۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حمله موشکی به مقر داعش و موساد بسیار ماهرانه بود
کد خبر: ۳۶۶۸۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

حمله موشکی به مقر داعش و موساد بسیار ماهرانه بود

امام جمعه قزوین گفت: مقر تروریستی داعش و موساد بسیار ماهرانه مورد اصابت موشک قرار گرفت.

حمله موشکی به مقر داعش و موساد بسیار ماهرانه بود
به گزارش حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در روزهای پیش رو، ولادت امام جواد (ع) را در پیش داریم، ضمن تبریک این میلاد فرخنده، حدیثی از آن حضرت نقل خواهیم کرد، امام جواد (ع) فرمودند سه چیز مورد نیاز هر مؤمن است، اولین احتیاج هر مؤمن «تَوْفيقٍ مِنَ اللّه» است، یعنی با خدا همراه باشد، توفیق از موافقت می‌آید، اینکه برای یکدیگر دعا می‌کنیم و می‌گوییم خداوند به شما توفیق بدهد، یعنی خدا کاری کند همان چیزی بشود که شما می‌خواهید، عمل شما در راستای کار خدا باشد، با خدا مخالف نباشد و موافق رضای خدا زندگی کنید.

وی ادامه داد: وقتی انسان بر وفق رضای خدا زندگی کرد، توفیقات هم برای او می‌بارند و موفقیت‌ها یکی پس از دیگری حاصل می‌شوند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: دومین احتیاج هر مؤمن «وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ» است، یعنی هر مؤمن احتیاج به واعظی از درون خود دارد، اگر انسان در درون خود یک واعظ نداشته باشد، واعظ‌های بیرونی روی آدم تأثیر نمی‌گذارند، این واعظ درونی است که از حرف‌های واعظ‌های بیرونی استقبال می‌کند، آن‌ها را قبول می‌کند و درِ دل را بازمی‌گذارد برای اینکه موعظه قرآن وارد دل شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر کسی واعظ درونی نداشته باشد درِ دلش بسته است، آیه قرآن را رد می‌کند، به گوش ظاهر قرآن را می‌شنود اما قبولش نمی‌کند، کلام رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) را پس می‌زند، بنابراین ما به واعظ درونی نیاز داریم تا موعظه‌های بیرونی را قدر بدانیم و آن‌ها را قبول کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سومین نیاز هر مؤمن «وَ قَبولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ» است، یعنی اگر نصیحت‌کنندگان چیزی به او گفتند آن را بپذیرد، برای مثال اگر پدر، مادر، معلم، واعظ منبری و قرآن او را نصیحت می‌کنند و خیرخواه او هستند، اینها را درک کند، اگر کسی خیرش را خواست او را دشمن نبیند، هر چند که کلام آن فرد تند و تلخ باشد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اگر پدر و مادر از روی خیرخواهی چیزی به فرزند می‌گویند، فرزند باید از کلام آن‌ها استقبال کند، چرا که اگر حرف حق و نصیحت را پس بزند، متضرر خواهد شد.

خطیب نمازجمعه قزوین تصریح کرد: بنابراین توفیق الهی، همراهی و همگامی خواسته‌های خدا با آنچه او می‌خواهد و برخوردار شدن از موفقیت‌هایی که خدا عنایت می‌کند، واعظ درونی و قبول نصیحت دیگران اعم از نصیحت قرآن، روایات، پدر، مادر، معلم و واعظ نیازمند و احتیاج هر مؤمنی است، هر کس به این موارد عمل کند موفق خواهد شد.

وی یادآور شد: مناسبت بسیار مهم دیگری که انتظار آن را می‌کشیم، ولادت مولی‌الموحدین، امیرالمؤمنین (ع) است، ما دریای معارف امیرالمؤمنین (ع) را داریم، نهج‌البلاغه تنها یک قسمت از معارف آن حضرت است، نهج‌البلاغه تنها خلاصه‌ای از بیانات امیرالمؤمنین (ع) است که مرحوم سیدرضی آن را جمع‌آوری کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: یکی از جملاتی که آن حضرت بیان فرمودند این است که آیا به شما بگوییم آن‌هایی که حقیقتاً دین را می‌فهمند و می‌شناسند، چه ویژگی‌هایی دارند؟

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: حضرت در ادامه فرمودند فقیه حقیقی آن کسی است که مردم را از رحمت خدا ناامید نمی‌کند؛ شما بیانات امام خمینی (ره) را ببینید، امام راحل سال‌ها پیش به همه ملت‌های مسلمان وعده داد که بساط صهیونیست‌ها باید برچیده شود و برچیده می‌شود، این به معنای امید دادن به مردم است.

وی افزود: فرمایشات رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز همیشه به ما امید می‌دهند، یأس و ناامیدی از شیطان است، یأس از جنود ابلیس است، امید برای مسلمانان است، ما هم هر کجا دور هم می‌نشینیم باید خوبی‌ها و موفقیت‌هایی که خدا عنایت فرموده را قدر بدانیم و از خدای متعال بیش از آن را طلب کنیم، خدای متعال در آیه 7 سوره ابراهیم می فرماید «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ»، یعنی (اگر واقعاً سپاسگزارى كنيد نعمت شما را افزون خواهم كرد).

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اما اگر هر چقدر خدا به ما نعمت داد کفران نعمت کنیم و هر چقدر خدا به ما عنایت کرد باز بگردیم یک چیزی پیدا کنیم که یک ایرادی از آن بیرون بیاوریم، این شیوه امیرالمؤمنین (ع)، شیوه جوانمردی و شیوه مسلمانی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین مطابق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) آن کسی دین را می‌فهمد که مردم را امیدوار می‌کند مؤمن دین‌شناس است، دومین ویژگی دین‌شناسان این است که مردم را از عذاب خدا مطلع می‌کنند، برخی طوری با مردم حرف می‌زنند که گویا هر چه گناه کنیم باز هم خدا برای ما خیلی بخشنده است، این دروغ است، خدا قرارش این نیست، قرار خدا این نیست که مردم را به گناه تشویق کند.

وی تأکید کرد: اگر کسی آمد خیال مردم را از عذاب خدا راحت کرد کار خدایی انجام نداده است، چون خدا عذاب دارد و حکمتش اقتضا می‌کند که ظالمان را عذاب کند، دروغگویان را تنبیه کند، آن‌هایی که با آبروی مردم بازی می‌کنند را سر جایشان بنشاند، اینکه کسی بیاید بگوید شما راحت باشید، هر کاری کنید خدا شما را می‌بخشد، این صحیح نیست، کسی که‌این‌طور حرف می‌زند مردم را فریب می‌دهد، امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید آن کسی که دین را می‌شناسد این شیوه را در پیش نمی‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: سومین ویژگی دین‌شناسان این است که زمینه اینکه مردم معصیت کنند را فراهم نمی‌کنند، برای مثال برخی می‌گویند ما قصد داریم مردم در فلان مجلس دور هم جمع شوند و شاد باشند، قصد بدی هم نداریم؛ اما طوری زمینه‌سازی می‌کنند که زن، مرد، باحجاب و بدحجاب بیایند کنار هم بنشینند و زمینه معصیت پیش بیاید، آدمی که اهل دین باشد این کار را نمی‌کند.

خطیب نمازجمعه قزوین یادآور شد: چهارمین ویژگی دین‌شناسان این است که از قرآن روی برنمی‌گردانند و سراغ چیزهای دیگر نمی‌روند، یعنی تمام هم‌وغم آن‌ها این است که همیشه در زندگی‌شان قرآن جریان داشته باشد و همیشه با قرآن ارتباط داشته باشند، به برخی می‌گوییم در جلسات قرآن حاضر شوید، می‌گویند ما وقت نداریم، حرف از جلسات تفسیر می‌زنیم، می‌گویند فرصت ما اجازه نمی‌دهد، شما اگر از قرآن فاصله بگیرید چه توجیهی برای این کار دارید؟

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمود اگر کسی دین‌شناس و اسلام‌شناس باشد قرآن را رها نمی‌کند تا به سراغ غیر قرآن برود، علم و دانشی که با فهم همراه نباشد، طوطی‌وار باشد و صرفاً برای حفظ‌کردن باشد، فایده‌ای ندارد و خیری در آن نیست، علم باید با فهم و تحلیل همراه باشد و عقل آدم بفهمد که دارد چه چیزی را دریافت می‌کند و طوطی‌وار چیزی را قبول نکند و به زبان جاری نسازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر کسی قرآن تلاوت کند؛ اما تدبری در قرآن نداشته باشد و نفهمد خدا چه می‌گوید، فقط قرآن را بخواهد، امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید خیری در چنین قرائتی نیست و همچنین در عبادتی که تفکری نباشد، آن عبادت ارزشی ندارد، در روایات آمده یک ساعت تفکر از هفتادسال عبادت برتر و بهتر است.

 
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: روز غزه نیز یکی از مناسبت‌های این هفته است، 29 دی ماه به دلیل مقاومت 22 روزه غزه، روز غزه نامگذاری شده است اما اکنون با توجه به مقاومتی که عزیزان در غزه داشته‌اند و افتخارات عظیمی که آفریده‌اند، باید این نام را از روز غزه به هفته غزه تغییر بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: دراین‌خصوص رهبر حکیم انقلاب فرمودند شکست؛ یعنی همین که صهیونیست‌ها گفتند ما حماس را از بین می‌بریم، درحالی‌که اکنون خودشان دارند از بین می‌روند، گفتند مردم غزه را منتقل می‌کنیم تا به کشورهای دیگر بروند؛ اما موفق نشدند، گفتند جلوی اقدامات مقاومت را می‌گیریم؛ اما هرگز نتوانستند چنین کاری کنند، مقاومت زنده، سرحال، آماده و رژیم منحوس صهیونیستی خسته شده است.

آیت‌الله عابدینی افزود: این معنی شکست برای صهیونیست‌ها و پیروزی برای مردم غزه است. امیدواریم جهان اسلام با مرکزیت غزه خودش را برای جشن پیروزی بزرگ این مردم به‌زودی آماده کنند.

خطیب نمازجمعه قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند این انقلاب به‌صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردن کشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و در قصه غزه هم الحمدلله این حمایت را شاهد بوده‌ایم.

وی یادآور شد: امام راحل فرمودند در شرایط اسف‌انگیز فعلی بر هر مسلمانی لازم است که کلیه نیروهای خویش را برای آزادکردن سرزمین‌های اشغال شده و انتقام از اشغالگران به کار گیرد؛ این وظیفه و تکلیفی است که امام خمینی (ره) بر دوش ما گذاشته و الحمدلله جوانان جبهه مقاومت در کشورهای مختلف پای اجرای آن هستند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به ایام البیض و اعتکاف، خاطرنشان کرد: اعتکاف شباهت بسیاری به نمازجمعه و حج دارد، یعنی ذکر و تقوا که در حج و نمازجمعه عنصر اساسی و رکن مستحکم است، در اعتکاف نیز وجود دارد. الحمدلله در جامعه ما جوانان بسیاری برای اعتکاف جمع می‌شوند و این خیلی جای شکر دارد که جوانان ما هر روز فرهیخته‌تر از گذشته می‌شوند و به اسلام و دین علاقه‌مند می‌شوند.


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: من پیشنهادی دارم، اعتکاف هزینه‌هایی دارد که عمده‌ترین آن اطعام معتکفین است و همه ما می‌دانیم این عزیزان روزه می‌گیرند و اگر به آنها اطعام بدهیم یعنی افطاری و سحری می‌دهیم.


وی اضافه کرد: همه تلاش کنیم در اطعام این عزیزان حتی با مبلغ 50،000 تومان شریک شویم و بدانیم که پرداخت این مبلغ به همه معتکفین می رسد و همه این عزیزان مهمان شما می شوند، حتی با این مبلغی که به اندازه تهیه یک غذا کفایت می‌کند و ان‌شاءالله هر کسی به هر اندازه‌ای می‌تواند مشارکت داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی که حدوداً 900 امام جمعه بودند، رهبری فرمودند سلام مرا به مردم برسانید.

خطیب نمازجمعه قزوین افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند نمازجمعه دو خطبه دارد، خطب جمعه هم رو به مردم خطبه می‌خواند و همه رو به خدا، خداوند را عبادت می‌کنند، نمازجمعه موعظه سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است و رهبری چقدر زیبا این موعظه را در زمینه‌های مختلف زندگی ما توضیح دادند.

وی اضافه کرد: حضرت آقا حتی فرمودند اگر کسی بیاید راجع به فرزندآوری سفارش کند، موعظه‌ای اجتماعی است چرا که از نابودی و پیری نسل‌ها جلوگیری می‌کند و دشمن را ناامید می‌کند.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مشارکت در کارهای خیر را نیز رهبری سفارش کردند و فرمودند ما انتخابات در پیش داریم و اگر مردم با جدّیت تمام مشارکت داشته باشند، یعنی باید موعظه بشویم تا این مشارکت حداکثری تحقق پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رهبر عزیز انقلاب از مقاومت مردم جمهوری اسلامی ایران خیلی قدردانی کردند و فرمودند مردم ما از مردم صدر اسلام بالاتر هستند؛ زیرا این‌قدر این‌همه مشکلات، گرفتاری و تحریم‌ها را برای مردم به وجود آوردند اما مردم ما ایستادگی کرده‌اند و این مردم قابل‌ستایش هستند.

وی تصریح کرد: رهبر حکیم انقلاب از مقاومت مردم غزه تمجید کردند و جوانمردی مردم یمن را نیز ستودند. ملاحظه فرمودید که مردم یمن این‌همه مورد تهدید آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانانشان قرار می‌گیرند؛ اما محکم در حمایت از مردم غزه ایستاده‌اند و کوتاه نیامده‌اند.

مقر تروریستی داعش و موساد بسیار ماهرانه مورد اصابت موشک قرار گرفت

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: مقر تروریستی داعش و موساد در سوریه و اربیل بسیار ماهرانه مورد اصابت موشک‌های منهدم‌کننده قرار گرفت و تروریست‌های اصلی و دلالان صهیونیستی، یعنی آن‌هایی که واسطه شده بودند نفت عراق را به صهیونیست‌ها می‌رساندند تا آن‌ها گرفتار نشوند، در این عملیات به هلاکت رسیدند و قدرت جمهوری اسلامی ترس و وحشت بیشتری در دل صهیونیست‌ها انداخت. 

وی ادامه داد: همین موشکی که پایگاه دلالان صهیونیستی و پایگاه جاسوسی امریکایی - صهیونیستی را در اربیل نابود کرد، اگر کمی جهتش تغییر می‌کرد، تل‌آویو را نابود می‌کرد، آن موشکی که بخشی از سوریه را با 1300 کیلومتر فاصله هدف قرار داد و مرکز داعشی ها را نابود کرد، همان موشک هم اگر کمی مسیرش را تغییر می داد حیفا را نابود می کند، این را صهیونیست ها خوب می دانند و بسیار در از هم پاشیدن روحیاتشان و به جنون کشیدن آن ها مؤثر است.

 هفتمین دوسالانه خوشنویسی در قزوین

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: هفتمین دوسالانه خوشنویسی را در قزوین داریم، خوشنویسی در کشور ما برجسته است و مرکز خوشنویسی نیز به دلایل زیادی استان قزوین است، قزوین مرکز و پایتخت خوشنویسی معرفی شده و هر دو سال یک‌بار این برنامه دوسالانه در شهر قزوین برگزار می‌شود، امروز هم روز برگزاری این دوسالانه است. 

خطیب نمازجمعه قزوین تصریح کرد: برای همه هنرمندان که در هر عرصه‌ای برای دین می‌کوشند، به‌ویژه برای خوشنویسان گران‌قدر از خدای متعال موفقیت و سربلندی درخواست می‌کنیم.


انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان