۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین جوش و آکنه شایع‌ترین بیماری‌های پوستی/ تبلیغ درمان بیماری‌های پوستی در ماهواره و رسانه های داخلی سندیت علمی ندارد
کد خبر: ۳۶۶۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

دبیر اجرایی کنگره پوست و جذام هشدار داد

جوش و آکنه شایع‌ترین بیماری‌های پوستی/ تبلیغ درمان بیماری‌های پوستی در ماهواره و رسانه های داخلی سندیت علمی ندارد

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی پوست زیبایی و لیزر با بیان اینکه شایع‌ترین بیماری‌ پوستی، جوش صورت و آکنه است، گفت: انواع کرم، لوسیون و روش‌های درمانی و لایه‌برداری که در شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی رسانه‌های خودی تبلیغ می‌شود هیچ‌گونه سند علمی ندارند.

جوش و آکنه شایع‌ترین بیماری‌های پوستی/ تبلیغ درمان بیماری‌های پوستی در ماهواره و رسانه های داخلی سندیت علمی ندارد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، منصور نصیری کاشانی در خصوص شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در کشور اظهار داشت: به استناد کارهای آماری و کتابی که توسط وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی با عنوان «سیمای سلامت در جمهوری اسلامی» منتشر شده است، بیشترین بیماری‌های شایع پوستی، جوش صورت و آکنه است.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، اگزمای پوستی، حساسیت‌ها و پس از آن عفونتی‌های پوستی، زرد زخم، قارچی و ویروسی را از دیگر بیماری‌های شایع پوستی بیان کرد.
این متخصص پوست و مو افزود: بیماری‌های مربوط به مو و ناخن خصوصاً ریزش مو از دیگر بیماری‌های شایع پوست و مو به شمار می‌رود.
وی در خصوص روش‌های درمان بیماری‌های پوستی و معرفی کرم‌های متعدد در شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های داخلی، تصریح کرد: تبلیغات درمان بیماری‌های پوستی آن هم در یک جلسه غیر قابل باور و امکان است.
وی افزود: انواع کرم، لوسیون و روش‌های درمانی و لایه‌برداری که در شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی رسانه‌های خودی تبلیغ می‌شود هیچ‌گونه سند علمی ندارد.
وی گفت: زمانی که فردی اقدام به تولید کرم می‌کند باید اثربخشی و مضرات آن را به اثبات برساند که برای این امر باید به آزمایشگاه‌ مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه کنند.
نصیری کاشانی بیان داشت: مردم به رسانه‌ها اعتماد دارند نباید از این اعتماد سوء استفاده شود؛ رسانه‌ها نباید برای جبران منابع مالی هر چیز را که با سلامت مردم ارتباط دارد را بدون آگاهی از محصول، آن را تبلیغ کند.
نصیری کاشانی به تبلیغ پیوند مو در شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه ملی اشاره کرد و گفت: متأسفانه این تبلیغات بدون در نظر گرفتن پیامدهای منفی کاشت مو، تبلیغات گسترده‌ای را انجام می‌دهند، در بسیاری از موارد افراد کم مو زیبایی بهتری قبل از کاشت مو داشتند، متأسفانه این موارد برای مراجعه کننده توسعه مؤسسات کاشت مو بیان نمی‌شود.
وی خاطر نشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم فرق بین تبلیغات درست و نادرست را بدانند و گول تبلیغاتی که یک روزه و با استفاده چند روز از فلان کرم معجزه‌ای در پوست رخ می‌دهند را نخورند؛ این نوع تبلیغات اغراق‌آمیز و برای تحریک مردم و کسب درآمد از جیب آنهاست.
منبع: فارس انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان