۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین  ۹۷۰۰ تن محصولات کشاورزی از قزوین صادر شد
کد خبر: ۳۶۶۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۷ ساعت: ۱۲:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

 ۹۷۰۰ تن محصولات کشاورزی از قزوین صادر شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

 ۹۷۰۰ تن محصولات کشاورزی از قزوین صادر شد
به حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، به نقل از روابط‌عمومی یوسف درخشان اظهار کرد: ۹۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو وشلیل، کاهو، کرفس و کلم است که از استان قزوین به کشورهای روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲ هزار تن افزایش یابد.

این مسئول عنوان کرد: ۸۵درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه‌بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش‌ها از سازمان غذا و دارو نیز است.

در خشان بیان کرد: در صورت دارا بودن شرایط و استانداردهای کشورهای مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش‌ها مجوز صادرات برای محصول صادر می‌شود.

وی ابراز کرد: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان پنج هزار و ۵۰۰ تن است که پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰ تن به ۱۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه‌برداری و ارسال آن به سایر استان‌ها برطرف می‌شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می‌شود. این اقدام موجب تسریع در فرایند صدور گواهی و کاهش هزینه‌ها برای کشاورزان و صادرکنندگان شده است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان