
 
فتوحی بیان کرد: تا به امروز ۶ جلسه استانی بررسی تبلیغات داشتیم که بعد از اینکه اطلاعات اموال قابل استفاده اخذ شد در این هیات هم نوع استفاده و هم زمان استفاده آن تعیین می‌شود.
 
وی افزود: کلیه امور تبلیغاتی کاندیداها در بازه زمانی یک هفته توسط هیات استانی رصد خواهد شد.
 
دبیر ستاد انتخابات استان قزوین یادآور شد: براساس چهار شاخصه امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت که رهبری معظم برای انتخابات بیان کردند، در استان‌ها کمیته سیاسی تشکیل شده است که در راستای مشارکت مردمی تاکنون ۸۰ جلسه با اقشار مختلف و ۱۷ جلسه اختصاصی برگزار کرده است.
 
وی ادامه داد: ۲۵ هزار نفر در روز اخذ رای در استان قزوین در بحث برگزاری انتخابات همکاری خواهند داشت.
 
فتوحی در پایان گفت: از ۲۶ فرایند انتخاب ۲۵ فرایند آن الکترونیکی انجام شده اما اخذ رای در هر سه حوزه انتخابیه به صورت دستی صورت می‌گیرد.
 
گفتنی است در پایان این نشست از پوستر جشنواره «مسیر آینده» با محوریت انتخابات در قاب رسانه و روابط‌عمومی رونمایی شد.
 
انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان