۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای طرح «یک روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی قزوین
کد خبر: ۳۶۶۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قزوین خبر داد:

اجرای طرح «یک روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی قزوین

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قزوین از اجرای طرح «یک روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی قزوین به منظور پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش خبر داد.

اجرای طرح «یک روز بدون کیف» در مدارس ابتدایی قزوین
منیژه تندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، اظهار کرد: روز چهارشنبه هفته جاری «۲۹ آذر ماه» اولین جلسه طرح «یک روز بدون کیف» برای کلیه دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان قزوین اجرا می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تصمیم داریم تا این طرح را تا پایان سال تحصیلی در چهارشنبه‌های آخر هر ماه در مدارس ابتدایی سطح استان برگزار کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: «طرح یک روز بدون کیف» به منظور پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به پژوهش و مساله محوری، ایجاد فرصت برای رشد و شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان و همچنین تنوع بخشی به محیط و فرصت‌های یادگیری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت برای حضور دانش‌آموزان در مدارس، ایجاد شور و نشاط تحصیلی و ارتقای سطح کیفیت آموزشی بچه‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

تندی تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌خواهیم این موضوع را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم که مدرسه فقط جایی برای درس خواندن نیست بلکه محیطی برای یادگیری مهارت‌های زندگی است.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای «طرح یک روز بدون کیف» شیوه نامه‌ای به مدارس ابلاغ شده تا مدیران مدارس و معلمان متناسب با اهداف تعیین شده عمل کنند.

فعالیت بیش از یک هزار مدرسه ابتدایی در استان

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و پنج مدرسه ابتدایی در سطح استان قزوین فعالیت دارند و حدود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز قزوینی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح، دو مدرسه ابتدایی قوام و مدرسه دخترانه اخوان گنجی به عنوان مدارس پایلوت در قزوین در نظر گرفته شده‌اند.

تندی تصریح کرد: طرح یک روز بدون کیف یک طرح کشوری است البته ممکن است استان‌های دیگر در روزهای متفاوتی اقدام به اجرای این طرح کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار این طرح در مدارس ابتدایی قزوین اجرا شد که با بازخوردها و استقبال خوب دانش‌آموزان و معلمان مواجه شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قزوین تاکید کرد: بهبود کیفیت آموزشی، ارتقای توان علمی و مهارتی دانش‌آموزان، هم اندیشی و همدلی در حل مسائل و مشکلات آموزشی، رشد فکری دانش‌آموزان با روش اکتشافی از دیگر اهداف این طرح است که در کنار بازی و تحرک پیگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: معلمان و مدیران می‌توانند فوق برنامه‌هایی نظیر مجلات رشد، کتاب‌های کمک آموزشی، بازدید و مراجعه به کتابخانه و رفتن به سینما را هم در قالب اجرای طرح یک روز بدون کیف انجام دهند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان