۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین پویانمایی «ساخت و ساز» در قزوین
کد خبر: ۳۶۶۸۷۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲ ساعت: ۱۲:۳۶ ↗ لینک کوتاه

در نظام مهندسی ساختمان قزوین رونمایی شد؛

پویانمایی «ساخت و ساز» در قزوین

پویانمایی «ساخت و ساز» با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی رعایت اصول ساختمان‌سازی در نظام مهندسی ساختمان قزوین تولید شد.

پویانمایی «ساخت و ساز» در قزوین

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سریال پویانمایی «انیمیشن» تحت عنوان «ساخت و ساز» با هدف فرهنگ‌سازی قوانین ساخت و ساز و رعایت نکات ایمنی و اصولی در این حوزه در نظام مهندسی ساختمان استان قزوین تولید شده است که پیش از ظهر امروز با حضور محمد شعبانیان رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اعضای هیات رئیسه و جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات این سازمان رونمایی شد.

شعبانیان در این جلسه با اشاره به هدف تولید این پویانمایی اظهار کرد: این پویانمایی با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان، مهندسان و اقشار مختلف ذیربط در حوزه ساختمان در خصوص موضوعات مرتبط با مقررات ملی ساختمان و وظایف و خدمات نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال 1401 پیشنهاد تولید یک انیمیشن آموزشی با محتوای مرتبط با صنعت ساختمان از سوی شرکت آینده راه تابان آذین «آرتا» مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.


رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: نفرات هیات مدیره و افراد شاغل در شرکت تولیدکننده پویانمایی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند و کاملاً به وظایف و فعالیت‌های این سازمان آشنا هستند.

این مسئول بیان کرد: براساس قرارداد صورت گرفته نیز تولید یک پویانمایی 35 قسمتی در دست انجام است.

وی بیان کرد: موضوعات این سریال مربوط به معرفی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، مباحث تخریب، گردش کار پروژه‌ها در نظام مهندسی، معرفی رشته شهرسازی، مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری، گودبرداری و ایمنی کارگاه‌های ساختمانی برای عابرین است.

شعبانیان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ساخت‌وسازهایی که در سطح شهر قزوین شاهد هستیم به طور اصولی، ایمنی آنها اجرا نمی‌شود که سبب اختلال در تردد شهروندان و گروه‌های خاص همچون معلولان و سالمندان شده و حتی گاهی هم منجر به بروز حوادثی با تلفات جانی می‌شود.


این مسئول تاکید کرد: رعایت مباحث اصولی ساخت و ساز نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی است که سعی کردیم در پویانمایی تولید شده نیز به این موضوع بپردازیم که در معرض دید اقشار مختلف جامعه به ویژه شهروندانی که در حیطه ساخت‌وساز فعالیت دارند، قرار می‌گیرد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اذعان کرد: امروز برخی سرمایه‌گذاران که تخصصی در ساخت و ساز ندارند وارد حیطه ساختمان‌سازی شده‌اند که سبب شده تا با عدم رعایت مسائل ایمنی مواجه شویم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر هفت قسمت از این پویانمایی تولید شده و قسمت بعدی هم در دست ساخت است.

گفتنی است در پایان این مراسم از پوستر پویانمایی «ساخت و ساز» رونمایی شد.

انتهای خبر/ 1300

 

 

محمد شعبانیان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان