۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین فردا لیست نهایی کاندیداهای قزوین اعلام می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۲۶۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

فردا لیست نهایی کاندیداهای قزوین اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: فردا «دوم اسفندماه» آگهی رسمی نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط فرمانداران در سه حوزه انتخابیه استان منتشر می‌شود.

فردا لیست نهایی کاندیداهای قزوین اعلام می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس کاظمی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: براساس قانون امروز «اول اسفندماه» شورای نگهبان اسامی نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را باید وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور اعلام کند.

وی افزود: فردا دوم اسفندماه آگهی رسمی نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط فرمانداران در سه حوزه انتخابیه استان منتشر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: ما در سطح استان از آمادگی بسیار خوبی برای برگزاری انتخابات برخوردار هستیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز همه سلایق و گرایش‌های سیاسی نمایندگانی دارند و می‌توانند در صحنه یک رقابت واقعی را رقم بزنند و این رقابت واقعی در سطح استان هم اتفاق افتاده و کاملاً مشهود است.

کاظمی عنوان کرد: مجموعه استان خوشبختانه پای کار آمده و در این میدان تلاش می‌کنند و این همراهی و همکاری بی‌نظیر است.

25 هزار نفر مجریان برگزاری انتخابات در استان هستند

وی بیان کرد: به طور کلی 25 هزار نفر مجریان برگزاری انتخابات در استان هستند که شامل کمیته‌های اجرایی، اعضای شعب، نظارت، بازرسی و محافظین شعب و ... هستند و انتخابات را در هزار و 96 شعبه در سطح استان برگزار می‌کنند که 840 شعبه آن ثابت و 256 شعبه هم سیار است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: مدارک هویتی برای اخذ رای متفاوت از قانون گذشته است به طوری که در دورهای قبل حتما باید شناسنامه ارائه می‌شد اما در این دوره از انتخابات پنج مدرک هویتی قابل قبول است و مرحله احراز هویت هم کاملاً الکترونیکی است.

این مسئول تاکید کرد: سعی شده تعداد شعب اخذ رای در استان را نسبت به دوره قبل در سال 1400 افزایش دهیم به ویژه در شعب سیار تا بتوانیم زمینه مشارکت حداکثری را بالا ببریم.

کاظمی افزود: یکی از منویات رهبری عدالت تبلیغاتی در موضوع انتخابات بود که بسترهایی در قانون دیده شده، یک اینکه امکانات عرفی تبلیغاتی دستگاه‌های دولتی می‌تواند به عدالت در اختیار نامزدها قرار گیرد و دومین کار بزرگ ایجاد سه شبکه انتخاباتی برای حوزه قزوین، البرز و آبیک، بوئین و زهرا و آوج و تاکستان فعال شد و اولین استان بودیم که این سه شبکه فعال شد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در مرحله ضبط برنامه‌های مناظراتی هستیم که این برنامه‌ها شرایط را برای انتخاب گزینه اصلح فراهم کرده است.  

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان