۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین سالانه ۲ هزار وقف جدید در سطح کشور به ثبت می‌رسد
کد خبر: ۳۶۷۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

سالانه ۲ هزار وقف جدید در سطح کشور به ثبت می‌رسد

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: براساس آمارها در سال‌های اوایل انقلاب سالانه حدود ۲۰۰ مورد وقف جدید داشتیم اما اکنون پس از گذشته ۴۵ سال، حدود ۲ هزار وقف جدید سالانه در سطح کشور به ثبت می‌رسد که حاکی از رشد ۱۰ برابری یا به عبارتی یک هزار درصدی حوزه وقف است.

سالانه ۲ هزار وقف جدید در سطح کشور به ثبت می‌رسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، حجت الاسلام غلامرضا عادل در مراسم اهدای 45 سری جهیزیه به زوجین جوان نیازمند که به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در قالب اجرای رزمایش طرح قرار دوازدهم در آستان مقدس امامزاده سلیمان(ع) شهر بیدستان برگزار شد؛ اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان تلاش داشتند تا مانع به ثمر رسیدن نهال انقلاب شوند اما به فضل الهی انقلاب اسلامی ایران حفظ و تثبیت شد.

وی افزود: دشمنان انقلاب و نظام حتی شدیدتر از گذشته از هر فرصتی استفاده می‌کنند و با انواع و اقسام ترفندها و شبهات، دروغ‌پردازی، بزرگ‌نمایی نقاط ضعف و زیر سوال بردن نقاط قوت و دستاوردهای انقلاب در جهت رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: خوشبختانه علی‌رغم همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار ایستاده و راهش را به برکت خون شهدا و نفس قدسی امام راحل و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری طی می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه وقف کشور عنوان کرد: خوشبختانه موضوعات مختلف از جمله وقف در بستر انقلاب رشد کرده که نشانگر حس اعتماد، اعتقاد، تعاون و نوع دوستی مردم ایران است که به آموزه‌های دینی و امور انسانی توجه وافری دارند.

سالانه 2 هزار وقف جدید در سطح کشور به ثبت می‌رسد

عادل خاطرنشان کرد: براساس آمارها در سال‌های اوایل انقلاب سالانه حدود 200 مورد وقف جدید داشتیم اما اکنون پس از گذشته 45 سال، حدود 2 هزار وقف جدید سالانه در سطح کشور به ثبت می‌رسد که حاکی از رشد 10 برابری یا به عبارتی یک هزار درصدی حوزه وقف است.

وی اذعان کرد: امسال در استان قزوین وقف‌های قابل توجهی انجام گرفته و مجموعه‌های بزرگ در کشور در حوزه درمان، آموزش و نخبه پروری در حوزه وقف ورود کردند و حاصل این وقف‌ها همین کارهای خیری است که امروز فقط شاهد گوشه‌ای از آن هستید.

برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی ایران با شرکت قاریان 110 کشور دنیا

این مسئول یادآور شد: در آستانه برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت نمایندگانی از 110 کشور هستیم که مسابقات جمهوری اسلامی امروز مهمترین رویداد قرآنی جهان محسوب می‌شود و امروز قاریان مطرح جهان از کشور ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که امروز 5 هزار دانشجو با 20 دانشکده در استان‌های مختلف دارد از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

امروز قریب 6 هزار مدرسه وقفی در کشور وجود دارد

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: امروز قریب 6 هزار مدرسه وقفی در کشور وجود دارد و در عرصه نخبه‌پروری موقوفاتی داریم که جوایزی به دانشمندان، مخترعین و دانشجویان نمونه اهدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما اکنون در پنج استان که قزوین یکی از آن است، با همکاری دولت در طرح ملی مسکن به جامعه خدمت رسانی می‌کنیم.

این مسئول تاکید کرد: در بحث اقتصاد دریامحور در سفر ریاست جمهوری به هرمزگان پروژه آبزی‌پروری هزار تنی ماهی در قفس در بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد که از محل وقف سرمایه‌گذاری شده است.

توزیع 220 هزار بسته ارزاق در قالب اجرای طرح قرار دوازدهم در سال جاری

وی بیان کرد: در بحث انرژی پاک بیش از 150 امامزده در سطح کشور در بحث انرژی خورشیدی سرمایه‌گذاری کردند که بالای 6 مگابایت از تولید انرژی خورشیدی کشور توسط امامزادگان انجام می‌شود.

عادل در پایان گفت: در موضوع قرار دوازدهم از ابتدای سال تا به امروز حدود 220 هزار بسته ارزاق توزیع شده که بیش از 11 هزار بسته آن امروز توزیع خواهد شد و 253 سری جهیزیه هم امروز به خانواده‌های شناسایی شده با حفظ کرامت انسانی و کاملا آبرومندانه اهدا می‌شود.

انتهای خبر/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان