۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین پرداخت ۴۲ میلیارد هزینه‌ درمانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج قزوین
کد خبر: ۳۶۷۰۷۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ساعت: ۱۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین خبر داد:

پرداخت ۴۲ میلیارد هزینه‌ درمانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج قزوین

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: تا پایان ۹ ماهه سال جاری ۹۰۹ مورد پرداخت مالی برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال انجام شده است.

پرداخت ۴۲ میلیارد هزینه‌ درمانی به بیماران خاص و صعب‌العلاج قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اورنگ شیخ‌بگلو در نشست تعاملی اعضای کمیته همیاری با اصحاب رسانه استان که ظهر امروز با هدف تبیین دستاوردهای دستگاه‌های مختلف عضو این کمیته همزمان با دهه فجر در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قزوین دارای دو بیمارستان رازی و تاکستان و همچنین یک پلی کلینیک تخصصی در شهر تاکستان است.
 
فعالیت هزار و 340 پرسنل درمانی در استان

وی افزود: هفت مرکز درمانگاهی در سطح استان مشغول فعالیت به مراجعان هستند ضمن اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی با داشتن حدود هزار و 340 پرسنل به طور مستقیم به ارائه خدمات درمانی می‌پردازد.
 
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان قزوین به عنوان یکی از شاخه‌های اجرایی درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی از طریق خرید خدمات درمانی این امکان را برای بیمه‌شدگان فراهم می‌آورد که در سطح وسیع و فراگیر بتوانند از خدمات بخش درمان به طور موثر بهره‌مند شوند.
 
وی عنوان کرد: تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد با دفتر اسناد پزشکی در سطح استان شامل پزشکان عمومی و متخصص، داروخانه‌ها، موسسات پاراکلینیکی و بیمارستان‌های دولتی و خصوص 694 مرکز است.
 
این مسئول عنوان کرد: بیمارستان رازی با داشتن 224 تخت فعال و بیمارستان تاکستان هم با 104 تخت فعال در حال ارائه خدمات به بیماران است.
 
مراجعه یک میلیون بیمار سرپایی به بیمارستان‌ها در 9 ماهه امسال

وی با اشاره به اینکه 67 درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: در 9 ماهه ابتدای امسال حدود یک میلیون بیمار سرپایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند و 23 هزار نفر هم در بیمارستان‌های استان بستری بوده و 10 هزار و 740 نفر در سطح استان تحت اعمال جراحی قرار گرفتند.
 
شیخ بگلو با اشاره به سیاست‌های کلی دولت در بحث فرزندآوری گفت: تامین اجتماعی و مدیریت درمان از قسمت‌های بسیار پیش‌رو در این مقوله است به طوری که آمار زایمان طبیعی نسبت به سزارین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی سطح استان در ردیف اول قرار دارد.

تشکیل هزار و 516 پرونده برای برای زوج‌های نابارور در استان
 
وی با اشاره به اقدامات مدیریت درمان استان خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال 1400 تا پایان آذر 1402 جمعا یک هزار و 516 پرونده برای برای زوج‌های نابارور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان تشکیل شده و تاکنون 6 میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است.
 
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین با اشاره به چتر حمایتی برای بیماران خص و صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: تا پایان 9 ماهه سال جاری 909 مورد پرداخت مالی برای پوشش هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج به مبلغ 42 میلیارد ریال انجام شده است.
 
وی عنوان کرد: 145 مجوز برای استان قزوین جهت جذب نیروی انسانی اعم از کادر درمان و پشتیبانی در نظر گرفته شده است که در صورت برگزاری آزمون، اقدامات لازم اجرایی می‌شود.
 
این مسئول در پایان گفت: آزمون جذب 38 نیروی خدماتی نیز در قالب شرکت کار و تامین در دی ماه برگزار شد و پس از طی مراحل تایید صلاحیت توسط هسته گزینش از ابتدای سال آینده شروع به کار خواهند کرد.
 
انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان