۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین فعالان رسانه حوزه اربعین تجلیل شدند
کد خبر: ۳۶۶۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲۲ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان؛

فعالان رسانه حوزه اربعین تجلیل شدند

مراسم تجلیل از فعالان عرصه فرهنگی و اصحاب رسانه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی استان قزوین در سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده حسین (ع) برگزارشد.

فعالان رسانه حوزه اربعین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مراسم تجلیل از فعالان عرصه فرهنگی و اصحاب رسانه در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی استان قزوین در سالن اجتماعات آستان مقدس امام زاده حسین (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس افشار مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: حوادث رخ داده دراربعین یک حقیقت است و داستان نیست و این عشق و ارادت‌ها وصف‌ناشدنی و هر کدام یک کتاب عشق و ارادت و ایثارر تلقی می‌شود و گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان هزاران ثواب و آورده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این اجتماع عظیم، دوست‌داران اهل بیت، از ده‌ها کشور دنیا و از ملیت‌های مختلف، با خلوص و عشق، دور هم جمع می‌شوند تا برای امام خود سوگواری کنند و مرام آن حضرت را نصب‌العین خود قرار دهند.

رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج وزیارت استان قزوین عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی، مراسمی که به بزرگترین تجمع انسانی در جهان تبدیل شده است و هر سال با شکوه و عظمتی وصف‌ناپذیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم و دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در قالب برپایی موکب‌های حسینی زائران اربعین در این پیاده‌روی عظیم را همراهی می‌کنند و بسیاری از نیازهای ضروری رهروان این مسیر از جمله در زمینه تأمین غذا و اسکان از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

افشار گفت: در ایام اربعین در کنار مسئولان موکب‌ها، دست‌اندرکاران برگزاری مراسم و خدمت‌رسانانان شاهد فعالیت رسانه‌ای بسیار مطلوبی بودیم و رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های خبری و فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند و اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفت.

مسئول کمیته فرهنگی‌وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد: کسانی که در فضای مجازی و رسانه‌ها فعالیت می‌کنند و قلم و بیان و دوربین و جایگاهی دارند و به دیده شدن حماسه‌های اربعین کمک کردند از اجر الهی نیز برخوردارند.

وی ادامه داد: گام برداشتن در مسیر سالار شهیدان یک لطف الهی و کاری ماندنی است و ثواب آن را خواهیم دید.

افشار ضمن تقدیر از توجه ویژه مدیرکل صداوسیمای مرکز قز وین به موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد: با همکاری صداو‌سیمای مرکز قزوین یک تیم رسانه به کربلا اعزام شد و از همه موکب‌ها گزارش تهیه کردند و در سطح شبکه‌های سراسری پخش شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه عکس، توزیع یک هزار هدیه برای کودکان عراقی و توزیع هدایا برای موکب‌داران عراقی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و توزیع صدها بسته فرهنگی میان زایران، تصحیح قرائت نماز و جمع‌آوری دل نوشته زائران از اقدامات فرهنگی انجام شده در اربعین امسال بود.

افشار خاطرنشان کرد: ۲۶ خدمت توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین به زائران ارائه شد و با برنامه‌ریزی انجام شده با اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین تعداد ۶۰ مبلغ اعزام به کربلا اعزام شد و در این عرصه در کشور شاخص بودیم.
در پایان از فعالان عرصه فرهنگی واصحاب رسانه استان قزوین تجلیل شد.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان