۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین حاج قاسم یکی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) است
کد خبر: ۳۶۶۵۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۳ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین:

حاج قاسم یکی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: حاج قاسم یکی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) است و از این حیث ارتباط ایشان با این مکتب خیلی جلوه‌گر است.

حاج قاسم یکی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) است
رضا کاظم‌لو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با تبریک به مناسبت سالروز ولادت مادر هستی حضرت فاطمه زهرا(س) به همه مسلمانان به ویژه بانوان متدین اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی که یک شهید بزرگ بین‌المللی است، شاگرد مکتب حضرت زهرا بود و دلیل عمده آنکه حاج قاسم، سرباز نظام شد این است که از مکتب دخت نبی اسلام درس مقاومت، بصیرت و شجاعتِ ایستادن در مقابل ظلم را یاد گرفت.

وی افزود: این امر هم در بیان و هم در روش و منش شهید سلیمانی نمایان بود و مکرر عنوان می‌کرد من آن حس مادرانه حضرت زهرا را بالای سر شهدایی که شاهد لحظات شهادتشان بودم، احساس کردم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: حاج قاسم یکی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س) است و از این حیث ارتباط ایشان با این مکتب خیلی جلوه‌گر است.

وی تاکید کرد: کاری که حاج قاسم انجام داد چه با حیات و چه با شهادتش، در دنیای امروز قابل انکار نیست و حتی کسانی که دشمن ما بوده یا به نظام اعتقاد ندرند این بحث را امروز به زبان می‌آورند.

مکتب فاطمه زهرا(س) حاج قاسم‌ها را پرورش داده و در اذهان جهانی ماندگار ساخت

کاظم‌لو بیان کرد: عظمت انسان‌ها به دلیل اقدامات و اثرگذاری‌هایی است که دارند و امنیتی که حاج قاسم در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین ایجاد می‌کرد حاکی از بزرگی کار ایشان بود و در واقع اهمیت و بزرگی کار او را باید از کیفیت شهادتش فهمید.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی متوجه تاثیرگذاری شهید سلیمانی در جبهه مقاومت بود، ظاهراً یک نفر بود اما توانست سوریه را به انسجام دربیاورد و عراق و حشدالشعبی را ساماندهی کند و لبنان را منظم و فلسطین را تقویت کند لذا تمام توان خود را به کار بستند تا حاج قاسم را به شهادت برسانند.

این مسئول در ادامه گفت: دشمنان وقتی دیدند در میدان مبارزه قدرت شهادت حاج قاسم را ندارند به صورت ناجوانمردانه ایشان را مورد حمله قرار دادند لذا نوع شهادت، عظمت کار شهید سلیمانی را بر همگان آشکار ساخت.

وی عنوان کرد: امروز مردم غزه نام حاج قاسم را به زبان می‌آورند، سید نصرالله از حاج قاسم یاد می‌کند و رهبر معظم انقلاب که امروز علمدار پیروزی و حریت است امروز حاج قاسم و مکتب ایشان را تبلیغ می‌کند.

کاظم‌لو تاکید کرد: حاج قاسم خود را وابسته به مکتب تشیع کرد، نه وابسته به مکتب شخص و جناح و گروهی، اگر ما وابسته به شخص غیرمعصوم یا گروه و جناحی باشیم با از میان رفتن و شکستن آن فرد یا گروه و جناح، خودمان هم فراموش شده و کنار گذاشته می‌شویم.

حاج قاسم جناح محور و گروه محور نبود

وی اذعان کرد: حاج قاسم هرگز وابسته گروه خاصی نبود و راه حق را تشخیص داده بود و هرجا حرفی از ایشان به میان می‌آید بر این نکته تاکید می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: معتقدم مکتب فاطمه زهرا(س) حاج قاسم‌ها را پرورش داده و در دنیا و اذهان جهانی ماندگار ساخت.

وی ادامه داد: نوع تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی، تفکری وابسته به هیچ جناح و دسته‌ای نیست بلکه تفکر فاطمی است که حق را تشخیص داده و وارد میدان عمل می‌شود.

کاظم‌لو در پایان تاکید کرد: حاج قاسم هرگز محوریت گروه و جناح و شعار را انتخاب نکرد، جناح محور و گروه محور نبود، مکتب محور بود که حاج قاسم شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان