۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین فعالیت در حوزه عفاف و حجاب تعظیم شعائر الهی است
کد خبر: ۳۶۶۶۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۳:۵ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

فعالیت در حوزه عفاف و حجاب نتعظیم شعائر الهی است

امام جمعه قزوین گفت: خدای متعال در این آیه می‌فرماید هر کس شعائر الهی را با عظمت ببیند و در عظمت شعائر الهی بکوشد، این نشانه تقوای دل اوست؛ فعالیت در حوزه عفاف و حجاب نیز تعظیم شعائر الهی است.

فعالیت در حوزه عفاف و حجاب تعظیم شعائر الهی است
به گزارش حوزه فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در هشتمین جلسه شورای عفاف و حجاب استان قزوین اظهار کرد: شما جندالله هستید، در مقابل شما هم جنود شیطان قرار دارند، طراحان کشف حجاب به رضاخان فرمان دادند کشف حجاب را در ایران عملیاتی کند، همان‌ها به آتاتورک در ترکیه هم فرمان دادند، آتاتورک در ترکیه موفق شد اما رضاخان در ایران با چالش جدی مواجه شد و نتوانست کار خود را پیش ببرد.

وی ادامه داد: طراحان کشف حجاب شامل انگلیس و آمریکا می‌خواستند فرهنگ ما را متحول کنند، سبک زندگی ما را عوض کنند، ما را برای فرمان‌بری و نوکری خودشان پرورش بدهند و برای ما ارزش انسانی قائل نبودند، این‌ها را باید باور کنیم و نسل‌های جدید نیز باید این‌ها را بدانند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آن‌ها می‌خواستند ما را طوری تربیت کنند که اگر گفتند نفتتان را به غارت می‌بریم، کسی حرفی نزند، حتی ما حقوق کسانی را می‌دادیم که از عوامل آمریکا و انگلیس بودند و نفت ما را استخراج می‌کردند و می‌بردند، آن‌ها مدت‌ها این نفت را مجانی بردند، بعداها بنا شد که یک پولی هم بپردازند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن‌ها نوکرانی را لازم داشتند که هیچ چیزی نفهمند، آن‌ها به خاطر عبا، عمامه و دین امام (ره) با ایشان مخالفت نکردند، بلکه به خاطر بیداری و بصیرت ایمانی امام (ره) با ایشان در افتادند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند این‌ها را در آیه 268 سوره بقره معرفی کرده و می‌فرماید «الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَاءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَفَضْلًا وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ»، یعنی «شيطان شما را به هنگام انفاق، وعده فقر و تهيدستي مي‏دهد، و به فحشا و زشتي‌ها امر مي‏كند، ولي خداوند وعده آمرزش و فزوني به شما مي‏دهد، و خداوند، قدرتش وسيع، و به هر چيز داناست. به همين دليل، به وعده‌هاي خود، وفا مي‏كند».

عابدینی تأکید کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید شیطان شما را از هر چیزی ساقط می‌کند، در این آیه از فقر صحبت به میان آمده است اما منظور صرفاً فقر مادی نیست، شیطان می‌گوید شما عقلتان نمی‌رسد، دیگران از شما بهتر هستند، شما هیچ نمی‌دانید، شما تمدن و فرهنگ ندارید، در حالی که اگر مختصر فرهنگی لابه‌لای کارهای آن وحشی‌ها بود، نمایشگاه فرهنگ غرب را در غزه به راه نمی‌انداختند، آن‌ها باید از به زبان آوردن نام فرهنگ شرم کنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در آداب آن‌ها فرهنگ به معنای کودک‌کشی، نسل‌کشی، کشتار زنان و مردان و کودکان در مراسم سردار سلیمانی است.
 
وی یادآور شد: شیطان هم این‌چنین است که می‌گوید شما هیچ ندارید اما کارهای آن‌ها را دارای زرق و برق نشان‌ می‌دهد و کاری می‌کند ما دست نیاز به سمت فرهنگ آن‌ها دراز کنیم.

عابدینی عنوان کرد: در ادامه این آیه آمده هر چه فضیلت، برتری و معارف متعالی است از دستگاه خدا، انبیای الهی و ائمه (ع) بر می‌آید، این‌ها چیزهای واضحی است اما دشمن کاری کرده که گویا هیچ گوشی در میان این قبیل آدم‌ها برای شنیدن معارف الهی وجود ندارد.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه 6 سوره فاطر می‌فرماید «إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ»، یعنی «بی‌تردید شیطان، دشمن شماست، پس او را دشمن خود بگیرید. او گروهش را فقط به این سبب به فسق و فجور دعوت می‌کند که اهل آتش سوزان گردند»، خداوند در این آیه می‌فرماید شیطان دشمن شماست، دشمنی شیطان را جدی بگیرید، فکر نکنید اگر یک لعنت بر شیطان بگویید همه چیز تمام می‌شود، این گونه نیست، شیطان یک دشمن قوی است، باید خود را در مقابل دشمن مجهز کنید.
 
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه 169 سوره بقره می‌فرماید «إِنَّمَا يَأْمُرُكُمْ بِالسُّوءِ وَالْفَحْشَاءِ وَأَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی «او شما را فقط به بدى و زشتى فرمان مى‏‌دهد و وامى‌دارد تا بر خدا چيزى را كه نمی‌دانید بربنديد».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید شیطان به شما فرمان می‌دهد اهل بدی، فحشا و منکرات باشید؛ ما باید برای مقابله با این موارد مجهز شویم، چطور مجهز شویم؟ چه سلاحی می‌تواند در مقابل فحشا و بدی در اختیار ما باشد تا ما را از گزند آن‌ها حفظ کند؟
 
اقامه نماز و دین جامعه را از فحشا و منکر نجات می‌دهد

وی تصریح کرد: خدای متعال در آیه 45 سوره عنکبوت می‌فرماید «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ»، یعنی «یقیناً نماز از کارهای زشت، و کارهای ناپسند باز می‌دارد».

عابدینی یادآور شد: اگر می‌خواهید در مقابل شیطان کاری انجام بدهید و اثری مؤثر داشته باشید، باید اهل نماز باشید، البته این به معنای نمازخوان بودن نیست، ما نمازخوان‌های زیادی داریم که اهل نماز نیستند، آن کسی که اهل نماز است فقط نماز را نمی‌خواند بلکه نماز را اقامه می‌کند، وقتی نماز اقامه شد «تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ» می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: همچنین خداوند در آیه 45 سوره عنکبوت می‌فرماید «وَأَقِمِ الصَّلَاةَ»، یعنی «نماز را بر پا دار»، این نقشه خداست که هر کس نماز را به پا دارد، همین نماز او را از کارهای زشت باز می‌د‌ارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: تقابل بین انسان‌های متعالی و غیرمتعالی را باید تبلیغ کرد، خدای متعال در آیه 32 سوره حج فرموده «ذَلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، یعنی «اين است فرايض خدا و هر كس شعائر خدا را بزرگ دارد در حقيقت آن حاكى از پاكى دل‌هاست».


عابدینی خاطرنشان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید هر کس شعائر الهی را با عظمت ببیند و در عظمت شعائر الهی بکوشد، این نشانه تقوای دل اوست؛ فعالیت در حوزه عفاف و حجاب نیز تعظیم شعائر الهی است.

وی تأکید کرد: اگر عمق جان انسان نور تقوا باشد، خود به خود آدم طرفدار عظمت کارهای خدایی و شعائر الهی می‌شود، چنین کسی نمی‌تواند در خانه‌اش بنشیند و مسجد نرود، نمی‌تواند در خانه‌اش بنشیند و تظاهرات شرکت نکند، نمی‌تواند در خانه‌اش بنشیند و به نماز جمعه نرود.
 
امام جمعه قزوین تصریح کرد: در مقابل آیه 32 سوره حج و تعظیم شعائر الهی، آیه 19 سوره نور قرار دارد که خداوند می‌فرماید «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، یعنی «كسانى كه دوست دارند كه زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‏‌اند شيوع پيدا كند براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خداست كه مى‏‌داند و شما نمی‌دانید».

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید آیات الهی را به گوش همه مردم رسانده شود، بدحجابان هم فرزندان ما هستند، اکثر آن‌ها این مسائل را نمی‌دانند، به ندرت در میان آن‌ها کسانی پیدا می‌شوند که از روی لجبازی در مقابل موضوع عفاف و حجاب بایستند.

وی اظهار کرد: در آیه 19 سوره نور روی صحبت خدا با کسانی است که از روی لجاجت به سوی بی‌عفتی رو می‌آورند و می‌فرماید آن‌هایی که دانسته و از روی عمد می‌خواهند بدی را در میان مؤمنین اشاعه دهند، آن‌ها در دنیا و آخرت مشمول عذاب الهی هستند.
 
عابدینی عنوان کرد: این قبیل آدم‌ها در دنیا هم استرس، اضطراب و آشوب دارند، چون خلاف یاد خدا، ذکر خدا و دستور خدا عمل می‌کنند، این یک جور عذاب است، یک جور هم این است که آن‌هایی که اصرار به بی‌عفتی دارند باید در دنیا هم تنبیه شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: عذاب خدا چگونه محقق می‌شود؟ برای مثال خداوند چطور صهیونیست‌ها را عذاب می‌کند؟ این طور که به یمنی‌ها می‌گوید موشک بزنید و فلان شهر اسرائیل را متلاشی کنید یا بندر مهم تجاری اسرائیل را تعطیل کنید، این عذاب خدا توسط این بندگان خدا اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عذاب نسبت به هتاکان عرصه عفاف و حجاب و کسانی که کار رضاخان را دنبال می‌کنند چیست؟ یک کسانی می‌آیند انگیس را متمدن می‌دانند و در پی تحقق منویات او هستند، این در حالی است که همین انگلیس یک زمانی با وبا و قحطی بیش از میلیون‌ها نفر را در ایران به کام مردم کشاند، آن زمان جمعیت ایران کمتر از بیست میلیون نفر بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این‌ها برای تحقق منویات دشمن مسجد آتش می‌زنند، کتاب‌سوزی راه می‌اندازند، پلیس، پاسداران و بسیجیان ما را مورد حمله قرار می‌دهند، ما نباید به راحتی از کنار آنان بگذریم، این نتیجه را می‌گیریم که کشف حجاب، بی‌حجابی و بدحجابی را فقط یک مقوله بی‌انضباطی اجتماعی نبینیم، بلکه بدانیم این یک قطعه‌ای از پازل نقشه شوم استعمار انگلیس، آمریکا و صهیونیست‌هاست.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: صهیونیست‌ها همان بایدن، ترامپ، اوباما، انگلیس و آمریکا هستند، این‌ها همه آمده‌اند در سرزمین‌های اشغالی یک دهکده‌ای را ایجاد کرده‌اند که منویاتشان را اعمال کنند، این‌ها جدا از هم نیستند، صهیونیست‌ها عوامل بایدن و ترامپ نیستند، این‌ها همه یکی هستند، اگر ما این معنا را باور کنیم، معلوم می‌شود آن‌هایی که با لجاجت در عرصه بی‌عفتی و بازی کردن با فرهنگ دینی مردم به صورت تعمدی وارد میدان می‌شوند، در حال تکمیل آن پازل هستند، بنابراین باید خیلی جدی با آن‌ها برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: برای مثال آن اتفاق تلخ در کرمان افتاد و برخی جانوران در  فضای مجازی اظهار خوشحالی کردند، آیا این‌ها غیر از صهیونیست‌ها هستند؟ آیا این‌ها اگر دستشان برسد به خواهران محجبه ما ضربه نمی‌زنند؟ آیا این‌ها آیا اگر دستشان برسد به نمازگزاران ما در صفوف نماز جماعت صدمه نمی‌زنند؟ بنابراین باید این مسائل را جدی بگیریم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اینکه خداوند می‌فرماید شیطان دشمن شماست، ما شیاطین جن و انس داریم، این آدم‌نماها هم شیطان و دشمن هستند، ما باید دشمنی آن‌ها را جدی بگیریم، البته آن‌هایی که دشمن و شیطان هستند، تعدادشان بسیار اندک است اما همان اندک هم جامعه را به آلودگی می‌کشانند.

وی تأکید کرد: مساجد و نمازهای جمعه و جماعت تعظیم شعائر الهی است، چرا که نماز انسان‌ها را از فحشا و منکر نهی می‌کند، اگر نمازها را جدی بگیریم و مساجد ما جدی گرفته شوند، وضعیت عفاف و حجاب ما بهتر می‌شود، هر چه در این زمینه ضعیف‌تر باشیم به همان نسبت عفاف و حجاب ما نیز ضعیف‌تر خواهد بود، این‌ها تجربه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: استان ما یک استان صنعتی است و زمینه‌های فراوانی دارد، اگر بتوانیم تولید پارچه چادر را در استان داشته باشیم فکر خوبی است، در این زمینه احتمالاً صرفه اقتصادی برای خیرین سرمایه‌گذار هم وجود دارد، باید کارهای مفید و هدفمندی در این زمینه‌ها انجام شود.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان