۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین اسرائیل پادگان نظامی آمریکاست
کد خبر: ۳۶۶۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

اسرائیل پادگان نظامی آمریکاست

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: این دروغی بزرگ است که ارتش اسرائیل قریب به ۵۰ سال پیش برای گردهمایی یهودیان از سراسر دنیا به وجود آمده، بلکه آمریکا و استکبار آن را به عنوان یک پادگان بزرگ نظامی در خاورمیانه ایجاد کردند.

اسرائیل پادگان نظامی آمریکاست
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در محفل شعر «خاتم سلیمانی3» که شنبه شب با حضور شاعران آیینی در حسینیه معراج شهدای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی شهر کرمان مورد توجه دنیا قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم یک مقام روسی گفت که بعد از این همه دنیا به احترام او خواهند ایستاد؛ عده‌ای از روی عاطفه و احترام و عده‌ای نیز ترس و پریشانی، اکنون بعد از چهارسال متوجه شدیم که ترسوهای عالم از آن روز ایستادند تا انتقام بگیرند و نه تنها از نام او بلکه از زائران قبر پاکش نیز واهمه دارند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: ما امروز برای مردم کرمان عزادار هستیم، اما یقین داریم در مسیر روشنی قرار گرفته‌ایم که ادامه‌دهندگان راه این شهید انتقام خون پاک این شهدا را از دشمنان خواهند گرفت.



رهبری، انقلاب، مردم خطوط قرمز حاج قاسم

وی بیان کرد: شعر به شعور و عاطفه انسان نزدیک است، شاعر کلمات پراکنده ذهن خود را هنرمندانه کنار هم می‌چیند، حرفی که برای تبیین آن نیاز به چندین جلسه سخنرانی است، گاهی شاعر با یک بیت خود در اذهان مردم جا می‌اندازد.

رفیعی ادامه داد: پشت کلمات شاعران عاطفه و احساس است، شاعر به واژه‌ها روح می‌بخشد و با هنر خویش می‌‎تواند روی فرهنگ اجتماع اثر بگذارد.

وی با اشاره به خصوصیات بارز شهید سلیمانی از دیدگاه دیگران افزود: حاج قاسم سلیمانی مردمی‌ترین سردار جهان بود، او حاضر بود هزاران بار جان خود را فدای مردم کند، همان مردمی که 45 سال پای نظام و اسلام ایستادند و در بزنگاه‌ها با شرکت در راهپیمایی‌، انتخابات وفاداری خود را به انقلاب اسلامی ثابت کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) تاکید کرد: در مورد حاج قاسم و ارتباطش با مردم بسیار می‌توان نوشت و به رشته تحریر درآورد، شما شعرا با زبان شعر این مسائل را بیان کنید.

وی با بیان اینکه حاج قاسم یک شخصیت فراجناحی بود، ادامه داد: هرکسی که امروز مردم را جنبش‌های سیاسی و شرکت در انتخابات دعوت می‌کند، باید مثل او باشد و همه مردم و همه ایران را با تمام خصوصیت‌هایش دوست داشته باشد.

رفیعی اظهار کرد: سردار سلیمانی به اندازه‌ای فراجناحی بود که گاهی حتی به او طعنه می‌زدند، اما حاج قاسم روش و منش خود را داشت و این طعنه‌ها لحظه‌ای در او اثر نمی‌کرد.

وی افزود: این شهید بزرگوار چند خطوط قرمز داشت؛ رهبری، انقلاب و مردم خطوط قرمز او بودند، از اینها عبور نمی‌کرد، به دست کسانی که باری از دوش مردم را برمی‌داشتند، بوسه می‌زد حتی اگر با افکارشان مخالف بود.



حاج قاسم فرمانده فراملیتی بود

فرمانده سپاه استان قزوین فراملیتی را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم خواند و بیان کرد: شهید سلیمانی همه ملیت‌ها را از افغانی، پاکستانی، عراقی، سوری و لبنانی و... را کنار هم جمع می‌کرد، همه آنها با حاج قاسم یک نقطه مشترک رسیده بودند و می‌توانست قلب مجاهدان را تسخیر کند.

وی ادامه داد: امروز اگر کسی می‌خواهد خود را به مکتب شهید سلیمانی رسانده و پیرو راه او باشد، باید از اختلافات فراجناحی و حزبی دوری کند، شما باید غزل می‌توانید مردم را به نگاه وحدت‌آمیز دعوت کنید.

رفیعی اظهار کرد: امروز نسخه شفابخش مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌تواند از زبان شعر بیان شود و شما افسران این مکتب هستید.

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: این دروغی بزرگ است که ارتش اسرائیل قریب به 50 سال پیش برای گردهمایی یهودیان از سراسر دنیا به وجود آمده، بلکه امریکا و استکبار آن را برای خود به عنوان یک پادگان بزرگ نظامی در خاورمیانه ایجاد کردند تا بتوانند از آن به نفع بهره‌برداری کرده و به دنیای اسلام نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه اسرائیل پادگان نظامی امریکاست، تاکید کرد: از زمانی که امریکا عراق را اشغال کرد تا به امروز که در عین‌الاسد اهداف نظامی خود را دنبال می‌کند، پادگان عین‌الاسد در واقع نقطه هدایت و استقرار آمریکایی‌ها در منطقه عراق است، امروز اسرائیل به مقیاس بزرگتر همین نقش را برای آمریکا ایفا می‌کند.

رفیعی در پایان گفت: شما شاعران باید به زبان شعر و هنر آهنگین خود این دروغ تاریخ را به مردم دنیا مخابره کنید، موضوعات تلخ و تیز را با زبان نرم هنر در دل مردم جهان نفوذ دهید.
 
گفتنی است در پایان این مراسم که با شعر خوانی شاعران در وصف سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم همراه بود، از کتاب یک و بیست نوشته علیرضا سکاکی رونمایی شد.

انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان