۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین مقاومت نه یک نظریه جدید بلکه یک دستور قرآنی است
کد خبر: ۳۶۶۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۰/۶ ساعت: ۱۶:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس بسیج اساتید کشور:

مقاومت نه یک نظریه جدید بلکه یک دستور قرآنی است

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: برخی گمان می‌کنند مقاومت یک نظریه جدید است اما درحقیقت مقاومت یک دستور قرآنی است.

مقاومت نه یک نظریه جدید بلکه یک دستور قرآنی است
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، محمدرضا مردانی در همایش چهارمین رویداد بین‌المللی و اولین همایش ملی، مقاومت و جهان آینده که ظهر امروز در سالن اجتماعات امیرکبیر دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم آیات متعددی همچون آیه 112 سوره هود داریم که نه تنها به مقاومت توصیه می‌کند بلکه ما را به موضوع مقاومت دستور می‌دهد.
 
وی افزود: برخی گمان می‌کنند مقاومت یک نظریه جدید است اما درحقیقت مقاومت یک دستور قرآنی است، به طوری که در آیه ۴۵ سوره طه نیز خداوند در جواب حضرت موسی و هارون که از طغیان فرعون می‌ترسیدند و از مقاومت بیم داشتند می‌فرماید: نگران نباشید من با شما هستم، می‌بینیم و احاطه دارم و هرکاری لازم باشد انجام می‌دهم.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهارکرد: طبق آیات قرآن خداوند به شرط مقاومت از کمک به بندگان خودش دریغ نمی‌کند و به داد مجاهدان فی‌سبیل‌الله خواهد رسید.

تقوا شرط اصلی مقاومت است
 
وی با بیان اینکه براساس آیات الهی شرط مقاومت تقوای الهی و صداقت است؛ افزود: تقوا یعنی دوری جستن از گناه و اخلاص و پایداری از شروط اساسی جاری شدن امداد الهی است، شرط پیروزی مقاومت اسلامی داشتن تقوا، اخلاص، فداکاری در راه خداست.
 
مردانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ثمره مقاومت اسلامی است، در روند شکل‌گیری انقلاب رهبران و مجاهدین با تحمل زندان، شکنجه و مقاومت در برابر رژیم ستمشاهی مقابله کردند که این مقاومت از سال 41 شروع و تا 22 بهمن ماه سال 57 به ثمر نشست.
 
وی با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری در مورد نابودی اسرائیل تا 25 سال آینده، تصریح کرد: بعد از بیانات رهبری در سال 94 در مورد نابودی اسرائیل برخی تشکیک کردند، اما امروز نشانه‌های آن در حال ظهور و بروز است.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: دهه 90 گفتمان دولت مستقر بر «سازش» و «پافشاری بر مذاکره با کدخدا» بود و برخی از ناظرین خارجی در محاسبه‌ای اشتباه گفتمان دولت را نشانه ضعف نظام تفسیر کرده بودند.
 
این مسئول ادامه داد: در اتفاقاتی از جمله اغتشاشات سال گذشته، دشمنان نظام که در توهم پیروزی بودند با تمسخر بیانات حکیمانه رهبری بیان می‌کردند شما که قرار بود اسرائیل را نابود کنید؟ چه شد؟ اما حالا همان افراد مصاحبه می‌کنند و می‌گویند جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی را نمی‌توان از بین برد.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم ملت فلسطین با تمام قوا نه تنها در برابر بمب، موشک، هواپیما پایداری می‌کند، بلکه در برابر نبود سوخت، غذا و حتی در برابر بی‌آبی مقاوم هستند، این پایداری از همان شاخصه‌های قرآنی است که موجب جلب نصرت خداوند می‌شود.



نتیجه سازش ذلیلانه شکست است
 
مردانی با تاکید براینکه تجربه جمهوری اسلامی در دهه نود تجربه‌‌ای گران‌سنگ برای ملت ایران و امت اسلام است، اظهارکرد: قرآن کریم در آیات متعددی ما از سازش ذلیلانه باز می‌دارد و از نصرت و کمک قطعی خود به مومنین که در واقع اعضای مقاومت اسلامی در برابر مستکبرین هستند صحبت می‌کند.
 
وی گفت: تجربه دهه نود نشان داد علی‌رغم تلاش برای حل مسائل به شکل مسالمت‌آمیز و مذاکره‌، دشمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و در مذاکره به دنبال تسلیم کشورها و منافع خود هستند.
 
این مسئول با بیان اینکه هزینه‌های مقاومت بسیار از سازش کمتر است، اظهار کرد: ادامه مقاومت پیروزی و پیشتازی است در حالی که در سازش شکست قطعی است.
 
مردانی تصریح کرد: امروز همه تحلیلگران به این نتیجه رسیدند که سازش‌ها هیچ وقت راه حل سربلندی اسلام نیست، بلکه مقاومت و وحدت مسلمین تنها راهکار مبارزه و مقاومت است.
 
وی گفت: قضایای اخیر غزه نه تنها قلب همه مسلمین و بلکه انسان‌های جهان را به درد آورد اما به برکت خون کودکان و زنان مظلوم غزه امروز همه مردم جهان علیه رژیم صهیونیستی بپاخاستند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: امروز در شرق و غرب جهان در همه کشورها اجتماعات چندصد هزار نفری در حمایت از مردم فلسطین برگزار می‌شود و شرکت های حامی رژیم صهیونیستی را محکوم و تحریم کردند.
 
وی با بیان اینکه این اتحاد و همدلی علیه رژیم صهیونیستی در یک قرارداد نانوشته و هماهنگ ایجاد شده است، افزود: کشور یمن که روزی 15 کشور عربی به او حمله کردند، امروز فخر اسلام و مسلمین در دفاع از ملت مظلوم غزه است.



به شهادت رساندن سیدرضی موسوی خطای احمقانه رژیم صهیونیستی است
 
مردانی تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی باعث شد آنچه ما به واسطه ایمان خود به قرآن و ائمه معصومین و همچنین اطمینان به عزم و اراده نیروهای مقاومت، به آن مطمئن بودیم از زبان سیاسیون و تحلیلگران غربی و شرقی و حتی خود صهیونیست‌ها شنیده شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: بالندگی امروز مقاومت فلسطین بعنوان شاخه ای از شجره طیبه مقاومت اسلامی، مرهون حکمت و حمایت امامین انقلاب اسلامی و شهدای عزیز راه قدس از جمله سیدالشهدای مقاومت سردار شهید سلیمانی است.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به شهادت سردار شهید سیدرضی موسوی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی دو روز پیش خطای احمقانه‌ای کرد و یکی از سرداران جبهه مقاومت و یاران شهید سلیمانی، «سردار سید رضی موسوی» را به شهادت رساند.
 
وی افزود: این شهادت که بشارت آن را قبلا شهید سلیمانی داده بود، بهانه‌ای به دست مقاومت داد که سریعتر در میدان مبارزه حاضر شوند.
 
مردانی در پایان گفت: مردم منطقه برکات خون این شهید بزرگوار را به عینه خواهند دی، آینده مقاومت نیازمند پایداری و قوی بودن است و برای قوی بودن و تاثیرگذار بودن باید این اتفاقات را جدی گرفت.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان