۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین پیگیری راه‌اندازی شعبات دانشگاه امام (ره) در لبنان و عراق
کد خبر: ۳۶۶۰۲۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۹/۲ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خبر داد:

پیگیری راه‌اندازی شعبات دانشگاه امام (ره) در لبنان و عراق

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: دانشگاه بین‌الملل به دنبال آن است که شعبات خود را در دیگر کشورها راه‌اندازی کند که تاکنون مقدمات آن در دو کشور لبنان و عراق فراهم شده است.

پیگیری راه‌اندازی شعبات دانشگاه امام (ره) در لبنان و عراق

به گزارش خبرنگار علم و فناوری پایگاه خبری تحلیل «صبح قزوین»، سیدعلی قاسم‌زاده، در رویداد رسانه‌ای جام امید رسانه که صبح امروز در سالن حمپا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‌های علمی دانشگاه در چند سال اخیر اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی جزو 31 دانشگاه جامع کشور است که متاسفانه در چند سال گذشته خبری از پیشرفت و مرجعیت علمی در آن دیده نمی‌شد، که این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی ما تبدیل شده بود.

وی افزود: در همین راستا اقدامات مهمی در جهت احیای مرجعیت دانشگاه انجام و بسیاری از مطالبات سال‌های گذشته اعضای هیات علمی پرداخت شد و  تعدادی از خدماتی که در حال تعطیلی بود جان دوباره گرفت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تاکید کرد: با رایزنی صورت گرفته در سال 1401 با وجود شرایط سخت تحریمی حدود 114 درصد در همه عرصه‌ها تخصیص بودجه صورت گرفت.

کسب رتبه سوم در رتبه‌بندی تایمز

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تیم جهادی جوان در دانشگاه مستقر شد که به دنبال هویت و اعتباربخشی به دانشگاه بود که با اقدامات صورت گرفته برای اولین بار در آخرین رتبه‌‌بندی بین‌المللی تایمز موفق به کسب رتبه سوم در بین دانشگاه‌‌‌های جامع کشور و نهمین دانشگاه در بین دانشگاه‌های کل کشور شده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با تمرکز بر شاخص‌های مهم و اثرگذار جهانی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های معتبر و حمایت همه جانبه از توسعه پژوهش‌های کاربردی که منجر به افزایش استنادهای علمی به مقالات و تحقیقات استادان و دانشجویان دانشگاه شده است در رتبه‌بندی ۲۰۲۴ تایمز این موفقیت بزرگ را کسب نموده است.

وی با بیان اینکه‌ ما به دنبال رتبه‌بندی جهانی در عرصه بین‌الملل هستیم، تاکید کرد: این دانشگاه در رتبه‌بندی شانگهای که یک رده‌بندی موضوعی است در حوزه مکانیک و مجموعه‌ ر‌شته‌های عمرانی حائز رتبه شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: با تلاش مضاعف، حمایت موثر و افزایش بهره‌وری در جهت اهداف مورد نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه با شعار به دانش بزرگ و به همت بلند برای قرار گرفتن در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان حرکت خواهیم کرد.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در سال‌های گذشته کشور عراق ما را از لیست دانشگاهی خود برای بورسیه دانشجویان خارج کرده بود که  با تلاش‌های صورت گرفته در راستای اعتبار بخشی این کشور دوباره ما را در لیست بورسیه دانشجویان خود قرار داده است.

راه‌اندازی دو شعبه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در لبنان و عراق

وی ادامه داد: دانشگاه بین‌الملل به دنبال آن است که شعبات خود را در دیگر کشورها راه‌اندازی کند که تاکنون مقدمات آن در دو کشور لبنان و عراق فراهم شده است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به تهیه سند تحول دانشگاه بیان کرد: دانشگاه امام خمینی(ره) تنها دانشگاهی است که اساسنامه دارد و برنامه تحول آن با رویکرد کمک به نخبگان تهیه شده است.

وی افزود: برخی از طرح‌ها و پایان‌نامه‌های این دانشگاه به عنوان مرجع برای طرح‌های استانی و کشوری مورد استفاده قرار گرفته است.

قاسم‌زاده یادآور شد: مرکز حمپای این دانشگاه به عنوان نخستین مرکز نوآوری فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان جهت شناخت نظام مسائل، ایجاد ایده، راهکار و گفتمان‌سازی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در زمینه جذب دانشجو پیش از این تنها از هفت کشور عضو داشتیم که اکنون این تعداد به 20 کشور افزایش پیدا کرده و اکنون حتی از کشورهای نیجریه و تانزانیا هم دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمیتی (ره) افزود: هدف از جذب دانشجویان خارجی توسعه و ترویج فرهنگ و زبان فارسی در بین کشورهاست که دانشجویان سفیران خوبی در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: توسعه دانشگاه و اقدامات عمرانی یکی دیگر از اقدامات ما در عرصه پیشرفت است که در این زمین دانشکده فنی را توسعه داده و از مهر ماه امسال مورد استفاده قرار گرفته است.

قاسم‌زاده تصریح کرد: در این زمینه همچنین به پروژه استخر دانشجویی، بازسازی دانشکده فنی و عمرانی، جدا سازی محیط خوابگاهی دانشجویان دختر و پسر اشاره کرد.

20 میلیارد درآمدزایی در دانشگاه طی سال 

وی افزود: هفت میلیارد تومان جهت تجهیزات آزمایشگاهی و ایجاد فضای کالبدی هزینه شده و میزان درآمدزایی دانشگاه از پنج میلیارد در سال 1400 به 20 میلیارد در سال جاری رسیده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: در حوزه صندوق رفاهی دانشجویان و مسکن هیات علمی اقدامات خوبی صورت گرفته است، 9 محصول تحریم‌شکن در پردیس دانشگاهی این مجموعه تولید شده است.

قاسم‌زاده در پایان گفت: براساس داده‌های پایگاه استنادی «اسکوپوس» ۱۲ پژوهشگر دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این لیست قرار دارند که چهار نفر از آنها در فهرست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان هستند.

 

انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان