۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین موکب سیدالشهدای قزوین در جوار مزار شهید سردار سلیمانی برپا می‌شود
کد خبر: ۳۶۶۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

موکب سیدالشهدای قزوین در جوار مزار شهید سردار سلیمانی برپا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: فعالیت موکب سیدالشهدای استان قزوین از تاریخ دوازدهم دی ماه و آغاز هفته مقاومت شروع شده و تا هجدهم دی ماه ادامه خواهد داشت. 

موکب سیدالشهدای قزوین در جوار مزار شهید سردار سلیمانی برپا می‌شود
حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، از برپایی موکب سیدالشهدای اوقاف قزوین در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان خبر داد و اظهار کرد: از سال گذشته در استان قزوین همزمان با ایام سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت، ستاد بزرگداشت شهادت این شهید بزرگوار اقدام ویژه‌ و مردمی در استان کرمان رقم زد.
 
وی افزود: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهر کرمان به دلیل ارادت مردم به این شهید والامقام کارکرد زیارتی پیدا کرد و در طول سال افراد زیادی از سراسر ایران و حتی سایر کشورها عازم این شهر شده و در مزار این شهید بزرگوار حاضر می‌شوند. 
 
مدیرکل ا‌وقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: بر این اساس از سال گذشته به صورت متمرکزتر ستاد بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی به صورت مردمی به نوعی کاری شبیه به پیاده‌روی اربعین را در شهر کرمان مدیریت می‌کند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار موکب حضرت سیدالشهدای استان قزوین از محل موقوفات و نذورات در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان دایر شد که حال و هوای خاص معنوی جریان داشت و مردم از سراسر کشور در این مکان حضور پیدا می‌کردند.
 
مجیدی بیان کرد: مواکب زیادی در این ایام مشغول خدمات رسانی بوده و در حوزه‌های مختلف اسکان و پذیرایی و مباحث فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت داشتند که سال گذشته هم استان قزوین توفیق راه‌اندازی موکب را داشت و امسال هم بنا داریم موکب سیدالشهدا را در شهر کرمان برپا کنیم و خدمتگذار زائران مزار مطهر حاج قاسم سلیمانی باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: فعالیت موکب سیدالشهدای استان قزوین از تاریخ دوازدهم دی ماه و آغاز هفته مقاومت شروع شده و تا هجدهم دی ماه ادامه خواهد داشت. 
 
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: مکان استقرار موکب سیدالشهدای قزوین در مجموعه موقوفه دیلمقانی واقع در جوار گلزار شهدای شهر کرمان بوده و خدمات اسکان و همچنین پذیرایی به صورت سه وعده صبحانه و نهار و شام انجام می‌شود و بدین شکل میزبان زائران خواهیم بود. 
 
توزیع ۴ هزار پرس غذای گرم در هر شبانه‌روز
 
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود چهار هزار پرس غذای گرم در هر شبانه‌روز بین زائران توزیع شود؛ همچنین هر شب برنامه‌های فرهنگی، تلاوت قرآن، سخنرانی و مداحی و توزیع بسته‌های فرهنگی در موکب برگزار می‌شود.
 
مجیدی گفت: موکب به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود و شب‌ها هم مراسم با حضور مردم در فضای معنوی برقرار می‌شود تا با اجرای برنامه‌های معنوی قدمی در جهت ارتقای سطح بینش و دانش افراد در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شود. 
 
وی با اشاره به تقارن روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر با سالروز شهادت سردار دلها گفت: همه شهدا همچون سردار حاج قاسم سلیمانی ارادت خاصی به محضر حضرت زهرا(س) داشتند و کلید حل مسئله برای کسانیکه آرزوی قدم نهادن در این مسیر و نایل آمدن به فیض شهادت را دارند توسل به خاندان ائمه اطهار(ع) خاصه حضرت زهرا (س) است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: به همین مناسبت قطعا برنامه‌های فرهنگی با محوریت روز زن و مادر لحاظ خواهیم کرد و تلاش خواهیم داشت از اقدامات انجام شده در موکب، مستندات رسانه‌‌ای تولید کنیم.
 
انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان