۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین نشست صمیمی دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه‌بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد
کد خبر: ۳۶۶۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۱۳ ساعت: ۱۵:۱۵ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته دانشجو؛

نشست صمیمی دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه‌بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد

دانشجویان در نشست با هیات رئیسه دانشگاه‌بین‌المللی امام خمینی(ره) از دغدغه‌های خود گفتند.

نشست صمیمی دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه‌بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد
به‌گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ع) با هیأت رئیسه دانشگاه  ظهر امروز در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد‌.

در این نشست که به مناسبت روز دانشجو و با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد، داتشجویان مسائلی از جمله افزایش کمی و کیفی امکانات دانشجویی، بهبود شرایط عمرانی دانشکده‌ها، توجه به موضوع رفاه دانشجویی، بالابردن سطح کیفی دروس و اساتید دانشگاه، برگزاری اردوهای و بازدیدهای آموزشی و دانشجویی، وضعیت خوابگاه‌ها، کیفیت غذای سلف دانشجویی و غیره را از هیات رئیسه دانشگاه خواستار شدند.

در این نشست سیدعلی قاسم‌زاده، ضمن پاسخگویی به سوالات دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی قزوین جزو 31 دانشگاه جامع کشور است که با وجود سکونی که در چندسال گذشته در آن به لحاظ مرجعیت اتفاق افتاد، با تلاش‌های صورت گرفته در آخرین رتبه‌‌بندی بین‌المللی تایمز موفق به کسب رتبه سوم در بین دانشگاه‌‌‌های جامع کشور و نهمین دانشگاه در بین دانشگاه‌های کل کشور شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با تمرکز بر شاخص‌های مهم و اثرگذار جهانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر و حمایت همه جانبه از توسعه پژوهش‌های کاربردی که منجر به افزایش استنادهای علمی به مقالات و تحقیقات استادان و دانشجویان دانشگاه شده است در رتبه‌بندی ۲۰۲۴ تایمز این موفقیت بزرگ را کسب نموده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یادآور شد: این دانشگاه به دنبال آن است که شعبات خود را در دیگر کشورها راه‌اندازی کند که تاکنون مقدمات آن در دو کشور لبنان و عراق فراهم شده است.

وی با اشاره پیشنهاد دانشجویان در خصوص بازدیدهای علمی افزود: برای بازدید و اردوهای علمی دانشجویی هیچ محدودیتی قائل نیستیم، تنها هر بازدیدی باید با سرفصل‌های آموزشی و در چارچوب قوانین تعریف شده از سوی وزارت علوم منطبق باشد.



قاسم‌زاده با اشاره به بودجه فرهنگی دانشگاه بیان کرد: بودجه‌های فرهنگی هر دانشگاهی محدود است، علاوه هزینه‌های جاری بر حقوق و دستمزد اساتید و هزینه خوابگاه،سلف و غیره نیز هزینه‌های دانشگاه است، با این حال در بودجه‌ریزی امسال پنج درصد از بودجه فرهنگی خارج از سرفصل تنظیم شده است.

وی در پاسخ ادعای بودجه یک میلیاردی برای امور فرهنگی گفت: تنها یک همایش انجمن علمی در دانشگاه یک و نیم میلیارد تومان هزینه‌بر است، در حالی که براساس سایت فرنما که رویداد فرهنگی دانشگاه در آن قابل رویت است قریب به هزار رویداد فرهنگی در شش ماهه گذشته اتفاق افتاده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: رویکرد دانشگاه تمرکز بر رشته‌هایی است که پیوست اشتغال داشته باشند، دانشگاه ظرفیت محدودی دارد و قبل از پذیرش ظرفیت‌ها را به وزارت علوم و سازمان سنجش اعلام می‌کنیم که گاهی براساس برخی سیاست‌ها سهمیه مازاد به دانشگاه تحمیل می‌شود که این دست ما نیست.

وی افزود: این سهمیه مازاد با توجه به ظرفیت محدود موجب کمبود امکانات تجهیزات را بیشتر خواهد کرد.

قاسم‌زاده اظهار کرد: وزارت علوم تلاش می‌کند که تا حد امکان نخبگان و اساتید را نگهدارد، اما با حقوق 40 میلیون تومانی به ازای کسر 30 درصد مالیات، تنها انگیزه خدمت‌رسانی است که اساتید را در دانشگاه‌های کشور نگه می‌دارد.




وی تاکید کرد: در نگهداشت هیات علمی بیشترین تلاش را خواهیم کرد، دانشگاه 15 عضو هیات علمی دارد و با این تعداد باید برای رشته‌ها سهمیه استاد در نظر بگیریم که علاوه بر سهمیه وزارت علوم خودمان نیز اساتیدی را در دانشگاه جذب کردیم تا مشکل کمبود استاد رفع شود.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در خصوص تجهیزات آزمایشگاهی بیان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی بسیار گران و هزینه بر هستند با این حال بالای یک میلیارد تومان برای تجهیزات مکانیک درنظر گرفتیم و درصدد جذب اعتبار 20 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی هستیم.

قاسم‌زاده با اشاره به فعالیت فرهنگی تاکید کرد: یکی از وظایف اصلی دانشگاه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است، در همین راستا سال گذشته بیشتر تمرکز ما در حوزه فرهنگی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بوده است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه اعتقادی به برگزاری جلسات یکطرفه نداریم بلکه معتقدیم باید ارتباط دو طرفه بین دانشجو به عنوان مطالبه‌گر و مسئول به عنوان پاسخگو ایجاد شود و دانشجویان بتوانند صدا و مطالبات خود را بدون واسطه با مسئولین مطرح کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه دنبال شو تبلیغاتی و سیاسی نیستیم تاکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی با هدف طرح مطالبات سازنده، اصلاح امور، بهبود و توسعه دانشگاه برگزار خواهد شد.

قاسم‌زاده در پایان گفت: موضوع برنامه تشکل‌ها باید در شورای نظارت بررسی و صورت تایید و رای‌گیری برگزار خواهد شد و ما هم در این راستا حمایت‌های زیرساختی و فضایی را برای دانشجویان فراهم خواهیم کرد و در برگزاری این جلسات به دنبال افرادی هستیم که بتوانند شور و نشاط دانشجویی را فراهم کند.

انتهای خبر/2001
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان