۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین انسان تجلی هنر الهی است
کد خبر: ۳۶۶۸۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ ساعت: ۰:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

انسان تجلی هنر الهی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند خود بهترین هنرمند و خالق هنر است، همان خدایی که ما هنرمندانه و به بهترین صور خلق کرده و به وسیله قلم به او علم آموخته است.

انسان تجلی هنر الهی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم اختتامیه دوسالانه ملی خوشنویسی ایران و یادبود استاد برجسته خط نسخ علاءالدین تبریزی که عصر جمعه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با اشاره به آیات سوره علق اظهار کرد: خداوند خود بهترین هنرمند و خالق هنر است، همان خدایی که ما هنرمندانه و به بهترین صور خلق کرده و به وسیله قلم به او علم آموخته است.

وی افزود: خداوند در قرآن خود را احسن الخالقین معرفی کرده و به خود برای آفرینش انسان به عنوان جلوه هنر الهی تبریک گفته است، پس اگر خدا بهترین خلق کنندگان باشد، انسان نیز می‌تواند برترین مخلوق الهی شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هنر یعنی مبارزه با تبعیض و حفظ کرامت انسانی، در جهانی که کرامت انسانی در آن آسیب دیده است، هنرمند با استفاده از ظرفیت هنر می‌تواند آن را تقویت و ترمیم کند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم ما را تفکر و تعقل دعوت کرده چرا که این اندیشیدن رمز دریافت هنر خداوند متعال است.



عابدینی تاکید کرد: هنرمند یعنی مرد و زنی که عمل صالحی انجام داده و به معرفت الهی رسیده و ایمان آورده باشد، انسان عاقل و فرهیخته مومن است، چرا که براساس آیه 130 سوره بقره هرکه معرفت داشته باشد، یه خدا ایمان آورده و به حیات طیبه خواهد رسید.

وی افزود: هنر یعنی جمله زیبای «من کنت مولا فهذا علی مولا » که از زبان مبارک رسول اکرم(ص) جاری می‌شود، هنر یعنی امید به آینده و نشان دادن داشته‌های بی‌شمار در دنیایی که همه جز تیرگی و یاس چیزی را بر نسل جوان ما عرضه نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: هنر یعنی اشعار شاعران بزرگی چون سعدی و حافظ که تعالیم زیبای الهی و فرهنگی را در بهترین قالب برای مردم بیان کرده‌اند.

وی بیان کرد: این اعجاز هنر و ایمان است که سنگ فرزندان مقاومت در فلسطین و غزه به موشک‌ و تسهیلات پیشرفته نظامی تبدیل شده است.

عابدینی در پایان گفت: اگر آثار هنری ما عطر بوی معرفت و معنویت داشته باشد، هنری فاخر و اثرگذار خواهد بود که به جان مخاطبین نفوذ خواهد کرد.

گفتنی است، در این مراسم از 45 نفر از برگزیدگان هفتمین جشنواره ملی دوسالانه خوشنویسی تجلیل شد.

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان