۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین با دلالان برخورد جدی شود/ باید بر برندهای متفاوتی که صدا و سیما تبلیغ می کند نظارت شود
کد خبر: ۳۶۷۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن برنج ایران تاکید کرد:

با دلالان برخورد جدی شود/ باید بر برندهای متفاوتی که صدا و سیما تبلیغ می کند نظارت شود

جمیل علیزاده شایق گفت: ریشه اصلی این مشکل در ندانستن مصرف واقعی سرانه برنج است؛ دولت باید با قدرت وارد شود و بر برندهای متفاوتی است که صدا و سیما بشدت تبلیغ می کند نظارت کند.

با دلالان برخورد جدی شود/ باید بر برندهای متفاوتی که صدا و سیما تبلیغ می کند نظارت شود
جمیل علیزاده شایق رئیس انجمن برنج ایران در خصوص وضعیت برنج ایرانی در مصاحبه با خبرنگار سرویس اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: وارد شدن 2 میلیون تن برنج در سال گذشته و 660 هزار تن در 5 ماهه اول امسال باعث شد تا برنج خوب و با کیفیت ایران در انبار بماند که یکی از دلایل آن قیمت خوب برنج ایرانی است.
وی ادامه داد: تلاش های زیادی برای پایین آوردن قیمت برنج انجام شده ولی کافی نبوده به همین دلیل می توانیم با ارائه و بکاربردن راهکارهای فنی قیمت را کنترل کنیم.
رئیس انجمن برنج ایران افزود: قیمت برنج ایرانی بین 5 تا 6 هزار تومان است.
قیمت برنج باید بین کشاورز و دولت توافقی صورت گیرد در حالیکه این امر به صورت یک طرفه انجام شده و دولت فقط پیشنهاد خود را داده و عملی می کند به همین دلیلی برخی از کشاورزان به دلیل پایین بودن پیشنهاد دولت نمی توانند محصول خود را به فروش برسانند.
وی بیان کرد: قیمت 5 تا 6 هزار تومان برای برنج قیمت بدی نیست به شرط اینکه کارشناسان با این قضیه کارشناسانه تر برخورد کنند تا کشاورزان نیز متحمل ضرر نشوند.
علیزاده شایق در خصوص دلالی برخی واسطه ها در بازار برنج توضیح داد: موضوع واسطه گری و دلالی حل نشده و همچنان این افراد به فعل و انفعالات خود ادامه می دهند، اگر نظارت و برخورد جدی با دلالان صورت گیرد بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
وی در مورد قیمت تضمینی برنج اذعان کرد: دولت از همین الان باید به کارهای کارشناسی گوش کند، هدف اصلی این نیست که برنج روی دست کشاورزان بماند، هدف اصلی از خرید تضمینی این است که کشاورز تشویق شود تا سال بعد سطح کشت خود را افزایش دهد.
این مسئول ادامه داد: دولت در شهریور سال 92 اعلام کرده که محصول برنج شهریور سال 93 را به قیمت مشخص شده خریداری می کند در حالیکه با تورم و شاخصه های مختلف دیگر نمی توان قیمت این محصول را در سال قبل نرخ گذاری کرد.
وی تصریح کرد: قیمت تضمین ارقام پرمحصول در دهه دوم بهمن ماه هر سال باید اعلام شود تا در اسفند ماه کشاورزان بتوانند تصمیم بگیرند که سطح کشت خود را افزایش دهند، در این صورت به هدف خود که افزایش سطح کشت ارقام پرمحصول و افزایش تولیدات است، دست پیدا خواهیم کرد.
علیزاده شایق تاکید کرد: دولت باید با انتقادات از اقدامات سال قبل از همین امروز به فکر باشد و برای خرید محصولات 94 در بهمن ماه قیمت گذاری را آغاز کند.
وی در خصوص ساماندهی بازار برنج وارداتی گفت: دولت باید با قدرت وارد شود.
حداقل خواسته ما در این مورد، نظارت بر برندهای متفاوتی است که صدا و سیما بشدت تبلیغ می کند و اگر مشخص کنند که برنج وارداتی به اسم برنج ایرانی توزیع نمی شود بار بزرگی از دوش این نابسامانی ها برداشته خواهد شد.
رئیس انجمن برنج ایران در پاسخ به ریشه اصلی نابسامانی در واردات اظهار کرد: ریشه اصلی این مشکل در ندانستن مصرف واقعی سرانه برنج است، با توجه به انتشار آمارهای متفاوت و اختلاف نظر از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی، مصرف هر فرد متفاوت درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان