۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین درمانگاه موقوفه «قازان ابن ارغوان» بیدستان به زودی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: ۳۶۷۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

درمانگاه موقوفه «قازان ابن ارغوان» بیدستان به زودی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از راه‌اندازی درمانگاه موقوفه «قازان ابن ارغوان» به زودی در بیدستان خبر داد.

درمانگاه موقوفه «قازان ابن ارغوان» بیدستان به زودی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی در مراسم اهدای 45 سری جهیزیه به زوجین جوان نیازمند که به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در قالب اجرای رزمایش طرح قرار دوازدهم با حضور مسئولان استانی و کشوری در آستان مقدس امامزاده سلیمان(ع) شهر بیدستان برگزار شد؛ اظهار کرد: قرار دوازدهم تکلیف امام زمانی مجموعه اوقاف و امور خیریه است و آن هم گره زدن اجرای امینانه موقوفات و واقفین محترم در جوار بقاع متبرکه است.

وی افزود: نماینده معزز ولی فقیه در سازمان اوقاف بر این نکته تاکید دارند که اجرای نیات موقوفات همزمان در بقاع متبرکه انجام شود تا مردم هم از نعمت وجودی امامزادگان و هم از نعمت خدمت رسانی بهره‌مند شوند لذا قرار دوازدهم امروز از محل موقوفه حاج محمدحسین خزانه در این آستان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: مجموعه اوقاف استان قزوین از ابتدای سال تا به امروز در این قرار عاشقی یعنی قرار دوازدهم طی یازده ماه گذشته 280 میلیارد ریال اجرای نیات کرده است و این مبلغ به غیر از 45 سری جهیزیه است که امروز اهدا می‌شود.

وی عنوان کرد: زوج‌های جوان آبرومند قبلا توسط شوراهای خیریه بررسی و شناسایی شدند و این 45 سری جهیزیه در بین این افراد توزیع می‌شود.

اهدای 165 سری جهیزیه به زوج‌های جوان قزوینی

مجیدی تصریح کرد: از ابتدای سال تا به امروز به جز 45 سری جهیزیه که امروز تقدیم زوج‌های جوان بی‌بضاعت خواهد شد، 165 سری جهیزیه دیگر به زوج‌های جوان استان قزوین اهدا کردیم.

وی بیان کرد: درمانگاه موقوفه قازان ابن ارغوان بیدستان سالیان گذشته توسط اوقاف ساخته شده و منتظر راه‌اندازی درمانگاه توسط متولیان امر بودیم که در نهایت اقدامی از سوی آنان صورت نگرفت اما با همراهی و همدلی مجموعه سپاه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مجوز لازم برای راه‌اندازی درمانگاه اخذ شده است و در کنار وقف و سپاه که می‌خواهند یک درمانگاه فوق تخصصی راه راه‌اندازی کنند یک واقف خیراندیش 8 میلیارد تومان اقلام پزشکی جهت وقف درمانگاه موقوفه قازان ابن ارغوان خریداری کرده که امیدواریم این مرکز درمانی تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی، توزیع 10 هزار بسته معیشتی و مهر تحصیلی و پاسخگویی به دیگر نیازهای روز افراد در مراجعه به ادارات وقف استان از جمله فعالیت‌هایی است که خوشبختانه توانستیم در قالب طرح قرار دوازدهم اجرای نیت کنیم.

مجیدی خاطرنشان کرد: در باب اجرای امینانه نیات واقفین قریب 28 میلیارد تومان هزینه شده است که این امر به برکت وقف و مردمان استان قزوین است که حقوق و رسالتی که نسبت به وقف دارند را تمکین کردند و امروز ما توانستیم خدمات زیادی به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی گفت: امروز با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون و سخنگو سازمان اوقاف و امور خیریه کشور چندین برنامه دیگر در استان داریم که افتتاح تالار اجتماعات دارالقرآن استان قزوین از جمله آن است.

گفتنی است؛ حضور در مراسم نمادين استقبال از ورود امام خميني(ره) و گلباران گلزار شهدا قزوین، حضور در آیین اهدا ۴۵ سری جهیزیه به ۴۵ زوج جوان نیازمند به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با آغاز دهه فجر، آیین افتتاح سالن اجتماعات احسان ماندگار اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین و تشرف به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، بازدید میدانی از فعالیت‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه و اراضی موقوفات استان قزوین از برنامه‌های حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون و سخنگو سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به استان قزوین بود.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان