۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین رشد ۴۰ درصدی درآمد گمرک قزوین در ۸ ماهه سال جاری
کد خبر: ۳۶۶۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۹ ساعت: ۱۲:۱۱ ↗ لینک کوتاه

سرپرست گمرک قزوین اعلام کرد:

رشد ۴۰ درصدی درآمد گمرک قزوین در ۸ ماهه سال جاری

سرپرست گمرک قزوین گفت: مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

رشد ۴۰ درصدی درآمد گمرک قزوین در ۸ ماهه سال جاری
به گزارش حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل گمرک قزوین، سعید نادری اظهار کرد: مجموع میزان درآمد گمرک قزوین در هشت ماهه سال جاری بیش از ۱۸ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است که این درآمد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

نادری میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تاکنون را برابر ۵۶۴ هزار تُن به ارزش ۳۷۴ میلیون دلار اعلام کرد.

سرپرست گمرک قزوین در خصوص عمده کشورهای مقصد صادرات گفت: عراق با ۲۷ درصد، امارات ۱۶، پاکستان ۱۲ ، ترکیه ۱۰ و روسیه با ۶ درصد از عمده کشورهای مقصد صادرات می باشند.

این مسئول ابراز کرد: عمده اقلام صادراتی از ابتدای سال تا پایان آبان ماه روغن پایه، پودر شوینده، میله‌های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلرهای سردخانه‌دار است.

رتبه ۱۵ صادرات قزوین در بین گمرکات سراسر کشور 

سرپرست گمرک قزوین تصریح کرد: گمرک قزوین در حوزه صادرات رتبه ۱۵ در بین گمرکات سراسر کشور را دارد.

نادری در بخش دیگری از سخنانش به رشد ۵۰ درصدی در حوزه واردات اشاره کرد و گفت: میزان واردات استان قزوین از ابتدای سال جاری تا کنون برابر ۱۳۹هزار تُن به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰ درصدی داشته است.

سرپرست گمرک قزوین بیان کرد: گمرک قزوین در حوزه واردات دارای رتبه هشت در بین گمرکات سراسر کشور است

سعید نادری تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در مدت هشت ماهه سال جاری قطعات منفصله، کمپرسور کولرخودرو، دستگاه‌های مکانیکی اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها بوده است.

این مسئول گفت: عمده کشورهای مبدا واردات به استان قزوین شامل امارات با ۴۴درصد، چین ۳۳ ، ترکیه ۱۱، آلمان و ایتالیا با ۲ درصد است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان