۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین نجات ۳۷ هزار جمعیت روستایی قزوین از تنش آبی
کد خبر: ۳۶۶۰۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲ ساعت: ۱۷:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مسئو بسیج سازندگی استان قزوین:

نجات ۳۷ هزار جمعیت روستایی قزوین از تنش آبی

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: بیش از ۵۶ درصد حجم کار در حوزه پروژه‌های آبرسانی بسیج استان انجام شده و پیشرفت فیزیکی اتفاق افتاده است و ۳۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان از این پروژه‌های آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

نجات ۳۷ هزار جمعیت روستایی قزوین از تنش آبی
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین» مهدی صادقی‌پور در جریان جام رسانه‌ای امید که امروز در سالن حمپای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های محرومیت‌زدایی بسیج اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که «بسیج سازندگی یک شعبه کار عظیم است».

وی افزود: امروز 70 الی 80 درصد پروژه‌های بسیج سازندگی در حوزه عمرانی است؛ از ابتدای حضور دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بسیج و سپاه برای ایجاد امید و تبیین موضوعات انقلاب بخصوص تامین آب شرب روستایی وارد میدان شدند.

مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: راه، مسکن محرومین، شبکه بهداشت، مدارس و خیلی موضوعات دیگر حرفی برای گفتن داریم.

این مسئول بیان کرد: قرارگاه امام حسن (ع) با هدف محرومیت‌زدایی در سپاه به فرماندهی سردار سلامی شکل گرفت و در همه استان‌ها هم به فرماندهی فرمانده سپاه استان و دبیری بسیج سازندگی تشکیل شد.

صادقی‌پور عنوان کرد: بسیج سازندگی قزوین از استان‌های موفق در حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ویژه در حوزه آب است که اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به کارهای شاخص انجام شده در 20 قشر تخصصی بسیج در استان اظهار کرد: بسیج سازندگی باتوجه به نبود جهادسازندگی با محوریت تشکیل گروه‌های جهادی برای خدمات به مناطق محروم تشکل شد.

وی ادامه داد: در ابتدای کار در هر استان 10 گروه جهادی شکل گرفت که اکنون در 9 عرصه مهم فعالیت بسیجی در پایگاه‌ها، حوزه‌ها و اقشار بسیج  همین گروه‌های جهادی هستند که نزدیک به هزار و 400 گروه جهادی در استان قزوین سازماندهی کردیم.

این مسئول بیان کرد: در 22 قشر گروه جهادی تخصصی تشکیل شده و 668 گروه جهادی در محلات داریم؛ همچنین 203 گروه جهادی متشکل از خواهران در استان قزوین تشکیل شده است.

وی با اشاره به 562 گروه تخصصی در استان تاکید کرد: فقط 25 گروه تخصصی پزشکی در استان قزوین ثبت شده است که خدمات آن‌ها در مناطق محروم طارم و الموت مشهود است.

صادقی‌پور گفت: در معاونت اجتماعی سپاه نزدیک به 28 منطقه محروم از جمله حاشیه شهرها و مناطق محروم شناسایی شده که خدمات عمرانی، بهداشتی، محرومیت‌زدایی، اعطای بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه در این مناطق اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: اردوهای جهادی یک عرصه فعالیت بسیج سازندگی در شهرستان‌ها و استان است که پایه و اساس شکل‌گیری این سازمان است که به فراخور توانایی این گروه‌ها اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: کمک‌های مومنانه که یکی از شاخصه‌های کار ما در حرکت‌های جهادی است که در هفت ماهه امسال نزدیک به 10 هزار بسته‌ معیشتی در کل استان توسط بسیجیان تهیه شده و به کمک خیرین با محوریت پایگاه‌های بسیج در بین نیازمندان توزیع شد.

48 هزار ویزیت رایگان توسط گروه‌های جهادی 

این مسئول ابراز کرد: 48 هزار نفر ویزیت رایگان توسط گروه‌های جهادی پزشکی با محوریت بسیج جامعه پزشکی در استان قزوین انجام شده است.

صادقی‌پور افزود: توزیع 48 هزار رقم دارو، اهدای خون 321 مورد، آزادی زندانیان با محوریت بسیج حقوق‌دانان به تعداد 109 نفر، سه هزار مشاوره حقوقی از دیگر اقدامات بسیج در استان قزوین بوده است.

وی بیان کرد: اهدای 179 سری جهیزیه از ابتدای سال تاکنون توسط پایگاه‌ها و بسیج سازندگی انجام شده است و از قرارگاه کوثر و خاتم‌الانبیاء هم کمک گرفتیم.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان قزوین در پنجشنبه هفته آینده نیز 200 سری جهیزیه از طرف بسیج سازندگی به کمیته امداد برای اهدا به مددجویان اعطا خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: 249 مورد لوازم خانگی، ارائه تحصیلات اشتغال به تعداد 918 مورد، 511 راس قربانی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی طی هفت ماهه سال جاری بوده است.

وی یادآور شد: جمع کل خدمات بسیج سازندگی استان قزوین از ابتدای سال جاری تا کنون 272 میلیارد تومان بوده است که توسط مردم و خیرین انجام شده و این پشتیبانی مردمی یکی از کارهای مهم گروه‌های جهادی است که بسیج سازندگی رقم زده است.

صادقی‌پور خاطرنشان کرد: در گذشته از طریق تملک دارایی، آورده سپاه و کمک‌های مردمی بسیاری از پروژه‌ها را به صورت تک‌روستایی مثل مخازن آب، آب شرب روستایی، استخر ذخیره، خط انتقال آب، خانه محرومین، خانه‌های عالم، مساجد را اجرا کردیم.

این مسئول گفت: برای هدایت پشتیبانی دستگاه‌های دولتی و کمک خیرین و پشتیبانی بسیج سازندگی نیز قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شد که در دوسال گذشته با محوریت آب شرب روستایی در استان قزوین کلید خورد.

وی عنوان کرد: امروز در منطقه الموت، طارم و تاکستان قرارگاه امام حسن (ع) با پنج مجتمع آبرسانی مشغول کار است که شامل مناطق قاقازان، چغور، ضیاءآباد، فارسجین و الموت است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین ادامه داد: بیش از 56 درصد حجم کار انجام شده و پیشرفت فیزیکی اتفاق افتاده است و 37 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از این پروژه‌های آبرسانی بهره‌مند خواهند شد.

صادقی‌پور بیان کرد: تاکنون برای ساخت مجتمع‌های آبرسانی چهار هزار و 650 متر مکعب مخزن ساخته شده و 90 کیلومتر خط انتقال آب در صعب‌العبورترین مناطق ایجاد شده است  و این پروژه‌ها که توسط قرارگاه امام حسن (ع) اجرا می‌شود مربوط به 15 سال گذشته است که بر زمین مانده بود.

وی ادامه داد: 96 روستا در استان تنش آبی دارند که در آینده قطعاً مشکل‌ساز خواهد شد؛ مشکل اساسی ما در حال حاضر تامین اعتبار است که اگر وعده‌های دستگاه‌های اجرای برای تامین این اعتبارات محقق شود بدون شک تا خردادماه سال آینده این پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: مجتمع چغور 96 درصد تکمیل شده که مابقی برعهده شرکت آب و فاضلاب است که اگر تکمیل شود در دهه فجر افتتاح خواهد شد، مجتمع قاقازان از جانب بسیج به طور صددرصد تکمیل شده و کارهای باقی مانده هم باید توسط آب و فاضلاب تکمیل شود. ساخت مجتمع فارسجین هم در حال حاضر فعال بوده و هفت مخزن را در آنجا می‌سازیم.

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین افزود: نزدیک به 500 منزل محرومین را در استان قزوین مرمت و بازسازی کردیم که از ابتدای سال توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

وی در پایان تاکید کرد: 200 واحد مسکونی هم به صورت صفر تا صد توسط بسیج سازندگی در استان ساخته و تحول داده شده است.

انتهای خبر/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان