۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین رفتارهای ظالمانه رژیم پهلوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی
کد خبر: ۳۶۷۱۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

در مصاحبه با دبیر حزب موتلفه در قزوین مطرح شد:

رفتارهای ظالمانه رژیم پهلوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی

دبیر حزب موتلفه در قزوین به زوایای مبارزات انقلابی و دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

رفتارهای ظالمانه رژیم پهلوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی
محمدحسین شفیعی‌ها در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در رابطه با نقش قزوین در مبارزات انقلابی و پیشبرد انقلاب بیان کرد: قزوین از روزگاران گذشته، یکی از مراکز مبارزاتی علیه رژیم شاه بود و گواه آن هم تعداد قابل توجهی از جوانانی بودند که گرفتار زندان‌ها و سیاه‌چال‌های رژیم شاه و ساواک شدند استان چهره‌های برجسته‌ای را از فرزندان این خطه داشته است که گرفتار شکنجه‌های قرون وسط و نظام شاهنشاهی بودند.
 
وی افزود: مرتضی نبوی و سید اکبر ابوترابی و چهره‌های فراوان دیگری نشان از این دارد که قزوین یکی از مراکز مبارزه علیه شاه بود که این چهره‌ها گرفتار شدند و تعداد زیادی از آن‌ها شهید شدند. این میزان زندانی گویای این معنا است که، حلقه‌های مبارزاتی در درون شهر قزوین به انواع مختلف برخی با سلاح و برخی با روشنگری، تبیین و پخش اعلامیه‌ها و .... فراوان بوده است و آن‌ها در افشاگری چهره این نظام فاسد نقش و فعالیت قابل توجهی داشتند.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین عنوان کرد: در دوران پایانی انقلاب اسلامی یعنی سال ۵۶ و ۵۷ هم، همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی قزوین هم هم‌پای سایر شهرهای کشور این وضعیت و پیگیری را داشت و با تظاهرات و راهپیمایی‌هایی که به صورت عمومی برگزار می‌شد؛ درگیری‌های زیادی را با رژیم شاه داشتند و وقایع دی ماه سال ۵۷ قزوین هم بسیار مشهور است و بازتاب‌های بین‌المللی پیدا کرد که نتیجه استقامت و پایمردی مردم قزوین در مبارزه با رژیم شاه بود.
 
وی گفت: نمونه‌های دیگری از فعالیت‌های مبارزاتی استان قزوین می‌توان به همراهی علما با مردم در جریان قیام ۱۵ خرداد و بحث تبعید امام (ره) اشاره کرد. در عصر ۱۵ خرداد تعدادی بازاریان در منزل یکی از علمای شهر جمع می‌شوند و با ارسال تلگراف‌هایی از امام حمایت می‌کنند، وقتی خبر به قزوین می‌رسد اوضاع متشنج می‌شود؛ نیروهای نظامی و امنیتی بعد دریافت دستورات مبنی بر سرکوب معترضین، مبادی ورودی و خروجی شهر را تحت کنترل می‌گیرند.
 
شفیعی‌ها در ادامه عنوان کرد: در یکی از اسناد ساواک آماده است که پس از مذاکره با ریاست و فرماندهی تیپ شهربانی و ژاندارمری مقرر شد کلیه دروازه‌ها وسیله شهربانی و دژبان در پاسگاه‌های خارج از شهر از قبیل آوج تاکستان و شریف آباد وسیله جاندارمری، کنترل و رفت‌ و آمد اتوبوس تحت کنترل گرفته ضمنا مامورین اطلاعاتی در تمام اوقات در شهر و حومه مراقبت و کسب اطلاعات نمایند.
 
وی اذعان کرد: همچنین به دلیل اینکه بازاریان و اصناف رابطه نزدیک با روحانیت داشتند در یکی از اسناد دیگر ساواک نوشته‌اند که؛ امروز عده کثیری از بازاریان دکان‌ها را تعطیل کردند و مدتی در مساجد جامع و شاه اجتماع کردند، سپس به سوی بازار آمده‌اند و در داخل بازار اجتماع کردند که به وسیله مامورین انتظامی متفرق و عده‌ای اخلال‌گر دستگیر شده‌اند. 
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین تاکید کرد: این موضوعات نشان‌دهنده بیداری مردم و علمای قزوین نسبت به حوادث ۱۵ خرداد است، واکنش علما و روحانیت در اسناد ساواک است که می‌گوید طبق گزارش مربوطه تا کنون ائمه جماعت در مساجد جهت انجام فرایض دینی خودداری نمودند یعنی در اعتراض به حوادث تلخ و خونبار ۱۵ خرداد اقدامی که آن زمان تشخیص دادند انجام بدهند تعطیل کردن نمازهای جماعت بود که به این وسیله اعتراضشان به گوش دیگران برسد.
 
وی تشریح کرد: در جریان دستگیری امام خمینی (ره) سید ابوترابی، رفیعی و ... عازم تهران شدند و سایر روحانیون کشور که برای رهایی دادن امام از زندان در تهران تجمع کرده بودند، آن‌ها هم در کنار سایر روحانیون در اعتراض به دستگیری امام اجتماع کردند و بیانیه‌هایی را صادر کردند و فردی را از علما به نمایندگی به سراغ شاه فرستادند که خواستار آزادی فوری امام شدند.
 
شفیعی‌ها با اشاره به حوزه عدالت اجتماعی و توزیع مناسب فرصت‌ها ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم که از دیرباز به عنوان مطالبه جدی مردم ایران بوده است بحث عدالت است که این عدالت در ابعاد مختلف وجود دارد که به واسطه دور بودن از معنای حقیقی خود منجر به دو حادثه مهم در جامعه ایران شد که یکی از آن‌ها انقلاب مشروطه و یکی دیگر انقلاب اسلامی در سال ۵۷ بود که در طی حدود یک قرن اخیر انقلاب‌های سراسری در کنار سایر اهداف خودشان خواستار تامین عدالت شدند.
 
وی گفت: در مقایسه دوران ستم شاهی و انقلاب اسلامی اگر سخن بگوییم می‌توانیم نقطه‌های برجسته‌ای را بعد از انقلاب نشان کنیم. در دوران پیش از انقلاب عمده هم‌و‌ غم حکومت شاه مدرنیزه کردن ساختارکشور بود. توسعه‌ای که پهلوی‌ها سعی در انجام آن داشتند به جای توجه به عدالت اقتصادی بیشتر توجه آن‌ها به مدرنیزه کردن صنایع و گسترش شهرنشینی و ایجاد یک طبقه متوسط بود که آن‌ها بیایند و از از این حکومت پشتیبانی کنند.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین تصریح کرد: بارز ترین جلوه‌های ضد عدالت را در کارنامه رژیم شاه مشاهده کنیم که برای نسل جدید بسیار حائز اهمیت است. در حقیقت نقطه برجسته در رفتار ضد عدالت ظالمانه رژیم شاه فقدان توسعه متوازن در کشور بود.
 
این فعال سیاسی یادآور شد: جامعه ایران در آن دوره شدیداً از شکاف قشر فقیر و غنی رنج می‌برد، اندکی از جمعیت کشور که طبقه مرفه محسوب می‌شدند و نزدیک درباریان بود یا سرمایه‌دارانی که در دهه ۴۰ و ۵۰ شکل گرفته بودن و قشر محدودی طبقه متوسط ساکن، در کلان شهرها عمده جمعیت روستانشینان و حاشیه‌نشینان بودند.
 
شفیعی‌ها خاطرنشان کرد: این فاصله‌ها به سرعت در سال‌های بعد پیروزی انقلاب کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند و فاصله بین فقیر و غنی را کم می‌کند و این وضعیت بعد از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت مخصوصا در یک دهه اول آن که علی‌رغم جنگ تحمیلی موفق عمل کرد. بحث‌های محرومیت‌زدایی و تلاش‌های نظام تازه شکل گرفته برای تقویت اقشار ضعیف جامعه ادامه داشت و این شرایط میزان ضریب جینی را پایین آورد.
 
وی افزود: به طرح‌های مختلف برق‌رسانی، آب‌رسانی روستاها و رساندن طرح‌های رفاهی برای نقاط دوردست کشور در بعد از انقلاب می‌توان اشاره کرد و عدم توازنی که در دوران شاه بود خوشبختانه در یک دوره‌ای برطرف شد و سرعت مطلوبی گرفت و توانست خیلی از اقشار مردم را از رفاهیات اولیه برخوردار سازد و این یکی از نقاط برجسته خدمات انقلاب اسلامی است.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین در ادامه بیان کرد: براساس آمارهای مستقلی که وجود دارد جمعیت طبقه متوسط در دوره پس از انقلاب اسلامی رشد قابل توجه‌ای داشته است، محرومیت‌زدایی و فقرزدایی گسترده که در طول این چهار دهه انجام پذیرفته در کاهش حجم طبقه محروم و مستضعف بسیار موثر بوده است البته این حرف به این معنا نیست که امروز فقر و محرومیت در جامعه رخت بربسته است اما این شرایط به نسبت دوره شاهی قابل مقایسه نیست.
 
وی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر وضعیت فشار اقتصادی بر اقشار کم درآمد بسیار سنگین بوده است و تورم بسیار بالا وجود داشت که بر بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم سایه افکنده است و انتظار می‌رود که نظام اسلامی در خصوص ایجاد گسترش عدالت متوازن برنامه‌های جدی‌تری را تبیین کند، که در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است که فرمودند که کشور در زمینه عدالت عقب‌ماندگی‌ جدی دارد و باید در ۴۰ ساله دوم این عقب‌ماندگی را به سرعت جبران کنیم.
 
شفیعی‌ها تاکید کرد: در نگاه به دستاوردهای انقلاب اسلامی و دوران شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی نمونه‌های فراوان و مثال‌های زیادی است اما خوب است که نسل جدید بداند وضعیت کشور در گذشته و اکنون چگونه بوده است و این موضوع هرگز به معنای این نیست که امروز همه چیز عالی است اما آنچه که آن‌زمان درگیر آن بودیم و آنچه که بعد از پیروزی انقلاب به برکت انقلاب اسلامی به دست آوردیم قابل مقایسه نیست.
 
وی در ارتباط با دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است یعنی امید زندگی از ۵۵ سال به ۷۶/۲ رسیده است، در دوره شاه در کشور پزشکان بنگلادشی، پاکستانی داشتیم و امروزه در ایران پزشکان فوق‌تخصص و ... موفقی هستند که از کشورهای مختلف برای درمان به ایران می‌آیند. فلج اطفال را با طرح واکسیناسیون ملی از بین بردیم که نکته بسیار مهمی است و در دوره شاه این بیماری خیلی زیاد و ناراحت‌کننده بود.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین گفت: در سال ۵۷، هفت دانشکده پزشکی با ۷۰۰ دانشجوی پزشکی داشتیم که در زمان حاضر ۴۷ دانشگاه و ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند. اعضای هیئت علمی با ۱۱ هزار عضو هیئت علمی که ۱۶ برابر دانشجویان آن زمان هستند و این دستاوردهای بزرگ است.
 
این فعال سیاسی تشریح کرد: امروزه ایران جزو کشورهای برتر در جراحی قلب است و جزو معدود کشورهایی است که عمل پیوند قلب در آن صورت می‌گیرد و بانک قرنیه چشم در جمهوری اسلامی یکی از بهترین بانک‌های قرنیه دنیا است و پزشکان متخصص قبل از انقلاب ۷ هزار نفر و اکنون به ۷۲ هزار نفر رسیده‌اند که به گزارش سازمان بهداشت جهانی بین ۸۰ تا ۹۴ درصد از جمعیت ایران دسترسی به داروهای ضروری دارند.
 
شفیعی‌ها با اشاره به دستاوردهای بخش استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی کشور عنوان کرد: در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع به ۱/۷ دهم میلیون متر مربع کاهش یافته است یعنی در دوران انقلاب اسلامی با وجود همه تهدیدهای دشمن یک وجب از خاکمان را هم از دست نداده‌ایم و هرگز فراموش نمی‌کنیم رضاخان بدون کوچک‌ترین مقاومتی سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد و محمدرضا شاه بحرین را با بی‌عرضگی تمام تحویل انگلیس داد.
 
وی ادامه داد: در دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه تنها عزل و نصب نخست‌وزیر بلکه عزل و نصب شاه هم در اختیار بیگانگان بود و این نکته قابل توجه است که در سال ۵۷ حقوق مستشاران نظامی آمریکا در ایران ۱۷ میلیارد تومان بوده است و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بوده است. نتیجه سلطه آمریکا و اسرائیل در اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی‌ می‌کردند و اقتصاد ایران زیر نظر بیگانگان اداره می‌شد و حتی کشاورزی در اختیار اسرائیل بود.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین تصریح کرد: در حوزه اقتصاد با استناد به بانک جهانی اقتصاد، ایران با ۸ رتبه ارتقا به رتبه ۱۸ در سال ۹۶ صعود کرده است و جزو ۲۰ قدرت جهان محسوب می‌شود و این در حالی محقق شده است که میزان فروش نفت به ۱/۴ کاهش یافته است و این ارتقا اقتصادی بسیار مهم است و نشان از قدرت‌های بزرگ است که در گذشته صورت نمی‌گرفته است.
 
وی اذعان کرد: پیش از انقلاب قدرت اقتصادی ایران ۴۹۰ میلیارد دلار بوده است که در حال حاضر ۱۸۰۰ میلیارد دلار است. پس از انقلاب اسلامی سهم‌ بخش خصوصی سه برابر شده است و همچنان دخالت دولت را در اقتصاد داریم اما در عین حال، اوضاع مناسب‌تری داریم.
 
شفیعی‌ها اضافه کرد: در حوزه دفاعی قبل از انقلاب ۵ درصد تولید داخلی داشتیم و در حال حاضر ۹۰ درصد تولیدات دفاعی داخلی است که حتی بخش دفاعی در سیکل صادرات قرار گرفته است. در حوزه امنیت دستاورد انقلاب اسلامی علارغم اینکه سنگین‌ترین تهاجمات به سوی کشور بود، ایران موفق شده است که با صلابت آن‌ها را در هم بشکند و اینکه دشمنان می‌خواستند ما را با خودشان درگیر کنند و را تهدید می‌کردند اما در این دوره آنها منصرف شدند و گزینه‌های نظامی خود را به رخ ما نمی‌کشند.
 
وی در ادامه در زمینه امنیت اجتماعی افزود: با وجود پشتیبانی که از نظام شاه می‌شد مردم در خانه خودشان هم امنیت نداشتند و امروزه با همه این تهدید و توطئه‌ها خوشبختانه از امن‌ترین کشورهای جهان هستیم. در حوزه آموزشی، ۲۴ برابر شدن پوشش تحصیلی آموزش عالی را داریم و افزایش جمعیت آموزش عالی که امروزه به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است و تعداد انجمن‌های علمی پنج برابر شده است و مراکز آموزشی، فناوری و دولتی به تعداد ۱۳۰ مورد در سال‌های اخیر رسیده است که افرایش بیشتری هم داشتیم.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین اظهار کرد: امروزه بیش از ۳۴ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور در حال تحصیل هستند و در حوزه سلول‌های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی، شبیه‌سازی حیوانات و ... پیشرفت چشم‌گیری داشتیم و تولیدات علمی، پزشکی رتبه ۱۷ جهانی رو به خود اختصاص دادیم.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری‌ اسلامی امروز جز ۱۲ کشور دارای چرخه‌ کامل فضایی است علارغم همه تهدید و تحریم‌ها امروز جمهوری اسلامی با تلاش همه عزیزان در پنج‌کشور پیشرفته جهان قرار دارد. در حوزه فناوری رتبه ۱۵ جهانی و اول منطقه را داریم و از نظر شتاب رشد علمی ایران بر اساس تمام گزارشات، رتبه نخست جهان را دارد و این مسیر همچنان ادامه دارد.
 
شفیعی‌ها در حوزه رفاه و تامین زندگی یادآور شد: در حوزه رفاه و تامین زندگی پیشرفت‌های خوبی داشتیم از جمله ۵۰۰ برابر شدن جاده‌های شهری و روستایی که قابل توجه است . شبکه گسترده آب آشامیدنی در کشور وجود دارد که این موضوع در گذشته بسیار نامطلوب بوده است و همچنین ۹۹.۵ درصد خانه‌های ایران از نعمت برق برخوردار شدند و پوشش گازرسانی در شهرها بالای ۸۵ درصد و در روستاها ۷۸ درصد انجام شده است.  
 
وی گفت: به ازای هر ایرانی یک و نیم خط تلفن ثابت و همراه وجود دارد که از لحاظ ارتباطی در وضعیت به سامانی به سر می‌بریم که گذشته این‌چنین نبود و در بخش‌های دیگر هم این دستاوردهای عمیق انقلاب وجود دارد که روزها زمان می‌برد تا بتوان آن‌ها را فقط نام برد. تبدیل وضعیت وابستگی به بیگانگان در همه ابعاد در سال های بعد انقلاب تحقق پیدا کرده است که این وابستگی دیگر وجود ندارد.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین تشریح کرد: ساخت شبکه عظیم بزرگ‌راهی که بسیار قابل توجه است و افزایش ۶ برابری کل راه‌های کشور و در حوزه صنعت که محصولات پتروشیمی از سال ۵۷ تا کنون ۳۳ برابر رشد داشته است. صادرات غیر نفتی ایران از ۵۴ میلیون دلار به ۳۱ میلیارد دلار یعنی ۵۷ برابر افزایش پیدا کرده است در تولید فولاد امروز وضعیت کشور بسیار مناسب است و از ۳۶۰ هزار تن به ۱۸ میلیون تن دست پیدا کردیم. ایران بدون پیوستن به سازمان تجارت جهانی هفدهمین اقتصاد جهان را دارد که نقطه قابل توجه‌ای است.
 
وی بیان کرد: در حوزه قانون‌گذاری وضعیت مطلوبی داریم و در کوتاه‌ترین زمان تمام‌ نهادهای برخاسته از نظر مردم استقرار یافتند، قانون اساسی تنها قانونی است که حاکمیت مطلق انسان را از آن خدا می‌داند و انسان را در سرنوشت خودش حاکم می‌داند، قانون اساسی هرگونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را نفی می‌کند.
 
شفیعی‌ها تاکید کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی؛ ایجاد بستر و فرصت برای تصمیم‌گیری‌های کلان و مهم کشور از طریق رای و مشارکت مردم بود و همگان می‌دانند که در گذشته چیزی که اتفاق می‌افتاد مانند الان نبود و حضور مردم به صورت تزئینی بود و عموم مردم حضور نداشتند و خود حاکمان تصمیم می‌گرفتند که چه کسانی انتخاب بشوند.
 
وی اذعان کرد: اما این موضوع به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد که موضوع انتخاب برای مردم عزیزمان به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی اجتماعی آن‌ها تلاقی شد و به آن عمل شد، لذا در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفاً یک حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد اما با نگاه دینی و عاقبتی می‌توانیم بگوییم چون هر فردی نسبت به جامعه خودش مسئول است بنابر این این مشارکت هم حق و هم وظیفه و تکلیف است و اگر عمل نکنیم عقوبت‌ دارد و این اهمیت مشارکت را نشان می‌دهد.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین عنوان کرد: مشارکت فراگیر از آنجا که موجب فرصت رشد همگانی است، عین عدالت است وقتی نظارت اجتماعی جمعی و اجتماعی افزایش پیدا می‌کند قطعاً خود این نظارت جمعی موجب کاهنده شدن فساد می‌شود و قدرت توزیع عادلانه‌ای را پیدا می‌کند و باعث می‌شود که شفافیت به حداعلا برسد.
 
وی در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: باید توجه داشته باشیم که مشارکت مردم باعث افزایش اعتماد عمومی در جامعه می‌شود فضا که مثبت شود؛ ظرفیت‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند و این مشارکت باید در همه بخش‌ها اعمال بشوند و مردم باید اعتماد کنند تا مورد اعتماد قرار بگیرند.
 
شفیعی‌ها در پاسخ به سوال اهمیت حضور مردم پای‌ صندوق‌های رای عنوان کرد: وقتی به انسان در تعیین سرنوشت حق داده شده است باید کمال مشارکت را داشته باشند و هنگامی‌که این‌چنین شد، جامعه باید به این تصویر شفاف دست پیدا کند که هر چه ‌مشارکت در انتخابات پایین‌تر باشد افرادی با آرای پایین وارد مجلس می‌شوند، وقتی آرای پایین داشته باشند از کارایی لازم برخوردار نمی‌شوند و نمی‌توانند قانون‌گذاری‌های لازم را به انجام برسانند.
 
وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و نخبگان باید مردم را توجیه کنند و این مسئله را برایشان تبیین کنند که میزان اختیارات نمایندگان بر اساس تعداد آرای کسب شده از سوی آن‌ها نخواهد بود. همه نمایندگان چه با رای بالا و چه با رای پایین در مجلس برای تصمیم‌گیری هر کدامشان یک رای دارند و کاملا مساوی هستند و لذا راهیابی افرادی با توانایی‌های پایین که از میزان آرای کمتری برخوردارند می‌تواند آسیب‌های زیادی به جامعه به دنبال داشته باشد و حضور نمایندگانی با آرا و توانمندی‌های بالا می‌تواند آینده‌ساز باشد.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین اذعان کرد: مزیت محوری، اساسی و مهم حضور پرشور پای صندوق‌های رای و مشارکت گسترده در انتخابات تاثیرات جهانی و بین‌المللی می‌گذارد یعنی با توجه به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی که امروز درگیر آن هستیم و نقش ایران در این حوادث که نقش بسیار محوری است طبیعی است که اگر در انتخابات مردم شرکت گسترده داشته باشد؛ پیام روشنی را از طرف خود به جهانیان می‌دهند و دشمن متوجه می‌شود که نمی‌تواند برای کشور ایران هزینه‌های بی‌جا کند.
 
وی ادامه داد: در این صورت دشمن ناامید می‌شود زیرا مردم به ساختارهای نظام اعتقاد دارند و پشت حکومت هستند و پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت و افرایش مشروعیت و مقبولیت نظام توان‌رایزنی‌های بین‌المللی سیاست خارجه را در راستای تحقق منافع ملی کشور به طور چشمگیر افزون می‌کند و مسئولان کشور راحت‌تر می‌توانند حرفشان را بزنند و عزت مردم را برای خودشان فراهم کنند.
 
شفیعی‌ها در ادامه بیان کرد: تمام نکته‌های گفته شد دستاوردهای انتخابات است که می‌توان از آن ثمره مفید داشته باشیم، مردم کشور با حضور پای صندوق‌های رای باعث؛ کاهش تعارضات اجتماعی و افزایش وحدت اجتماعی می‌شوند، این فرصت ایجاد می‌شود که احساس نیاز به دیگر و افرایش بهره‌وری و هماهنگی به‌ وجود بیاید و مردم نسبت به هم حساسیت داشته باشند و مردم به دولت و دولت به مردم کمک کند.
 
وی افزود: به سبب مردم‌سازی و مشارکت‌ها؛ اشتباهات کاهش پیدا می‌کنند چرا که هر کسی با این مشارکت نقطه ضعفی را برطرف می‌کند و لذا با به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی کارآمدی برای حل مسائل کشور افزایش پیدا می‌کند و سلامت روانی جامعه در سایه مشارکت فراگیر با شکل‌گیری انسان‌های سازگارتر باعث تفاصیر مشابه ذهنیت‌های مشترک می‌شود.
 
دبیر حزب موتلفه در قزوین در پایان اظهار کرد: لذا نکته مهمی است که برای پیشبرد اهداف انقلاب و جامعه و رسیدن به نقطه‌های تعالی یکی از راه‌های قطعی آن مشارکت مردم در عرضه انتخابات است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر خواستار تحول در جامعه هستیم این جامعه در انتخابات ایجاد می‌شود و قدر انتخابات را بدانیم و انتخاب اصلح داشته باشیم تا دچار دیکتاتوری نشویم و امیدواریم در ۱۱ اسفند امسال حضور پرشور مردم را پای صندوق‌های رای شاهد باشیم.
 
انتهای خبر/۲۰۰۵


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان